At det går an! biler.

Her diskuterer vi alt som ikke faller under de andre kategoriene.
User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: At det går an! biler.

Postby kanonjon » 29 Oct 2014, 20:05

Henning wrote:
kanonjon wrote: En dag så skal jeg ha et slikt lykte-oppsett! 8-)
Men dette motvirker jo Turboen din Kanonjon!!! med slik luftmotstand har du jo plutselig vanlig 2 liter :lol:
Må bare finne noen hester til, så går det greit! 8-)

Noen fler favoritter :

Image

Image

Image

Biler idag kan bare gå å legge seg!

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: Sv: At det går an! biler.

Postby Yngve Knutsen » 30 Oct 2014, 01:40

Da vil jeg legge ut bilder en bekjent bygde for 20-25 år side
Image
ImageImage
Image

This car is a 1972 Opel Rekord and is fitted with a V8 twinturbo engine These pictures are from the Evo3 version featuring an Chevy 302 with Garret T04 turbos, Zytek Formula 1 engine management system, Carillo rods, Wiseco pistons, Brodix Heads, Jesel Gear drive and rockers, Competetion cam etc. This engine dynoed 880 hp at 5000 rpm. It is supposed to rev 7000, but when dynoed the wastegates couldn't keep up with the boost (1,75 kg and rising) so further runs were aborted. The gearbox is 3 speed TH-400 with a Gear Vendor Overdrive on all gears. This car has run the 1/4 mile at 12,0/140mph. The high ET is caused by the Ford 9" 2,75 final drive.The car is currently undergoing further modifications as Kinesis 18" wheels, Brembo brakes F:378mm/8 piston R:315mm/4 piston. Engine target: 1200 hp and some serious aerodynamic work. Top speed around 400 km/h

Den Opelen måtte han dra til Opel sin testbane og få Opel sin godkjenning for å få norske skilt på
Etter testkjøring sa sjåføren KUN ETT ORD, imponerende. Og norske skilt kom på.
Alt arbeid har han gjort sjøl

Trur han bruket den motoren fra Ople'n i Carravellen. I Polen var det 880 hk og nå er den altså på 1105 hk

Søk opp
Stein Arne Lindvall  VW Caravelle V8 Twin-turbo, 1.105 HP/1.311 Nm

Her en link til YouTube
http://m.youtube.com/watch?v=ePoFyOfBhxE
Last edited by Yngve Knutsen on 30 Oct 2014, 01:45, edited 1 time in total.
Mobil 90191238

78dude
Posts: 166
Joined: 18 May 2013, 23:26
Contact:

Re: At det går an! biler.

Postby 78dude » 30 Oct 2014, 12:05

Når vi først er inne på Alfa Romeo
Alfa Romeo Giulia - en bil som på mange måter var helt rå da den kom ut. Vi kan nevne twin cam motor, 5 trinns kasse, skivebremser og et lekkert design!

Image

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: At det går an! biler.

Postby Henning » 30 Oct 2014, 20:37

Artig at det popper opp mange fine biler, men enda morsommere at mye er Italiensk :D

Så tar jeg å fortsetter den Italiense trenden, hadde tross alt Pizza til Middag.....

Denna. Veit ikke hvor mange tiår jeg har elsket denne. Er og forblir min superbil, mange hadde 911, F40, testarossa, Diablo på veggen, jeg hadde Miura. (Ja selv om den tente på seg selv innimellom)

Historien, som sikkert mange har hørt, om er sann eller ei spiller ingen rolle, tar den alikevel. Mr. Lamborghini laget traktorer, men hadde nok av gryn så han kjøpte en del Ferrarier. Når han engang møtte Enzo Ferrari på et eller annet tok han kontakt og ville snakke bil, han hadde nemlig en del ideer til Ferrari. SOM ikke ble godt mottatt! Tror det hagla noe - å du da din traktormann eller noe i den duren - Ferruchio Lamborghini som han het (måtte googles) - ble så sur at han satt sammen et team - laget Miura, og knuste Ferrari en rekke superbil rekorder, som fart bla som en del superbil folk syntes er gøy.

Men se på den da!

Image
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

78dude
Posts: 166
Joined: 18 May 2013, 23:26
Contact:

Re: At det går an! biler.

Postby 78dude » 01 Nov 2014, 17:48

Mens de i Sverige hadde satt i sammen et liten team av ingeniører i Finland for å bygge Saabs første V8, tok Lancia seg en tur innom Ferrari i Maranello og kjøpte motorer. Resultatet ble Lancia Thema 8.32!

Image

En premium sedan som hadde verdens første elektriske spoyler på bakluka som kom opp etter en hvis hastighet. Saab måtte dessverre skrote V8 planene sine da GM gav ordre om at deres V6 skulle brukes i stedet.

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: At det går an! biler.

Postby Jokke900 » 01 Nov 2014, 19:23

Ja, GM begynnte tidlig å stikke kjepper i hjula. Mye bra har kommet siden, men det meste er jo strupa og forsøkt ikke gjennomført. Men alt i alt glad vi har fått det vi har! Mange fine gode biler!
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: At det går an! biler.

Postby Morten S. » 01 Nov 2014, 21:05

Har også sterk sans for italienske biler.
F.eks denne;

Image

Yngve; Caravellen til Lindvall er bare helt rå, og gjennomført ned til siste detalj.
prosjekttråd finnes bl.a. her:

http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php ... t=lindvall

Image

Image

User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: At det går an! biler.

Postby 96GT » 01 Nov 2014, 21:28

Caravellen likte jeg... rart dette landet... noe er ikke mulig mens noe vanvittig er mulig innimellom... dette har jeg aldri skjønt...
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: At det går an! biler.

Postby Yngve Knutsen » 02 Nov 2014, 03:51

Morten S. wrote:Yngve; Caravellen til Lindvall er bare helt rå, og gjennomført ned til siste detalj.
prosjekttråd finnes bl.a. her:

http://www.vwbus.no/forum/viewtopic.php ... t=lindvall

Image

Image
Jeg har både sett & hørt den Caravellen live. Beklager dette Moerten S men ordene dine RÅ & GJENNOMFØRT er ikke dekkende og yter ikke Lindvall & Caravellen rettferdighet. Men jeg har heller ingen andre ord å kunne bruke så dine får være bra nok :D . Vel vanvittig, sinnssyk kan jo også brukes sammen med rått og gjennomført. Håper du også får se den live og jeg blir ikke forundret om du er stum når du går vekk fra den.
X- files, du trur det ikke før du får se det når ikke denne bilen opp til hjulmutterene engang.
Og jada gutta skjønner godt hvis dere trur jeg juger så jeg er blå i trynet 8-) men sjekk ut linken til Morten S for morroskyld :) , så får vi se hvem som er blå i trynet etterpå :lol:

Lindvall eller Pjokken (de hadde en RC sjappe i Porsgrunn så hette Pjokken) for 30-35 år siden ( UPS nå følte jeg meg gammel) vel Pjokken
hadde i 16 alderen en Honda CB100 som var på 187 ccm. der hadde han tatt en foring fra CB750 og satt inn, gjorde alt arbeide sjøl. Tok ikke lang tid før han var kongen på haugen blant gutta.
Den Oplen jeg la ut bilde av hadde han konstruert eksosanlegget sjøl så den hørtes nesten original ut helt til......gassen flyttet seg nedover.
"Vi" satt å hang på ett gatekjøkken ved Borgestad alleen når Pjokken kom kjørende og skulle forbi en Porsche 911 turbo, rett etter han fikk den på veien og ikke kjente bilen helt, fikk han fikk ett lite hjulslepp når han ga gass 120 km/t men så var Porchen parkert
Han kjørte jo dræg med en Chevrolet Vega også sjøl bygd.
Så gutta, treffer dere en bil med klistremerker hvor det står Lindvall tuning på, tenk dere nøye om før dere utfordrer den bilen eller legg skylda på bensinpumpe deres sviktet ;)
Mobil 90191238

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: At det går an! biler.

Postby Yngve Knutsen » 02 Nov 2014, 04:35

96GT wrote:Caravellen likte jeg... rart dette landet... noe er ikke mulig mens noe vanvittig er mulig innimellom... dette har jeg aldri skjønt...
Lindvall er vanvittig. Jeg/vi fra den tiden husker summen på hva han måtte betale AV EGEN LOMME for å få den Opel Rekord'n godkjent men dere vil nok ikke tru det og "vi" husker også hans evige kamp mot biltilsynet i Porsgrunn og Politiet både føe og etter Rekorden var godkjent nede i Tyskland og av Opel. Det gikk nesten sport i det fra Politiets side og stoppe han.
Det tøffe var jo at han ikke lot seg stoppe av BT og snuten. Så joda det meste går an hvis du er villig til å betale det som det koster+ omlostninger + moms og sikkert noen gebyrer, :D
Mobil 90191238


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest