Aktivitet på forumet Del2

Her diskuterer vi alt som ikke faller under de andre kategoriene.
User avatar
Eirik
Posts: 469
Joined: 26 Aug 2012, 15:32
Location: Sandnes
Contact:

Re: Aktivitet på forumet Del2

Postby Eirik » 27 Aug 2014, 21:25

Jeg vil i hvert fall benytte anledningen til å skryte litt av de mest aktive, spesielt i prosjektforumet! Dere gjør det alltid interessant å sjekke siste nytt.

Jeg kan også nevne at på Sørlandstreff i Byglandsfjord i sommer var det mange som skrøt av de mest aktive på prosjektforumet - spesielt Henning(!) Det legges en del ekstraarbeid i å skrive oppdateringer på forumet, og dette har mange glede av! :)
90 -86 | 99 T16 prosjekt | 95 V4 prosjekt

78dude
Posts: 166
Joined: 18 May 2013, 23:26
Contact:

Re: Aktivitet på forumet Del2

Postby 78dude » 02 Sep 2014, 17:24

Forum slik som vi kjenner de i dag er dessverre en utdøende rase, årsaken er stort sett at de fleste forum opplever at flere og flere bruker Facebook til å legge ut "skrytebilder" av biler, båter, hus, ferier, familien osv. Ikke minst er også Facebook blitt vår nye måte og leve på virtuelt samt brukervennligheten for og finne informasjon eller og spørre om ting en lurer på er nesten på grensen til fantastisk. Dette på en gratis tjeneste som egentlig ble startet som en databank for nære og fjerne venner. GSV er jo også på FB og det er enklere for den store massen ute i verden og bli medlem i gruppen - du trykker bare på "liker" eller "likes" i stedet for og måtte opprette en profil på forumet. (Dessuten så er også det og navigere seg igjennom gruppen til GSV enklere for en utenforstående da funksjonene i gruppen er på landsmålet til vedkommende)

En annen ting er også at søkertjenesten Google blitt meget bra. I stedet for å bruke 4 minutter på og opprette en profil på et forum for og høre hvordan en bytter termostat på en V4 eller hva som er delenummeret på baklykteglasset på en Saab 99 for så og vente til neste dag i håp om at noen svarer deg, så finner du svaret i løpet av noen få tiendeler på Google....

Men som en som omtrent kunne leve en hel helg på forum da en var ung dum og singel, er det og ta et tradisjonelt besøk på dette forumet et lyspunkt for dagen! :)

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Aktivitet på forumet Del2

Postby Henning » 02 Sep 2014, 18:42

78dude wrote:Forum slik som vi kjenner de i dag er dessverre en utdøende rase, årsaken er stort sett at de fleste forum opplever at flere og flere bruker Facebook til å legge ut "skrytebilder" av biler, båter, hus, ferier, familien osv. Ikke minst er også Facebook blitt vår nye måte og leve på virtuelt samt brukervennligheten for og finne informasjon eller og spørre om ting en lurer på er nesten på grensen til fantastisk. Dette på en gratis tjeneste som egentlig ble startet som en databank for nære og fjerne venner. GSV er jo også på FB og det er enklere for den store massen ute i verden og bli medlem i gruppen - du trykker bare på "liker" eller "likes" i stedet for og måtte opprette en profil på forumet. (Dessuten så er også det og navigere seg igjennom gruppen til GSV enklere for en utenforstående da funksjonene i gruppen er på landsmålet til vedkommende)

En annen ting er også at søkertjenesten Google blitt meget bra. I stedet for å bruke 4 minutter på og opprette en profil på et forum for og høre hvordan en bytter termostat på en V4 eller hva som er delenummeret på baklykteglasset på en Saab 99 for så og vente til neste dag i håp om at noen svarer deg, så finner du svaret i løpet av noen få tiendeler på Google....

Men som en som omtrent kunne leve en hel helg på forum da en var ung dum og singel, er det og ta et tradisjonelt besøk på dette forumet et lyspunkt for dagen! :)

Personlig syntes jeg facebook er HÅPLØST til prosjekt tråder. Så liker man slikt kan ikke facebook i det hele tatt nærme seg. Jeg er ikke mye på facebook - syntes endeløse oppskrifter på enkel hverdagspasta, middagbilder med partnere, svømme utfordringer, søte kattunger og smårasistiske ytringer begynner å bli rimelig plagsomt. Men det funker som kjøp og salg samt rask hjelp når man står fast.

MEN skal man NOENSINNE tilbake for å lese mer eller sjekke noe man leste for 2 måneder siden funker det ikke. Søkefunksjon eller sammenheng er null tilstedet.

Google er gull! youtube er også gull! men litt mer personlig kontakt på forum er best... I hvert fall for meg:)
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: Aktivitet på forumet Del2

Postby 96GT » 02 Sep 2014, 19:24

Er nok ikke enig med Facebook er fantastiskt. Funker fint for skrytebilder og se.. til prosjekt og tekniske diskusjoner null verdt... men hvis det er fremtidens gsv blir jeg trist...
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
GT750
Posts: 363
Joined: 30 Sep 2012, 20:02
Contact:

Re: Aktivitet på forumet Del2

Postby GT750 » 03 Sep 2014, 18:56

Jokke900 wrote:
96GT wrote:Er det bra eller dårlig å ligge å topplisten? Synes for øvrig styret i GSV burde oppmerksomme 900C-LPG... for innsatsen med alle tips....
Noen i styret som er på forumet da? :shock: :lol:
Ja styret er fraværende hvilket er veldig synd.
De mener fortsatt at kommunikasjonen med medlemmene skal skje i bladet som blir utgitt 4 ganger i året.
Men vi som er her på forumet og på FB vi kommuniserer jo med hverandre 365 ganger i året!
Det ble vel tidligere også spurt om hva som skjer rundt IntSaab2015?
Er nok en generasjons forskjell mellom vi som er brukere av forumet/FB og styret.
I min tid i styret følte jeg stor avstand mellom hvordan jeg tenker at GSV skal være bla. gjennom dette temaet og de andre i styret.
Styret er veldig "satt", og lite åpne for endringer og forslag.
Litt som han gamle gubben jeg traff som ikke kunne (hadde glemt) vikeplikt regelen og som morskt sa til meg; "hør her, jeg har kjørt Volvo PV i 25 år så kom ikke her å lær meg noe gitt - din guttevalp" :-)

Synd at det ikke sitter flere nye/yngre medlemmer i styret.
Der synes jeg valgkomiteen gjør en ræ..a jobb.
Men igjen valgkomiteen er jo styrt av styret - dermed kommer ikke noe "friskt blod" til - og lite/ingen endringer skjer :(
En Porsche frelst Saab entusiast.
-53 92b, -58 GT750, -59 93b, -64 Sport, -75 96 og -77 911S ;-)

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Aktivitet på forumet Del2

Postby Henning » 03 Sep 2014, 20:50

GT750 wrote: Men igjen valgkomiteen er jo styrt av styret - dermed kommer ikke noe "friskt blod" til - og lite/ingen endringer skjer :(
Ha ha - genialt!!

Personlig har jeg gitt opp å diskutere hvordan klubben drives, har KUN engasjert meg i forum biten - jeg hadde sikkert fint vært på et annet forum istedet jeg, men det er jo Saab som gjelder for øyeblikket så her er jeg.

Men jeg har mest sansynlig deltatt på mitt siste GSV treff.
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

78dude
Posts: 166
Joined: 18 May 2013, 23:26
Contact:

Re: Aktivitet på forumet Del2

Postby 78dude » 03 Sep 2014, 20:50

Som prosjektråd(er) er jeg helt enig at Facebook har mye igjen før de oppnår "forum standard" og skal heller ikke lage noe diskusjon rundt det. Når det gjelder og finne eldre materiell på fjøsboka, så jobbes der vist nok en del med det og dette kommer etterhvert utgaver som blir bedre.

Til en liten opplysning så hadde Saab Turbo Club of Norway samme problematikk som GSV... De opplevde at trafikken på forumet gikk ned og mye av konklusjonen var at folk dro mer og mer mot Facebook og andre medium for å finne info på nett.

78dude
Posts: 166
Joined: 18 May 2013, 23:26
Contact:

Re: Aktivitet på forumet Del2

Postby 78dude » 03 Sep 2014, 20:55

96GT wrote:Er nok ikke enig med Facebook er fantastiskt. Funker fint for skrytebilder og se.. til prosjekt og tekniske diskusjoner null verdt... men hvis det er fremtidens gsv blir jeg trist...
GSV sin "søsterklubb" Saab Turbo Club of Norway har jo også en gruppe på FB som blir brukt flittig til tekniske diskusjoner og utfordringer. På det meste kan det sikkert komme over 10 spørsmål for dagen, men enig at på prosjekt er det ikke spesielt duganes!

TiaZzz
Posts: 63
Joined: 07 Jun 2013, 07:21
Contact:

Re: Aktivitet på forumet Del2

Postby TiaZzz » 03 Sep 2014, 22:15

Flere i STCN har sluttet å svare på sånne spørsmål på FB fordi de gjentas så ofte. FB er flyktig, mens forumet støtter diskusjon over tid.

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Aktivitet på forumet Del2

Postby kanonjon » 04 Sep 2014, 21:31

Mange av de spørsmåla som kommer opp på STCN sin FB side er fra tilfeldige folk som tilfeldigvis har en Saab som spør det samme 7 av 10 ganger "Motorlampa lyser, hva kan det være?" Så ja, kan skjønne at mange spørsmål der ikke blir besvart :p

Facebook er bra for sporadiske skrytebilder, løsprat, kjappe spørsmål/svar, arrengementopplysninger (Event invitasjoner) og slikt. Men når det gjelder diskusjon, prosjekttråder, arkivering/database, så er forum helt klart best! Men for all del, går fint å løsprat her og, hehe.

Men uansett med alt det som er rundt oss, Facebook, konservative/gammeldagse folk i GSV-styret, aktivitet på forumet og slikt, så synes jeg det er best at vi gjør det vi er best på, bare forsette med det vi gjør. Holde ut og holde på, med andre ord! :)

Uansett så har jeg troa på at forumet blir mer og mer brukt framover!


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest