Går å vurderer om jeg i løpet av vinteren eller våren skal lakkere opp min og900 cab. Jeg har som smått sendt et par e-poster til forskjellige lakkverksteder og det som forundrer meg er prisen på en slik jobb. Nå vil jeg selvfølgelig som de fleste ha best mulig resultat og betale minst mulig, men skal dette altså koste over en normal månedslønn ? Noen som har noen tips. Jeg har ikke hast da bilen uansett ikke skal brukes før til våren/sommeren igjen. Nedplukking/stripping kan jeg utføre selv.Send meg gjerne en pm med tips. Vurderer også lakkering i utlandet, men må i så fall være en plass hvor andre har utelukkende gode erfaringer.
Jeg har tilgang til tilstrekkelig kompressor med stor tank, men har intet egnet lokale. Mulig jeg selv forsøker meg litt frem på søtfangere/aeroplast. Karossen holder jeg meg unna.
Det beste hadde vel vært å blitt kjent med en pensjonert billakkerer
Lakkering priser - tips
- Sigge
- Posts: 275
- Joined: 18 Oct 2014, 09:27
- Location: Emmerød
- Contact:
Lakkering priser - tips
Last edited by Sigge on 29 Oct 2015, 10:52, edited 1 time in total.
Sommersaaben - M91 900 Convertible T16
Morfars sølvgrå Saab - M90 900 S
Morfars sølvgrå Saab - M90 900 S
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: Lakkering priser - tips
Sigge wrote:Går å vurderer om jeg i løpet av vinteren eller våren skal lakkere opp min og900 cab. Jeg har som smått sendt et par e-poster til forskjellige lakkverksteder og det som forundrer meg er prisen på en slik jobb. Nå vil jeg selvfølgelig som de fleste ha best mulig resultat og betale minst mulig, men skal dette altså koste nærmere over en normal månedslønn ? Noen som har noen tips. Jeg har ikke hast da bilen uansett ikke skal brukes før til våren/sommeren igjen. Nedplukking/stripping kan jeg utføre selv.Send meg gjerne en pm med tips. Vurderer også lakkering i utlandet, men må i så fall være en plass hvor andre har utelukkende gode erfaringer.
Jeg har tilgang til tilstrekkelig kompressor med stor tank, men har intet egnet lokale. Mulig jeg selv forsøker meg litt frem på søtfangere/aeroplast. Karossen holder jeg meg unna.
Det beste hadde vel vært å blitt kjent med en pensjonert billakkerer
Da har du høy månedslønn det er faktsik slik at de fleste steder tar fort 40-50 tusen og OPPOVER!! det er hinsides dyrt. Tror det hjelper bra på dersom du dkrur av alt som skal bort etc... før du leverer, slik at det er kun sliping, sprakling og lakk, all demontering og montering tar du.
Jeg hadde hørt med Tommy som er her på forumet, han har brukt noen karer som har hellakkert biler utvendig for en mye bedre pris, mulig han ikke kan sende deg info, eller at de har sluttet med det var mye bedre pris mener jeg å huske.
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- tommybi
- Posts: 250
- Joined: 28 Nov 2012, 19:42
- Location: Sarpsborg
- Contact:
Re: Lakkering priser - tips
Om du tenkte på meg henning så driver disse gutta enda med lakkering
saab v4 1976, saab 96 2takt soltak 1961,saab 96 2 takt 1966, saab 96 2takt 1965, saab 99 4 speed. 1982.saab 99 5speed 1982
- super'n
- Posts: 1199
- Joined: 30 Oct 2012, 20:37
- Location: Holter, Akershus
- Contact:
Re: Lakkering priser - tips
Lakkering på merkeverksted koster blod... Lakkerte taket på firmabilen min i høst. Kun tak kom på 28.000 ink mva.. Pris for lakkering der var 1445+mva pr time + materiell..
Last edited by super'n on 29 Oct 2015, 21:03, edited 1 time in total.
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: Lakkering priser - tips
Men da var det vel en forsikringssak?? Hvis det var utnytter verkstedene det ekstremt for forsikring selskapet betaler lell. Men 1445 + Mva pr time er idiotisk - det er faktisk ikke såååå dyrt utstyr man trenger i forhold til feks oss - og det er vel heller ikke sju års skolegang for å bli lakkerer. På AMG verkstedet på Ullevål tar de forøvrig 2500 pr time:) dette landet blir dummere og dummere for hver dag som går. Skal begynne med fugletitting jeg - det er vel det jeg har råd til...... Noen som har en kikkert til salgs?super'n wrote:Lakkering på merkeverksted koster blod... Lakkerte taket på firmabiler min i høst. Kun tak kom på 28.000 ink mva.. Pris for lakkering der var 1445+mva pr time + materiell..
Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Jokke900
- Posts: 1215
- Joined: 03 Nov 2012, 01:39
- Location: Skogn
- Contact:
Re: Lakkering priser - tips
http://www.finn.no/64014497Henning wrote:Men da var det vel en forsikringssak?? Hvis det var utnytter verkstedene det ekstremt for forsikring selskapet betaler lell. Men 1445 + Mva pr time er idiotisk - det er faktisk ikke såååå dyrt utstyr man trenger i forhold til feks oss - og det er vel heller ikke sju års skolegang for å bli lakkerer. På AMG verkstedet på Ullevål tar de forøvrig 2500 pr time:) dette landet blir dummere og dummere for hver dag som går. Skal begynne med fugletitting jeg - det er vel det jeg har råd til...... Noen som har en kikkert til salgs?super'n wrote:Lakkering på merkeverksted koster blod... Lakkerte taket på firmabiler min i høst. Kun tak kom på 28.000 ink mva.. Pris for lakkering der var 1445+mva pr time + materiell..
Sent from my iPhone using Tapatalk
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo
1978 99 Turbo
- super'n
- Posts: 1199
- Joined: 30 Oct 2012, 20:37
- Location: Holter, Akershus
- Contact:
Re: Lakkering priser - tips
Det er ikke så dyrt utstyr man trenger. Men for å jobbe effektiv har man mye og dyrt utstyr. Den gangen jeg jobba på bilskade regnet man at det gikk ca 150liter fyringsolje i timen på tørkeboksen. Man brukte materiell for ca 6000 og det er jævlig plasskrevende å drive med lakkering, noe som gjør at man trenger stort areal.. Og i de store byene er husleia som kjent noe jævlig høy. Jeg ville nok derfor sjekke med verksteder som ligger på mindre steder.
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: Lakkering priser - tips
Vil bare nevne at "mester-Tore" lakker hjemme i garasjen. Både vanlig og metalic lakk
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: Lakkering priser - tips
Morten S. wrote:Vil bare nevne at "mester-Tore" lakker hjemme i garasjen. Både vanlig og metalic lakk
Men det er jo ekstremt lave timespriser når han lakkerer kan jeg tenke meg - men makan til fine resultater!! Mye jobb å lakke så mange tykke lag og slipe, og polere opp osv.
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: Lakkering priser - tips
Nja.... det er vel strengt tatt ikke mer enn 20 grader i lakkboksen vel supern? vi holder 20 grader i 100 år gammelt bygg, vi har 15-20 200-300 ampere sveiseapparater i bruk, samt noen plasmaer, strømregninga vår er faan ikke til å spøke med! i tillegg koster fort en knekke 500 000, eller en saks noen hundre tusen, eller hvert sveiseapparat mellom 35 og 100 000 - gutta som har fagbrev i fiverse sviese prosedyrerer må ta nye sertifikat annet hvert år, vi tar 835,- + mva i timen, og det syntes mange er dyrt, det er langt igjen til 1400,-super'n wrote:Det er ikke så dyrt utstyr man trenger. Men for å jobbe effektiv har man mye og dyrt utstyr. Den gangen jeg jobba på bilskade regnet man at det gikk ca 150liter fyringsolje i timen på tørkeboksen. Man brukte materiell for ca 6000 og det er jævlig plasskrevende å drive med lakkering, noe som gjør at man trenger stort areal.. Og i de store byene er husleia som kjent noe jævlig høy. Jeg ville nok derfor sjekke med verksteder som ligger på mindre steder.
Dessuten var det vel 1400,- + materiell så de 6000 kommer jo i tillegg alikevel.
Kjenner at jeg blir mer og mer irritert - så slutter å skrive nå.
Heia Norge!
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest