Gsv & forumet
- 96GT
- Posts: 1436
- Joined: 30 Oct 2012, 22:26
- Location: Oslo
- Contact:
Re: Gsv & forumet
Genialt... hun liker jo min Juke veldig godt så hvorfor ikke...
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"
- Kjetil
- Posts: 562
- Joined: 29 Oct 2012, 12:20
- Location: Vinterbro
- Contact:
Re: Gsv & forumet
Neste årsmøte kan bli interessant!
For det er vel noen av dere som kommer , kanskje til og med jeg tar meg en tur
For det er vel noen av dere som kommer , kanskje til og med jeg tar meg en tur
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: Gsv & forumet
Bladet er fint det - men er jo greit å få med seg at av 206 400,- kroner i Kontigent avgifter 2014 går 118 000,- av disse på bladet. Eller nesten 60%.
Ser jo også at internett tjenester står oppført til 2000,- eller 1% hvis det er lettere å lese.
Så til alle som er skeptiske til forum - det er i alle fall ikke en kostnad:)
MEN for at ingen skal misforstå - dere må jo selvfølgelig beholde bladet - skal ikke prøve å ødelegge noe som så mange er glad i - men til alle dere som er skeptiske til forum - prøv da vel.
Ser jo også at internett tjenester står oppført til 2000,- eller 1% hvis det er lettere å lese.
Så til alle som er skeptiske til forum - det er i alle fall ikke en kostnad:)
MEN for at ingen skal misforstå - dere må jo selvfølgelig beholde bladet - skal ikke prøve å ødelegge noe som så mange er glad i - men til alle dere som er skeptiske til forum - prøv da vel.
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- knut
- Posts: 271
- Joined: 12 Nov 2012, 20:34
- Location: Valdres
- Contact:
Re: Gsv & forumet
For dei fleste av oss er det vel interessa for gamalsaab, eller gamle køyretøy i det heile, eller all slags Saab, eller ein kombinasjon av alt dette, som gjer oss til medlemmar i GSV. Ynskjet om "å støtte ei god sak", vera sikra deletilgang for framtida, og ha nokon å spørja til råds ligg vel også bakom for mange av oss. Sume likar å skru, sume vil heller køyre gamalsaab, nokon har mot og evner til å dra i gang dei mest fantastiske ombyggingar, andre har kunnskap og kan koma med råd til oss alle, og sume fiksar alt dette på ein gong - samtidig som dei har overskot til å oppdatere forumet nesten dagstøtt!
Det ligg ikkje for alle å vera organisasjonsmenneske, gå aktivt inn i drifta av ei foreining, eller stille med vel førebudde saksframlegg på årsmøter. Og om det ikkje er så mange som bidreg så ofte her på forumet, så kan det for eksempel vera fordi vi helst vil ha ei historie å fortelja, før vi kastar oss utpå. Det blir ikkje spennande lesnad av vedlikehald og småreparasjonar, når vi ser kva prosjekt sume set i gang med - for ikkje å seia kva ekspedisjonar andre vågar seg ut på, berre for å sikre seg draumebilen.
Nei, i staden for nervepirrande forteljingar om restaureringar på molekylnivå, får mine bidrag bli å fiske etter tips, råd og vink, slik i det små. Men innhaldet på forumet sluker eg like rått for det, og dagen blir vel ikkje heilt den same utan eit besøk på gsv.no/forum?
All ære til dei som har overskot til å laga spennande trådar og halde dei oppdaterte - samstundes som dei arbeider med dei mest hårreisande prosjekt. Eg er overbevist om at vi er mange som følgjer desse arbeida med stor spenning og interesse -utan at vi har stort å bidra med i dei ulike trådane. GSV har vel plass til oss alle?
Det ligg ikkje for alle å vera organisasjonsmenneske, gå aktivt inn i drifta av ei foreining, eller stille med vel førebudde saksframlegg på årsmøter. Og om det ikkje er så mange som bidreg så ofte her på forumet, så kan det for eksempel vera fordi vi helst vil ha ei historie å fortelja, før vi kastar oss utpå. Det blir ikkje spennande lesnad av vedlikehald og småreparasjonar, når vi ser kva prosjekt sume set i gang med - for ikkje å seia kva ekspedisjonar andre vågar seg ut på, berre for å sikre seg draumebilen.
Nei, i staden for nervepirrande forteljingar om restaureringar på molekylnivå, får mine bidrag bli å fiske etter tips, råd og vink, slik i det små. Men innhaldet på forumet sluker eg like rått for det, og dagen blir vel ikkje heilt den same utan eit besøk på gsv.no/forum?
All ære til dei som har overskot til å laga spennande trådar og halde dei oppdaterte - samstundes som dei arbeider med dei mest hårreisande prosjekt. Eg er overbevist om at vi er mange som følgjer desse arbeida med stor spenning og interesse -utan at vi har stort å bidra med i dei ulike trådane. GSV har vel plass til oss alle?
-72 96V4 -57 Ferguson FE35 -11 DS3
- 96GT
- Posts: 1436
- Joined: 30 Oct 2012, 22:26
- Location: Oslo
- Contact:
Re: Gsv & forumet
Knut,
Ikke for mene noe ene eller andre veien... men dette var ett veldig flott innlegg med mange tanker og ideer...
Ikke for mene noe ene eller andre veien... men dette var ett veldig flott innlegg med mange tanker og ideer...
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: Gsv & forumet
Nei muligens ikke alltid det mest spennende Knut - men jeg mener det er fint med prosjektråder uansett hvor grundig man går til verks. Kjedelige småreperasjoner kan være kompleks og vanskelig for mange andre det! Har man en la oss si Saab 99 fra 1984 - og bruker denne som bruksbil og skifter alt fra bremsesko til lyspærer foran kan de som følers seg totalt udugelige få litt motivasjon - eller om man velger å ikke vise hva man har gjort men forteller i tråden at man akkurat har skifte brekk vaker kan de som har liknende bil lese dette og kanskje de tør å sende en PM til deg for å spørrom om hvor man kjøper vajer og hvordan man burde gå fremknut wrote:Og om det ikkje er så mange som bidreg så ofte her på forumet, så kan det for eksempel vera fordi vi helst vil ha ei historie å fortelja, før vi kastar oss utpå. Det blir ikkje spennande lesnad av vedlikehald og småreparasjonar
Det finnes mange der ute som ikke tør å prøve - verksteder gidder snart ikke se på bilene våre da de er for gamle - man må begynne ett sted.
Heeelt klart! Det jeg ihvertfall prøver på er å skaffe et stort antall hyggelige saab interresserte folk som vil dele erfaringer og muntre hverandre opp i en slitsom hverdag:)knut wrote:GSV har vel plass til oss alle?
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Yngve Knutsen
- Posts: 1145
- Joined: 30 Aug 2014, 19:36
- Location: Berlevåg
- Contact:
Re: Gsv & forumet
Det der Henning, det var jaggu godt sagt.Henning wrote:Nei muligens ikke alltid det mest spennende Knut - men jeg mener det er fint med prosjektråder uansett hvor grundig man går til verks. Kjedelige småreperasjoner kan være kompleks og vanskelig for mange andre det! Har man en la oss si Saab 99 fra 1984 - og bruker denne som bruksbil og skifter alt fra bremsesko til lyspærer foran kan de som følers seg totalt udugelige få litt motivasjon - eller om man velger å ikke vise hva man har gjort men forteller i tråden at man akkurat har skifte brekk vaker kan de som har liknende bil lese dette og kanskje de tør å sende en PM til deg for å spørrom om hvor man kjøper vajer og hvordan man burde gå fremknut wrote:Og om det ikkje er så mange som bidreg så ofte her på forumet, så kan det for eksempel vera fordi vi helst vil ha ei historie å fortelja, før vi kastar oss utpå. Det blir ikkje spennande lesnad av vedlikehald og småreparasjonar
Det finnes mange der ute som ikke tør å prøve - verksteder gidder snart ikke se på bilene våre da de er for gamle - man må begynne ett sted.
Heeelt klart! Det jeg ihvertfall prøver på er å skaffe et stort antall hyggelige saab interresserte folk som vil dele erfaringer og muntre hverandre opp i en slitsom hverdag:)knut wrote:GSV har vel plass til oss alle?
På mercefreaken var det ett par sånn der YberOberst'r som slo ihjel enhver form for trivsel og resultatet var ingen turte og spørre om noe eller komme med ideer og forslag. Jeg blei vist ikke helt populær der heller.
For oss som ga f*** i YberOberst blei resultatet nettopp som Henning skriver at spørsmål blei sendt/kom i form av PM.
Ække kult når du er ny/uerfaren stiller, ja kanskje ett litt dumt spørsmål og YberOberstene, forteller deg å dum det går an og bli.
Det andre er når YberOberst svarer på innlegget med "søk i forumet, bruk søkemotoren.
Som det skrives så burde det være plass til alle siden vi har en felles interesse, Saab.
Til dere jeg "kjenner" her på forumet hadde jeg ikke betenkt meg hvis det kom spørsmål om å å sjekke en bil her i område sånn som Morten S fikk
ordnet for meg med en bil i Sverige. Ønsker ikke de/dere som ikke er på forumet å knytte nye kontakter og ett større nettverk? Er ikke det en viktig del av interessen for det man holder at man har så stort nettverk av kontakter som mulig, både for seg sjøl og for å hjelpe andre?
Det er nok derfor jeg syns det er rart at vi ikke er flere, siden vi er flere.
Mobil 90191238
- kanonjon
- Posts: 1055
- Joined: 03 Nov 2012, 20:35
- Location: Arendal
- Contact:
Re: Gsv & forumet
Sånne YberOberster er bare å gi faen i, sånne folk er arrogante og søker en hver anledning for å få oppmerksomhet eller lage sur stemning!
Beste er bare å ignorere dem, for da får dem ikke mulighet til å få oppmerksomhet!
Uansett, forumet er for ALLE, men jeg bare synes at det hadde vært litt morro å se veteranene i GSV, samt styremedlemmer aktive på forumet.
Beste er bare å ignorere dem, for da får dem ikke mulighet til å få oppmerksomhet!
Uansett, forumet er for ALLE, men jeg bare synes at det hadde vært litt morro å se veteranene i GSV, samt styremedlemmer aktive på forumet.
Saab OG900 Turbo!
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
- 96GT
- Posts: 1436
- Joined: 30 Oct 2012, 22:26
- Location: Oslo
- Contact:
Re: Gsv & forumet
Enig med deg Kanonjohn.. en liten refleksjon... forumet er ikke nenvt hverken i siste 9-posten eller hverveblad... trenger jo ikke å bety noe....
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: Gsv & forumet
Nei det er jo artig - vi snakker jo om 9posten hele tiden - på godt og vondt. Denne få flere medlemmer flyern som kom med bladet (og som kan lastes ned..??) burde jo HELT klart ha forumet som topp prioritering.96GT wrote:Enig med deg Kanonjohn.. en liten refleksjon... forumet er ikke nenvt hverken i siste 9-posten eller hverveblad... trenger jo ikke å bety noe....
Merker at jeg blir bittlitt provosert og mere og mere amper her nå så tror jeg logger meg på et annet forum og roer meg ned litt.....
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest