Aktivitet på forumet

Her diskuterer vi alt som ikke faller under de andre kategoriene.
GLO
Posts: 47
Joined: 10 May 2014, 14:41
Contact:

Re: Aktivitet på forumet

Postby GLO » 11 Jun 2014, 23:31

Mye riktige tanker her. Synd at mange fra styret er litt fraværende både her og på Facebook. Savner bla et referat fra årsmøtet.
Bladet som kommer i Posten er vel og bra.Men nettet burde vel snart erstatte behovet for et blad.
Kan det ha noe med gjennomsnittsalderen på medlemmene ? :roll:

GSV trenger nok litt fornying. Men tror at flere potensielle medlemmer vil finne oss i framtiden gjennom Facebook siden. Vi må reklamere litt for forumet her på Faceb. Ikke minst de fantastiske byggetrådene til bla Henning.

Vi bygger jo på fantastisk design og ingeniørkunst. Jeg lever et travelt liv,ikke så mange innlegg,men leser det meste her inne hver uke.Skal prøve å bli litt mer "skriveaktiv" i framtiden.
Gisle Lian Olsen. Kongsvinger/Trondheim
Saab 93A 57 / VW Karmann cab 63 / VW T2 buss 68/ Widerøe Lillebror combicamp 63.

User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: Aktivitet på forumet

Postby 96GT » 12 Jun 2014, 08:50

Så fint med litt diskusjon om forumet. Og det er helt riktig som Henning skriver, dette er et innlegg helt på initiativ av meg...
Synes vi har fått en flott medlemsavis og et nytt fint forum.. men skulle ønske litt mer aktivitet og deling av erfaringer på forumet. Tror det er viktig ift å bevare Saabene-våre å bygge opp en kunnskapsbank.

Facebook og andre digitale flater er sikkert bra for å tiltreke nye yngre medlemmer, men jeg synes ikke de er egnet til å lage prosjektråder og diskutere annet i... alt blir jo bare stokket oppe på hverandre...

Muligens man kan krysslinke mellom Facebook og forumet?
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

TiaZzz
Posts: 63
Joined: 07 Jun 2013, 07:21
Contact:

Re: Aktivitet på forumet

Postby TiaZzz » 12 Jun 2014, 18:03

For det det er verd så leser jeg GSV forumet hver dag uten ar jeg bidrar stort. Har ikke noen gammelsaab å bidra med (enda). :)

Skjønner godt at dere blir frustrerte. Det har vært lignende diskusjoner i STCN der jeg er langt mer aktiv. Håper likevel dere skjønner at det dere poster verdsettes. Jeg er ikke på FB og har ingen planer om å bli det heller. Forum er mye bedre. :)

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Aktivitet på forumet

Postby Jokke900 » 12 Jun 2014, 19:39

GLO wrote:Bladet som kommer i Posten er vel og bra.Men nettet burde vel snart erstatte behovet for et blad.
Vet ikke jeg. Dropper vi bladet tar vi vekk arenaen for de eldre medlemmene for det første, og for det andre så syns iallefall jeg at det er VELDIG greit å få noe virkelig givende i postkassa en gang i blant. Å hente et nummer av 9Posten mellom alt av regninger og reklame er jo bare fint!

Å reklamere mer for forumet på Facebook er jo ingen heksekunst. Det kan vi jo alle bidra med. Hvis vi bare blir flinkere til å henvise og linke til forumet blir det jo mer synlig. Og det er virkelig noen tråder her inne som er verdt å følge, som du sier!
96GT wrote:Muligens man kan krysslinke mellom Facebook og forumet?
Det hadde jo virkelig vært en fin løsning. Særlig opp mot å linke til og henvise til forumet i GSV gruppa. Vi har jo veldig mange medlemmer på FB men vil tro et fåtall er registrert på forumet. For ikke å snakke om jevnlig bruk..

Vet ikke om det finnes noe løsning på det jeg. Men tror nok kanskje litt ligger i at folk ikke føler de har noe å dele også. Er vel langt ifra den eneste som sitter inne med et "låvefunnprosjekt" som ikke skal bli noe annet enn en kjørbar bil med skilter på som føler at det orker ingen å se noe av eller lese om. Det er nok mange som er av den oppfatning at enten må bilen være strøken eller så må det kraftige modifikasjoner eller arbeid til. Personlig syns jeg det er like givende å lese om vanlige biler som de spesielle prosjektene. Alle gamle Saaber er spesielle så det er like morsomt uansett :mrgreen:
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: Aktivitet på forumet

Postby 96GT » 12 Jun 2014, 21:36

Hei Jokke900, helt enig med deg at alle prosjekter er intressante små som store, original, replica eller modifisert... alle liker forskjellige ting... selv synes jeg det meste som dreier seg om Saab er spennemde... og jo mer vi deler med hverandre jo fler Saaber kan holdes på veien og reddes for fremtiden... må vel vare innenfor GSVs verdier og målsetting...

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: Aktivitet på forumet

Postby Morten S. » 13 Jun 2014, 19:00

Tror nok at det er en god del som er innom forumet hver dag, men som aldri skriver noe. (Er visst farlig det :roll: )

Spurte webmaster for en tid om det fantes statistikk på slikt, men har ikke fått noe informasjon.

Er selv innom daglig, men da jeg ikke har noen pågående prosjekter så blir det ikke til at jeg skriver noe særlig.

God helg, folkens! (og absolutt fotballfri for min del)

User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: Aktivitet på forumet

Postby 96GT » 14 Jun 2014, 09:24

Morten S, poenget mitt er mer - jo fler som skriver og deler erfaringer, jo mer å titte på...

At du ikke skriver noe særlig er vel ikke helt sant... synes du skriver hele tiden...

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Aktivitet på forumet

Postby Jokke900 » 14 Jun 2014, 19:57

96GT wrote:At du ikke skriver noe særlig er vel ikke helt sant... synes du skriver hele tiden...
Haha! Du, jeg tenkte akkurat det samme.. Syns Morten var i overkant beskjeden :lol: Lurer man på noe her inne er det nesten ALLTID Morten som både svarer og svarer først.. Tommel opp og masse skryt og takknemlighet for kunnskap og at du deler den, Morten!
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Aktivitet på forumet

Postby kanonjon » 14 Jun 2014, 23:45

Tidenes understatement, Morten, hehe!

Men folkens, vi må bare gjøre det som må til for å holde forumet i aktivitet, vi skulle hatt en liten artikkel om forumet i 9posten en gang, for å booste opp aktiviteten litt! :geek:

User avatar
Eirik
Posts: 469
Joined: 26 Aug 2012, 15:32
Location: Sandnes
Contact:

Re: Aktivitet på forumet

Postby Eirik » 16 Jun 2014, 07:56

Morten S. wrote:Spurte webmaster for en tid om det fantes statistikk på slikt, men har ikke fått noe informasjon.
Husker du spurte om dette en gang, jeg kan ha glemt å svare deg. Grunnen var antageligvis at jeg ikke har hatt tid til å lete etter slik statistikk :) Så vidt jeg vet har jeg ikke slik statistikk for øyeblikket. Jeg har ikke noen tall som kan brukes til noe i denne sammenhengen.

Men jeg tror du har rett i dine mistanker, det er nok flere som leser enn som skriver :)
90 -86 | 99 T16 prosjekt | 95 V4 prosjekt


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest