Aktivitet på forumet

Her diskuterer vi alt som ikke faller under de andre kategoriene.
User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Aktivitet på forumet

Postby 96GT » 10 Jun 2014, 14:51

Hadde litt tid til overs i går og fant ut at 5 medlemmer står for over halvparten av alle innleggene på forumet... intressant... enten er disse utrolig aktive eller så er det plass til flere innlegg og tråder fra flere Saab-frelste :)
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Aktivitet på forumet

Postby Henning » 10 Jun 2014, 15:39

Nja...... Jeg er sikkert mer aktiv enn mange, men jeg bruker da virkelig ikke mye tid her inne. Lusent engasjement, men det har det alltid vært på gsv forumet, satte igang en stor aksjon på det forrige forumet gsv hadde, men til ingen nytte.

Tror rett og slett Saab folket ikke trenger forum slik Ford, Volvo og boble gutta trenger det.

Husker godt en gang for mange år siden, da var det akkurat 1 år imellom innleggene på TT forumet:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: Aktivitet på forumet

Postby 96GT » 10 Jun 2014, 16:24

Ja... du ligger i topp... og du bidrar i masser... mitt wankel prosjekt har mye takke for her [WHITE SMILING FACE]

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Aktivitet på forumet

Postby Jokke900 » 10 Jun 2014, 17:04

Men jeg skjønner likevel ikke at det skal være så elendig engasjement på forumfronten.. Det er jo ingen god grunn til det.
Joda, gamlegutta gjorde det ansikt til ansikt eller tok en telefon. Greit nok. Men det er da likevel god grunn, om ikke annet for andres og rekrutteringa til miljøet sin del, til å bidra både informativt og sosialt :roll:

Jeg har ikke så veldig mye kunnskap å fare med, men ser da ingen som helst grunn til å ikke bidra..

For det første så er det jo en (liten) gruppe som standhaftig alltid stiller opp og svarer og for det andre er det jo kjempegreier å bli kjent med folk og få tilbakemeldinger på det man putler med i garasjen! Så..

TAKK til alle dere få som gjør dette forumet til det det er!!

Joakim
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Aktivitet på forumet

Postby kanonjon » 11 Jun 2014, 17:00

Vi får være fakkelbærerne, kuratorene og heltene som er med å holde liv i dette lille og sære miljøet. Om folk trenger hjelp, så er vi på plass på flekken, det er våres jobb å holde liv i det hele, for vi er ekte entusiaster.

Peace
Jon

Twangyman
Posts: 201
Joined: 28 Oct 2012, 22:54
Contact:

Re: Aktivitet på forumet

Postby Twangyman » 11 Jun 2014, 17:11

All ære til dei som gidd å dele kunnskap og bilder her. Det er kanskje ikkje all verden som skjer her, men ei god utvikling sidan gamle forumet

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Aktivitet på forumet

Postby Henning » 11 Jun 2014, 20:43

kanonjon wrote:Vdette lille og sære miljøet.
Ohhhhh yes.....
Twangyman wrote:All ære til dei som gidd å dele kunnskap og bilder her. Det er kanskje ikkje all verden som skjer her, men ei god utvikling sidan gamle forumet
Utvikling har du rett i Erlend - men god utvikling er nok å være litt for posetiv i mine argusøyne....

MEN - når dette temaet er oppe igjen - og for en sjelden gang ikke startet av meg - dog kanskje noen lurer da Peter var innom meg på besøk kun få dager før denne tråden startet :? Nei det var ikke noe med meg å gjøre.

Følg meg på denne observasjonen - På treffet i år var det kanskje 50-60 biler. De fleste bilene er gjengangere, med relativt de samme eierne. Samma gjengen hvert år. Av de "aktive" på forumet var det vel bare meg der. Og av de aktive treff medlemmene er det vel bare Morten Strandmoe som er på forumet. RESTEN er ikke her. Men det er greit nok nok, hvis de ikke trenger forum eller syntes det er kult er det greit. MEN er det greit for meg? Vil jeg holde på i en klubb hvor det eneste er å vise frem bilene sine på treff år etter år? disse menneskene har jo ofte en strøken bil, og kan sikkert det meste om den så de trenger ikke spørre. Deler ringer de sikkert seg imellom.

Så for nye Saab eiere av den gamle biltypen kommer til å slite - både med hjelp - og med deler. Hva gjør folk når ting blir vanskelig - de bytter mest sansynlig bilmerke - det finnes mange artige biler - det finnes mange ekstremt aktive klubber i Norge.

MEN (igjen...) - så vidt jeg er bekjent ble Klaaspeter ny formann (ingen nyheter om dette på forumet) - men er Klaaspeter i det hele tatt aktiv på forumet? Mulig han(du) er - men har ike lagt merke til det.

Jeg tror det gjenspeiler et problem som jeg også så ofte ser på treff. Saabfolket er nok enda mer ekstreme på å KUN snakke om sin egen bil, de ser rett og slett ikke så mye å hente hos andre. Jeg har fått telefoner fra Saab folk som ringer meg - for å deretter snakke om sin egen bil! hva er det :shock: Kun interesse om sin egen bil - så hvorfor skal disse menneskene gidde å lese tråder om andre sine biler?

Deja vu - her har jeg jaggu vært før.

Jeg tror jeg nesten må ta en pustepause fra GSV - prøve Volvo forumet kanskje - mulig de er mer interressert i Saab.....

(provosert - JA men da får jeg vel kanskje noen svar...?)
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
900C-LPG
Posts: 3239
Joined: 05 Nov 2012, 06:35
Location: Nederland
Contact:

Re: Aktivitet på forumet

Postby 900C-LPG » 11 Jun 2014, 21:36

:oops: Jeg tror at jeg hører til de 3 som har plassert fleste emner. :oops:
Uheldigvis har jeg veldig mye fritid og det kommer fordi den høyre skulderen min er slitt og jeg siden september/okotber 2008 ikke lenger kan arbeide som bilmekaniker. Noe annet som jobb har jeg ikke kunne finne til nå. Er det ikke fordi jeg ikke kan gjøre mye med den høyre armen, da er det fordi skolingen min ikke passer ved andre jobber eller fordi arbeidserfaringen min ikke passer. Det er derfor jeg har mye tid til å bruke for min hobby: :P SAAB :P . For den hobbyen, men også for noe annet, men det er noe jeg MULIGENS en gang i framtiden skal si et sted i forumet og nei, det har ikke i det hele tatt noe å gjøre med Ville du se flere SAAB brosjyrer?, ser jeg veldig mye på nettsider hvor mann selger SAABer, andre biler og andre gjenstander, for å si det slikt. Langt ikke alle SAABer jeg finner på nettet plasserer jeg her på forumet og ville mann vite ett antal, så mann må da tenke at det er maksimalt 10 til 15% av SAABene jeg finner på nettet som jeg plasserer i Tips og i mellomtiden har jeg samlet veldig mange bilder av SAABer fra annonser og andre steder på nettet. ;)
Født, som Nederlender, i Sarpsborg, bodde til 1980 i Bergen og siden 1980 bor jeg i Nederland.
SAABer jer har (hatt):
1. 136H, 4dørs SAAB 900 GLs Sedan, 1981
2. 205G, 4dørs SAAB 900c Sedan, 1988
3. 257, SAAB 9000 CSE 2.0t Anniversary, 1997

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Aktivitet på forumet

Postby kanonjon » 11 Jun 2014, 21:39

SKULLE SÅ INDERLIG ønske at jeg var på landstreffet, men hadde rett og slett ikke råd! Sorry, Henning :( Men jeg skal iallefall på Sørlandstreffet! Kanskje vi møtes der? :)

Men JA! Helt enig ang folk som vil kun prate om sin egen bil. Det er også noe jeg har bemerket meg på treff, er alltid noen særinger som sitter i en utslitt klappstol med kaffetermos og ikke beveger ræva si ut av den for å se på andre biler og snakke med folk. Det er en ukultur, rett og slett! Jeg kan gjerne snakke om min egen bil i timesvis om hvilken sveisegass, låsemuttere og foringer jeg brukte, men når man er på treff, så er man på treff, vi skal se på hverandres biler og snakke om de, det skal være en gjensidighet! Det handler ikke bare om en bil, selv om det skulle være en vulgær Latsaab eller dønn strøken 92B.

Er 100% med deg, Henning!

Men om du kommer på Sørlandstreffet, Henning, så skal du jammen få en pils av meg og den er kald når du får den i hånda!

:)

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Aktivitet på forumet

Postby Jokke900 » 11 Jun 2014, 22:11

Har ikke vært på noe landstreff eller store treff "sørafor" enda, men så snart lommeboka tillater det er jeg på plass! Håper da INDERLIG å finne deg der, Henning. Noe sier meg likevel at du treffer spikern midt på hodet i det du sier. Dessverre.

Syns også det er synd å se at "så mange" er aktive på GSV sin Facebookside, hvorav svært mange der ikke (tilsynelatende iallefall) er tilstede på forumet..


..Kanskje vi kunne bruke 9Posten som kanal for å vekke folk litt? Lage en "forumet for dummies" og skrive litt om saken. Hvis folk bryr seg om gammelsaaben så burde de sannelig bry seg om de unge og ferske som viderefører de fine bilene. Det blir jo ingen rekruttering eller interesse for GSV om alle skal sitte hver for seg og gni seg i hendene over sin egen bil og kun ringe gamle venner når man trenger noe man ikke har. Hadde det ikke vært for den standhaftige lille gruppa her så hadde det sannelig ikke vært lett å være blodfersk totaktseier med en bil kjøpt delvis i deler for min del..

Jeg setter iallefall stor pris på dere som holder koken her inne og ikke minst prosjektene til dere gærninger som faktisk har skikkelige prosjekter!

Joakim
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest