Gsv & forumet

Her diskuterer vi alt som ikke faller under de andre kategoriene.
User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: Gsv & forumet

Postby 96GT » 04 Oct 2014, 18:28

PLEASE.. hold ut... jeg skal ikke putte mer ved på bålet nå...

Finnes det nien måte å kommunisere/påvirke styret slik at forumet blir løft frem som et viktig element i bevaring av våre Saaber?
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Gsv & forumet

Postby Henning » 04 Oct 2014, 18:36

96GT wrote:PLEASE.. hold ut... jeg skal ikke putte mer ved på bålet nå...

Finnes det nien måte å kommunisere/påvirke styret slik at forumet blir løft frem som et viktig element i bevaring av våre Saaber?

Slapp av - var bare en tur innom Saabklubben - måtte roe meg ned med litt svenskt engasjement. Men joda - finn frem 9 posten - tipper du har den fremme alikvel - der står alle telefon nummerne på side 2 - begynn på toppen med Klaaspeter og jobb deg nedover.
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Gsv & forumet

Postby kanonjon » 04 Oct 2014, 19:16

Image

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

User avatar
super'n
Posts: 1199
Joined: 30 Oct 2012, 20:37
Location: Holter, Akershus
Contact:

Re: Gsv & forumet

Postby super'n » 04 Oct 2014, 19:19

MEN dette er heldigvis et veldig hyggelig forum, mye ros, litt konstrutivtilbake melding, men ikke noe surt oppgulp... Ingen überoberster heldigvis...
Dette er så og si det eneste "sosiale medie" jeg benytter meg av.
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!

User avatar
GT750
Posts: 363
Joined: 30 Sep 2012, 20:02
Contact:

Re: Gsv & forumet

Postby GT750 » 05 Oct 2014, 10:07

Når jeg får 9posten som er vel å bra, så er det utlest i løpet av par dobesøk og da er jeg liksom ferdig med det. Jeg må da vente 3 nye måneder på mere informasjon.
Mens her leser jeg noe nytt hver dag - å ja jeg er her hver dag selv om jeg ikke legger inn så mye annet en noe "sure oppstøt" da.
Det som leses er dagsaktuelt, det har skjedd idag (kanskje bare for noen minutter siden) og ikke for 3 måneder siden.

Men det som slår meg er som Henning sier kostnaden klubben bruker på bladet altså 118.000 vs 2.000 for forumet.
Hvis du hadde spurt meg om; sorry mac men du må velge enten bladet eller forumet? Ja du bør ikke vente i ukesvis for å få et svar av meg på det for å si det sånn.
Er det virkelig verdt det? Jeg føler at et slikt forum som vi har etablert nå gir meg det jeg trenger av informasjon, historier, bilder osv.

Så jeg er veldig glad for at jeg fikk igang det nye forumet med S T O R hjelp fra Eirik Skjæveland når jeg satt i styret.
En Porsche frelst Saab entusiast.
-53 92b, -58 GT750, -59 93b, -64 Sport, -75 96 og -77 911S ;-)

User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: Gsv & forumet

Postby 96GT » 05 Oct 2014, 10:28

Ja, Eirik er helten min... ser at frist for nytt stoff til 9-Posten er 20 november. Hva med om vi skriver artikkel om det fantastiske forumet... Jeg kan ta ansvar lage et riss og slutttflre men ser gjerne at noen fler støtter opp med innspill og gjennomlesing. Intresserte sender PM.
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: Gsv & forumet

Postby Yngve Knutsen » 05 Oct 2014, 11:30

Jeg oppsummere mine 5 uker her på forumet.
Da jeg skulle kjøpe bil hvor henvendte jeg meg? Forumet
Hvem ba meg skaffe meg mer bilder av bilen? Forumet
At bilen blei besiktiget blei ordnet av en på........Forumet
For hvem la jeg ut bilder av roadtripen for? Forumet.
Åssen sikkerhetsnett hadde jeg, NAF, IF? Forumet.
Hvor får jeg svar på mine spørmål meget raskt? Forumet
Hvor har jeg henvendt meg for å få tak i deler? Forumet
Så her ser dere betydningen av forumet for meg og hvor jeg står i takknemlighetsgjeld for hjelp & støtte.
Bare det å kunne stille ett dumt spørsmål fordi jeg er usikker, vet jeg at jeg kan gjøre uten å få pepper for det er godt å vite og det trur gjelder for flere av oss nye og uerfarne.
Og for å siterte "super`n" i sin helet
"MEN dette er heldigvis et veldig hyggelig forum, mye ros, litt konstrutivtilbake melding, men ikke noe surt oppgulp... Ingen überoberster heldigvis..."
Mobil 90191238

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Gsv & forumet

Postby Henning » 05 Oct 2014, 11:55

Det er en veldig riktig oppsummering Yngve - tror dette er rimelig likt alle med ny hobby / nytt bilmerke - det er forumet som er viktig for å verve nye medlemmer - kan ikke argumentere mot det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: Gsv & forumet

Postby Yngve Knutsen » 05 Oct 2014, 12:20

Henning wrote:Det er en veldig riktig oppsummering Yngve - tror dette er rimelig likt alle med ny hobby / nytt bilmerke - det er forumet som er viktig for å verve nye medlemmer - kan ikke argumentere mot det.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Helt klart Henning, jeg har ikke noe i mot å betale for meg, feks deler, pdf filer medlemskap etc etc.
Så skulle jeg bli eller få lov til å bli medlem av Gsv så er jo det pga forumet.
Noe værvekampanje fra Gsv har ikke jeg sett eller hørt noe til.

Btw ser på VCCN, der er deler av forumet lukket og kun for betalende medlemmer.
Kunne det vært aktuelt her? Hadde da en større del av Gsv vært på nett + at 9 posten
kunne jo også hatt en plass der hvor man kunne sendt inn forslag til ditt og datt.

Nå er vel toget gått for min del men siden jeg har vart litt aktiv på forumet , hvorfor har det ikke kommet en PM om jeg kunne tenke meg å bli medlem i Gsv, kanskje sendt en utgått utgave av 9 posten i posten eller pdf format for å få litt kjennskap til hva Gsv er?
Men nei da, det er vel kanskje for aggressivt medlemsverving.
Mobil 90191238

User avatar
knut
Posts: 271
Joined: 12 Nov 2012, 20:34
Location: Valdres
Contact:

Re: Gsv & forumet

Postby knut » 05 Oct 2014, 21:27

ynknutse wrote:hvorfor har det ikke kommet en PM om jeg kunne tenke meg å bli medlem i Gsv
Kva??? Er du ikkje medlem??? :lol: Håpar nokon ansvarleg ynskjer deg velkomen snarast råd!

Elles er eg einig i alt det positive som er skrive om forumet dei siste dagane. (Sjølv om det kanskje ikkje såg slik ut i det førre innlegget mitt) Eg trur gsv.no/forum er viktig og kjerkome for utruleg mange fleire enn dei som skriv her - ikkje berre for å få praktiske råd, men også som inspirasjon og underhaldning.

Kanskje talet på besøk blir registrert, slik at det er mogleg å få eksakte tal for dette?
-72 96V4 -57 Ferguson FE35 -11 DS3


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest