Sommerens store tidstyv

Her diskuterer vi alt som ikke faller under de andre kategoriene.
User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: Sommerens store tidstyv

Postby Yngve Knutsen » 08 Aug 2015, 22:16

Ja 96GT, ikke så høytidelig liksom med en en dose sprøhet. Joda vi passer sammen. Jeg holder egentlig på å slge meg litt ned på mc siden. Ikke pga økonomi men for å beholde lappen
Image
Har jo en Fj1200 også som ikke er bra for lappen min. Fj'n er gøy fra 120 km/t - 250 km/t mens Kawa'n er som Saab'n, gøy å kjøre uansett :)
Mobil 90191238

User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: Sommerens store tidstyv

Postby 96GT » 09 Aug 2015, 09:55

Ja, det var litt sånn jeg tenkte :)
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
Tore T
Posts: 728
Joined: 04 Nov 2013, 11:28
Location: Kristiansund
Contact:

Re: Sommerens store tidstyv

Postby Tore T » 12 Aug 2015, 07:41

Tøff sykkel og flott rapport, Yngve !
Har alltid hatt sansen for Kawa 900, helt siden jeg gikk i barnehagen... Naboen der var en fyr som trimmet og kjørte Kawa 900 hele dagen... :)

Godt å høre at Saaben er i form også !
mvh Tore T
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: Sommerens store tidstyv

Postby Yngve Knutsen » 01 Feb 2016, 04:08

Jatta, Kawa'n skulle pina dø bli vinterens store tidstyv også.
Igjen var det 2 Saab'r som måtte lide, og sveising og modifikasjoner blei atter en gang satt på pause.
Jammen godt man har en driftsikker bil.
Image

Som om jeg ikke har nok med Fj'n i sør.
Det var et lite prosjekt som blei alvorlig stort ettethvert som dagene gikk mens jeg var sørpå.
AT MAN ALDRI LÆRER.
Image

Ramma er blitt sandblåst og lakket vått i vått med ett jævlig bra resultat av firmaet:
Jenssen Korrosjonsteknikk AS Frank.
Røraskogen 24, 3739 Skien.
Tlf +4735593370
Så Fj'n er heldigvis klar til å monteres når jeg kommer sørover og jeg starter på ett blankt lærret
Image


Vel, tilbake til Kawa'n. Det er meninga at jeg skal på treff i sommer.Image Jeg blir å ta Z900'n på hengeren ett stykke nedover siden jeg har solgt en Kawa MK2 og skal levere den i Skjetten, kontant ved levering Image

Paranoid og jævlig pga en langtur, var det bare å begynne å åpne den øvre del av motoren på Z900'n.
Drakke på tur halvveis serru, av med forgasser rekka Image
Av med tanken, sidedekksel og toppen. Image

Toppen ja.
Der var det litt å gjøre siden det luktet gammel Ford når jeg stramma wiren og blårøyk'n kom.
Ække rart at ventil tettningene lakk etter de var stått tørre i 10 år. Heldigvis hadde jeg kjøpt inn en jævlig kjekk ventil skru klemme som jeg anbefale til alle som holder på med små motorer. Image Før jeg røkka ut ventilene snudde jeg toppen på hue og fylte forbrennings kammerene med rødsprit for å se om det var lekasje i ventilene Image Ingen lekasje så da var det bare å trøkke på Image Sjekk den kule og enkle ventil skru klemma, helt genial Image Og der har det stoppet litt opp. Nå skal jeg sette på den 1045ccm sylinder rekka og de wiseco høykomp stemplene som stod på en gang i tiden. Nye stempelfjærer settes selfølgelig på, og de ligger klar i skuffen. Den 1045ccm rekka var svart lakket, noe som er orginalt for z1000 1977A motoren som står i. Siden jeg er ikke no orginal fanatiker men resten av motoren er blank måtte man bare gjøre noe med det. Da var det bare å teipe og dekke hull og åpninger, ImageImage og få den sendt til en kompis som skulle få den sandblåst for meg. Der står saken, men jeg har fått tips at sylinder rekka ganske snart er på tur til Finnmark.
En liten snik titt på rekka, bilde tatt i sør [emoji12] Image

Så når den er i hus trøkker jeg på igjen [emoji41]

Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Mobil 90191238

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: Sommerens store tidstyv

Postby Yngve Knutsen » 01 Feb 2016, 22:38

Hadde også ett problem med at stempel skjørtene på det ene stempelet skræva og måtte justeres. Det målte 71,11mm og skulle være 70,92.
Så det fulgte med sylinder rekka sørover til den samme kompisen min.
Her en liten snik titt til fra sør
ImageImageImage
Og da var det korrekt mål når han var ferdig. [emoji3]

Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Mobil 90191238


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest