Page 2 of 2

Re: Saab-ambassadør

Posted: 05 Feb 2014, 19:04
by super'n
Har du fått beskrivelse av problemet? Så bilen på et verksted i Oslo for et par år siden, da fikk den "ny" gear kasse...
Har opplevd at bilene kan bli leie å få i revers som første symptom på at clutchen ikke løser skikkelig ut...

Re: Saab-ambassadør

Posted: 07 Feb 2014, 01:07
by Hjelle
ErikL wrote: Jeg hadde også, tror det var 65/66, gleden av å kjøre den aller første SONETT I. Dette var en hvit totakter med "ekte" sportmotor, demobil fra Sverige som alle imprtører fikk låne noen dager. Denne ble siden sendt til USA på demo. Sonetten endte vistnok sine dager i USA etter et totalhavari.
Må ha vore sædeles artig!
men alle dei seks Sonettane finns i dag i beste velgåande;
#1 (kvit) gikk etter kvart til USA, der den vart "restaurert", men har etterkvart namna på museet i Trollhättan.
#2 (orange) er også i USA, der det var Saab USA som var eigar, og seinare en privat samlar, Tom Donney
#3 (raud) Privat eige i Trollhättan, Gösta Jakfors
#4 (grøn) Denne vart ombygd og kalla "Facett", seinare totalvraka, men etter monge år gjenoppbygd av dr.Müller-Ott, seinare seld til Rene Hirsch, Sveits
#5 (blå) Saab Bilmuseum, Trollhättan
#6 (kvit med blå stripe) er hjå en privat samlar i USA, Bill Jacobsen.

Re: Saab-ambassadør

Posted: 07 Feb 2014, 07:05
by Vidarhs
!00% overlevelse på en biltype,er ikke verst! bare gamle Mini Cooper S og Escort Rs 1600 og 2000 og lignende,som fort er oppi 150-200% :D Har forresten en Tom Donney nyoverhalt tt-girkasse på hylla!

Re: Saab-ambassadør

Posted: 07 Feb 2014, 16:28
by Hjelle
Med dei to replikaane som eg veit om har vi jo en % på 133 Vidar ;)