Aktivitet på forum og på fjesbok

Her diskuterer vi alt som ikke faller under de andre kategoriene.
User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Aktivitet på forum og på fjesbok

Postby Jokke900 » 14 Dec 2013, 18:26

Ser til en viss grad ikke poenget med å ta opp temaet her, da det er et fåtall som er aktive, men for det første så er det da mange "lesere" her inne tror jeg og dessuten egner forumet seg bedre til de lengre innleggene og diskusjonene da forumet hører klubben til og Facebook er åpen for alle. Noe må da kunne taes internt også :lol:

Tenkte det som en diskusjonstråd på forum, Facebook og sosialt både med aktiviteter og treff.

Blir ikke tråden fulgt opp så får det bare være, jeg bare kaster først så får vi se hvor mange ringer det blir av det utpå vannet..
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Aktivitet på forum og på fjesbok

Postby Henning » 14 Dec 2013, 18:46

HA!! utfordring tatt på strak arm!! Et tema jeg gjerne involverer meg i(senest 4 minutter siden på fjesboka......) det var vel sikkert også starten på tråden din Jokke900?

Jeg og nevnte dette som du sier om bedre egnet sider til prosjekt tråder samt bilde databaser - det er bedre struktur på dette forumet enn fjesboka. I tillegg tror jeg at mange bruker mobilen på face, og da blir det fort gjort at bilder ikke syntes så godt, eller at man blir lei av å se 8 bilder etter hverandre fra en oppussing uten noe rekkefølge eller 1! tråd!!! Jeg mister helt tellinga på fjesbok.

Skriver forum selv, ofte juger jeg eller legger inn skjulte dumme ting i bildene BARE for å se om NOEN kommenterer?????? Greit nok at man ser antallet med visninger er økt - men det er ikke derfor jeg skriver forum. Jeg liker RIS og ROS. Jeg trenger ofte hjelp. Men generelt sett trenger man MOTIVASJON. Det kan være tungt innimellom å gå i garasjen midtvinters, i mørket, og fortsette på prosjektet - det er da det er GULL å få noen artige kommentarer, spørsmål etter hva som skjer osv.

Stemmer for å promotere WEB siden og la fjes fungere som daglig syssel, vil ikke noen av delene vondt, begge fungerer utmerket til hvert sitt utrykk.

Vi er ikke mange som er aktive på forumet, kanskje 10 stykker mer eller mindre. Utfordre alle til å sjekke ut litt VW forum, ford eller Opel - man blir ganske sjokkert når man ser aktivitets nivået. MEN JEG VIL HA SAAB OG IKKE OPEL :evil:

Godt innspill her Jokke900
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Aktivitet på forum og på fjesbok

Postby Jokke900 » 14 Dec 2013, 19:09

HAHA! For første gang på lenge satt man ikke og venta på svar fra Morten, men snarere deg :lol: Regna med at det var du som kom til å være raskest ute med respons her egentlig. Har egentlig ikke så mye å diskutere med deg, da det later å være ganske likt synspunkt på saken som for min egen del. Jeg mener her, som for STCN (som sagt står jeg med en fot i hver klubb) at forumet egner seg for alt som har med biler, teknisk, mekanisk, prosjekt og egentlig kjøp og salg også. Fjesboka fungerer gull til å dele linker, tips, kanskje et og annet skrytebilde, men MEST av alt sosialt, da man jo når folk mye lettere der.

Selv føler jeg jeg har vært og er rimelig aktiv (vært en rolig periode nå, men er da innom) og jeg merker meg også at det er de samme som går igjen. Syns også det er trist at den mest aktive tråden er Tips.. Det er forøvrig ikke et problem for meg at mange tipser, det er ikke det. Men snarere at det er så lite aktivitet at det er Tips som har flest innlegg.. :?

Folk må bare tørre å skrive og involvere seg tror jeg :) Det har vinner alle på. En av de virkelige fordelene med medlemsskapet er jo forumet i seg selv! Men uten aktivitet er det jo ikke mye å hente. De "gamle" kunnskapsrike kunne jo beriket "Faq-trådene" med fakta og arbeidsbeskrivelser for eksempel..?

En ting er iallefall sikkert! Jeg skal gjøre alt jeg kan for å få til å komme meg på landstreff neste år! Treff i midtnorge skal vi da også få til :D (Om jeg så dukker opp alene!!) :mrgreen:

Dette ble da en riktig så hyggelig GSV-aften.. På tide å finne frem en halvliter..

Mvh
Joakim
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Aktivitet på forum og på fjesbok

Postby Henning » 14 Dec 2013, 19:24

Halvliteren er fremme her... Men treffet neste år er vel Hunderfossen igjen så vidt jeg har skjønt så det burde vel gå greit, jeg kommer ikke med 92b men 93b tenker jeg.....

Kan vi ikke bare si det slik at dersom det ikke er mer enn 7 stykker involvert i denne tråden til julaften at vi får legge det dødt og fortsette som før?? :) eller var det for strengt..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Aktivitet på forum og på fjesbok

Postby Jokke900 » 14 Dec 2013, 20:17

Henning wrote:Halvliteren er fremme her...
Skåler straks :lol:
Henning wrote: Men treffet neste år er vel Hunderfossen igjen så vidt jeg har skjønt så det burde vel gå greit, jeg kommer ikke med 92b men 93b tenker jeg.....
Det har jeg fått nyss i og planen er å hute meg nedover enten med tog (vet det er ganske uaktuellt, men siste utvei), med 9-5an eller aller helst i 99Turboen.. 96an tør jeg ikke kjøre så langt første sommer.. skal ha skilt og få kjørt litt til sommeren, men langtur får bli året etter :oops:
Henning wrote:Kan vi ikke bare si det slik at dersom det ikke er mer enn 7 stykker involvert i denne tråden til julaften at vi får legge det dødt og fortsette som før?? :) eller var det for strengt..
Syns ikke det var for strengt, men hvis antallet er under 7 kan vi jo se an innholdet :twisted: Om det skulle bli lagt dødt så kan vi jo ta en gravøl i jula? ..så mye godt øl i juletidene så anledningene må utnyttes.. :lol:
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

Vidarhs
Posts: 265
Joined: 11 Dec 2013, 19:48
Location: Eidsfoss,vestfold
Contact:

Re: Aktivitet på forum og på fjesbok

Postby Vidarhs » 14 Dec 2013, 21:08

Hei! Vet ikke hvorfor det er sånn,ærlig talt.men er noe sterkt med foto og det skrevne ord

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Aktivitet på forum og på fjesbok

Postby Jokke900 » 14 Dec 2013, 21:24

Vidarhs wrote:Hei! Vet ikke hvorfor det er sånn,ærlig talt.men er noe sterkt med foto og det skrevne ord
Nei, det er jo altids slik at ikke alt man har lyst til å komme med egner seg skriftlig, men hadde vært lettere i en samtale, så det er helt greit ;)
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Aktivitet på forum og på fjesbok

Postby Henning » 14 Dec 2013, 21:31

Vidarhs wrote:Hei! Vet ikke hvorfor det er sånn,ærlig talt.men er noe sterkt med foto og det skrevne ord
Dette er rart Vidar, du har flere ganger gitt inntrykk for at dette ikke er din greie, at du ikke er flink med å laste opp bilder og skrive, men du er da en av de aktive! og i tillegg sitter du på enorm kunnskap! Alle klarer dette, de er enorme mengder skriveleifer i mine og andfre sine innlegg, noen gang klarer man ikke å forklare seg bra nok og det blir misforstått men hva så? ikke alle bilder er fine, men jeg syntes alt har sin sjarm. Jeg hiver meg på, jeg kan ikke alt, og gjør mye rart, men jeg har sluttet med å være redd for hva andre syntes man skal gjøre eller hva som er feil - hva er egentig feil? og sier noen NOE kan det resultere i at man kanskje vedkjenner at man har gjort noe feil som igjen kan resultere i at man stopper opp og gjør det riktig. Veit ikke om det jeg akkurat sa var å forstå men jeg skrev det uansett :D
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: Aktivitet på forum og på fjesbok

Postby Morten S. » 14 Dec 2013, 21:42

Hu og hei! Her var det aktivitet :shock: :lol:
Har ikke vært så mye på i dag. Fått senebetenelse i armen og bør holde meg unna tastaturet...
Men jeg kommer sterkere tilbake med innlegg!

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Aktivitet på forum og på fjesbok

Postby Jokke900 » 14 Dec 2013, 21:46

Henning wrote:
Vidarhs wrote:Hei! Vet ikke hvorfor det er sånn,ærlig talt.men er noe sterkt med foto og det skrevne ord
Dette er rart Vidar, du har flere ganger gitt inntrykk for at dette ikke er din greie, at du ikke er flink med å laste opp bilder og skrive, men du er da en av de aktive! og i tillegg sitter du på enorm kunnskap! Alle klarer dette, de er enorme mengder skriveleifer i mine og andfre sine innlegg, noen gang klarer man ikke å forklare seg bra nok og det blir misforstått men hva så? ikke alle bilder er fine, men jeg syntes alt har sin sjarm. Jeg hiver meg på, jeg kan ikke alt, og gjør mye rart, men jeg har sluttet med å være redd for hva andre syntes man skal gjøre eller hva som er feil - hva er egentig feil? og sier noen NOE kan det resultere i at man kanskje vedkjenner at man har gjort noe feil som igjen kan resultere i at man stopper opp og gjør det riktig. Veit ikke om det jeg akkurat sa var å forstå men jeg skrev det uansett :D
Plusser i farta på at jeg har siden jeg ble aktiv på Saabfronten for 6-7 år siden at jeg har opplevd Saabfolk, og da spesielt "gammelsaab"-folk som noen av de mest tolerante.. I STCN kan det fort ta litt av (spesielt på trim), men ellers opplever jeg stor takhøyde :) ..og som nevnt spesielt i GSV.
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest