IntSaab 2015

Informasjon, bilder og diskusjon om klubbens årlige turer og landstreff.
User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: IntSaab 2015

Postby Jokke900 » 06 Oct 2014, 19:20

900T16 wrote:med vennlig hilsen,
Klaaspeter Kuperus
Formann i GsV
..fullstendig utenfor topic, men..

HURRA!! CHAIRMAN IN THE HOUSE! Så trivelig å se deg på forumet Klaaspeter :D

..og for ikke å lage surfjes og være litt innafor topic;

Blir spennende å se informasjon og opplegg når det blir klart hva som blir det endelige programmet. Jeg har fortsatt fuktige fantasier om å få til deltakelse med familien i bilen :lol: :mrgreen:

Joakim
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

User avatar
super'n
Posts: 1199
Joined: 30 Oct 2012, 20:37
Location: Holter, Akershus
Contact:

Re: IntSaab 2015

Postby super'n » 06 Oct 2014, 19:23

Det har jeg og, men info må fort på plass, ellers er jeg redd mange potenielle deltakere faller fra
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: IntSaab 2015

Postby Henning » 06 Oct 2014, 19:45

900T16 wrote:Kanskje på tide med litt motvekt her?
Ja så absolutt - det var på tide. Og hvis man tenker litt igjennom dette hadde hele dette innlegget som nå har pågått (ensidig før du kom inn) en god stund vært totalt bortkastet hadde man fått denne infoen litt tidligere. Evnt en jevn strøm med info - som man faktisk kan her på forumet. Folk trenger å vite, ikke nødvendigvis hele skjemaet - men hva skjer? litt info at det kommer info etc..

900T16 wrote:Det jeg legger merke til er at det finnes en del ivrige forfattere av sterke meninger som bruker tiden sin til å komme med sine meldinger. Tenk om disse kunne ha brukt tiden sin til å bidra med noe i positiv retning
Nå var det vel strengt tatt tidligere Formann som starta tråden her - han har jo prøvd :D


Men tror alle syntes det var morro å se dagens Formann i GSV på forumet - det er bra - og supert hvis noe av infoen som kanskje skulle bli klart før neste blad kommer ut kunne blitt oppdatert på forumet også, evnt denne face greia - ikke at jeg er så mye der, men ser utlendingene etterlyser info de og.
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: IntSaab 2015

Postby 96GT » 06 Oct 2014, 19:53

Veldig flott å se forman her ja :) Og ja, alle som jobber ideelt fortjener både ros og applaus...
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: IntSaab 2015

Postby Morten S. » 06 Oct 2014, 20:30

Endelig noen fra styret innom. Da har tråden iallfall oppnådd noe positivt :)
Gruppa - her er det ikke snakk om en enkelperson - som organiserer treffet har fått delt ut brosjyren på siste IntSaab, det har vært meningen at denne også skulle komme i 9-Posten, noe som dessverre ikke har skjedd. Her finnes det et forbedringspotensiale, helt klart.


Bra det har blitt en gruppe Klaaspeter. Det ble jo sagt svært tydelig fra, på årsmøtet fra en viss person, at i dette prosjektet så var han ikke interessert i innblanding i planleggingen.

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: IntSaab 2015

Postby kanonjon » 06 Oct 2014, 20:45

Kjempebra at vi ENDELIG ser noen fra styret her inne på forumet. :) 8-)

Det gleder meg virkerlig! Det er også MEGET betryggende at planlegginga fungerer som en gruppe, og ikke en enkelperson.

Men jeg skal være enig med Henning her, om vi hadde fått litt info litt jevnt, så hadde kanskje ikke denne tråden fått en negativ utgangspunkt. Men nok om det, jeg håper at vi får litt info her og der, på forum, 9posten og Facebook, web etc framover, slik at folk i det forskjellige gruppene får den viktige informasjonen de trenger :)

Og ja, det hjalp godt med litt motvekt, hehe.

-Jon

User avatar
Hjelle
Posts: 321
Joined: 02 Sep 2012, 11:05
Location: Sunnmøre
Contact:

Re: IntSaab 2015

Postby Hjelle » 06 Oct 2014, 21:16

Litt ytterligare info kom på GSV sine FB-sider:
https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos ... 8303_o.jpg

Interesant info: The clubs meeting will take place in Loen.
M91 900 Turbo 16 // M04 9⁵ Aero // M11 9⁵ 2.0T BioPower XWD // SAAB-ANDAN - en del har den

User avatar
GT750
Posts: 363
Joined: 30 Sep 2012, 20:02
Contact:

Re: IntSaab 2015

Postby GT750 » 06 Oct 2014, 22:48

900T16 wrote:Et lite hjertesukk til slutt: jeg leser om en "indre gruppe" i GsV. Lurer på hvem dette skulle være? Det jeg legger merke til er at det finnes en del ivrige forfattere av sterke meninger som bruker tiden sin til å komme med sine meldinger. Tenk om disse kunne ha brukt tiden sin til å bidra med noe i positiv retning. Enhver forening som består av mennesker som bruker fritiden til å organisere ting for alle sammen har bruk for flere krefter. GsV er ingen unntak. I den grad det skulle eksistere en indre gruppe, så tenker jeg at den kanskje består av medlemmer som lager bladet, som organiserer treff, og som holder foreningen vår gående. Denne gruppa er en åpen gruppe der nye medlemmer er meget velkomne.
Jeg blir en smule oppgitt over mangel på ydmykhet over å gi et bilde på at alt er i skjøneste orden - når mange vet at slik er det ikke, det blir for dumt.
Prosjektet blir styrt av 1 privat person som vil ha det slik han vil, istedet for en GSV komite.

Når polakkene kom med sin IntSaab2014 i februar så fikk de MYE kritik for at de var seint ute med informasjon, HC Thing fra den Danske Saab klubben har gjort en IntSAAB "for dummies" hvor det blant annet står:
"INTSAAB201X.com should be reserved for communication and registration on the net. Initially the homepage should contain an outline of the program, date and place for the happening. The in detail homepage should be tested for bugs etc. and opened after the INTSAAB2013 at the earliest and by Jan 1.2014 at the latest.
Så å si at vi er i rute blir feil.

Videre må jeg si at jeg føler at det er et gap mellom styret og resten av klubben, vi drar ikke i samme retning.
Jeg prøver å bruke tiden min til bidra positivt med å endre klubben - men det er jo ikke så lett med forandringer i GSV når ting skal gjøres slik det alltid har blitt gjort. Et bevis på det er jo at styret er stort sett fraværende bla her på forumet (ja nå har jo du riktig nok endelig kommet på banen) men resten og spesielt tur- og treffansvarlig som burde ha svart i denne tråden er jo helt fraværende - det er i mine øyne å ikke i bidra med noe positivt.
Alle vi her inne på forumet bidrar virkelig hver dag med noe positivt for hverandre, kanskje mere en du og styret tror - det er jo det som er et klubbmiljø, der er styret fraværende - dessverre.

Hvis man vil endre noe og man ikke sitter i et styre må man kunne si ifra og kommunisere til andre hva man mener for å påvirke. Jeg mener det er positivt med sterke meninger og at folk er engasjert.
Når det gjelder den indre gruppa (gutteklubben grei som jeg kaller det) så er IKKE den åpen for andre/nye medlemmer, hadde den vært det så hadde det vel sittet noen nye mennesker der?? Jeg har selv hørt fra ei som sitter å drar i tråene utenfor kretsen "at vi må sørge for at en av oss er med i styret". Det er ikke å inkludere men å ekskludere, det er en vesentlig forskjell!
Jeg synes det er svakt at klubben ikke kan fornye seg ved at nye mennesker får slippe til for å endre/fornye klubben.

Når det gjelder komiteen til IntSaab2015 så er jo ikke den heller åpen som du påstår , den er jo "eid" av en person. Til og med styret i GSV har fått beskjed om å skygge banen. Mulig du oppfatter det som positivt - men for meg er det definitivt ikke positivt.
Jeg blir forbannet når jeg hører at 1 medlem skal kjøre IntSaab2015 som et soloprosjekt med medhjelpere. Det er GSV som skal eie eller drifte dette ingen enkteltmedlemmer.
Dette burde ha blitt ryddet opp i for lenge siden.

Jeg leser at du lurer på hvilke som er i den "indre gruppe", jeg synes du burde holde deg god for å late som om du ikke vet!

Dette ble litt lengere en jeg hadde regnet med - men jeg blir forbannet og oppgitt, sorry men sånn er det - God Natt.
Hans Fredrik
En Porsche frelst Saab entusiast.
-53 92b, -58 GT750, -59 93b, -64 Sport, -75 96 og -77 911S ;-)

User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: IntSaab 2015

Postby 96GT » 06 Oct 2014, 23:05

Hvis styret er på forum eller ikke kan jeg ikke si noe om. Men jeg etterlyste informasjon om intSaab2015 i kategorien "Til og fra styret". 12. August... Tror ikke noen fra styret eller turansvarlig svart der... der er jo lov å si at mer informasjon kommer dato x...
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: IntSaab 2015

Postby Henning » 07 Oct 2014, 05:52

Nei nå klarer jeg ikke mere!!!!!!!!!!!!!!! Hvem er denne mannen da folkens!!! :?: :?: :?: Mysteriemannen som vil / skal / Må kjøre et soloprosjekt!!??? Dere har holdt meg på pinebvenken lenge nok - og har denne mannen sagt han skal orge dette sjøl kan han da umulig være hemmelig? det hadde ihvertfall gjort hele dritten mere surealistisk enn det allerede er.

At formann benekter det som tydelig ble sagt i årsmøtet er snodig, og har dette som der ble sagt blitt forandret så kom med mere informasjon da vel.
900T16 wrote:Tenk om disse kunne ha brukt tiden sin til å bidra med noe i positiv retning. Enhver forening som består av mennesker som bruker fritiden til å organisere ting for alle sammen har bruk for flere krefter
Hvis noen vil hjelpe til med Int. treff 2015 - hvem skal de henvende seg til da? :?
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest