Prosjekt "X"

Lag en tråd om bilen din eller prosjektet ditt.
User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: Prosjekt "X"

Postby 96GT » 07 Nov 2013, 13:49

Tror ikke det blir så gærnt.. vil huske at Citroën DS har forskjellige dekkstørrelser foran og bak... Litt det samme opplegget med hjul bak skjerm... Jeg elsker for ovrig modifikasjoner som lages utfra funksjon...
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Prosjekt "X"

Postby Henning » 07 Nov 2013, 14:34

96GT wrote:Tror ikke det blir så gærnt.. vil huske at Citroën DS har forskjellige dekkstørrelser foran og bak... Litt det samme opplegget med hjul bak skjerm... Jeg elsker for ovrig modifikasjoner som lages utfra funksjon...
Ja gått for orginalt er for enkelt for slike som oss Peter :lol:

Blir forsåvidt like dekkdimensjoner foran og bak, rundt 195x60x15 på enten 6 tommer felgbane eller 5.5 - MEN at felgbanen peker mer inn på bakhjulene og lengre ut på framhjulene.... Skjønner at dette må tegnes opp og vises :D

Norro ere uansett.
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: Prosjekt "X"

Postby 96GT » 07 Nov 2013, 19:57

Hvor stor forskjell i inpress / ET snakker vi om?
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Prosjekt

Postby Henning » 07 Nov 2013, 20:42

96GT wrote:Hvor stor forskjell i inpress / ET snakker vi om?
Godt spørsmål. Skal ut å måle litt nå slik at jeg kan finne ut ET på 5.5 tommerne mine, ET på sonett felgene og standard felg så jeg vet mer hvor jeg skal, men det er ikke snakk om mer enn 1 tomme, dvs 25,4mm. Det er bare det at det er så FORFERDELIG mye plass foran på sidene!!!!

Eksempel på hva jeg snakker om (stjælt bilde fra nettet...)

Image
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: Prosjekt "X"

Postby 96GT » 07 Nov 2013, 21:12

Spacere? Eller flytt av innerskjermer og nye drivaksler og tannstang... Tuller :D
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Prosjekt "X"

Postby Henning » 07 Nov 2013, 21:21

Spacere er jo ikke tull Peter, men resten du nevnte lar jeg deg ta deg av:) det er 2 muligheter og det er selvfølgelig pluss og minus med begge.....

Mulighet 1 er å benytte spacere foran, på den måten kan jeg lage 4 like hjul. Men har aldri vært noe fan av spacere......

Mulighet 2 er å lage 2 hjul til bak og 2 hjul til front hvor jeg da har 25mm mer positiv ET..... Men da har jeg jo gjort disse felgene kun til denne bilen og da er de verdiløse til andre biler. Ett sett hos felg breddern koster jo nesten fem tusen, tillegg kommer sandblåsing og pulverlakk.

Nei tror det faktisk må bli spacere...... Eller?




Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: Prosjekt "X"

Postby 96GT » 08 Nov 2013, 09:10

Prosjekt "X" dreier seg vel utelukkende om stil og eleganse. Da er det kanske enklest og billigst og gå for spacere, Du skal vel ikke fly rundt noen racingbaner :D
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Prosjekt "X"

Postby Henning » 08 Nov 2013, 09:32

96GT wrote:Prosjekt "X" dreier seg vel utelukkende om stil og eleganse. Da er det kanske enklest og billigst og gå for spacere, Du skal vel ikke fly rundt noen racingbaner :D
Stemmer på en prikk dette Peter, så er nok enig med deg at spacere er løsningen her. Dette har jeg folk til å lage så da er det bare å finne ut hvor tykke de skal være.....

Racing med 28 hestekrefter er rimelig dølt, men har leeeenge gått rundt med en ide i hodet om noe morsomt som kan kjøre grisefort - men må fra og til banen på henger :D

H
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: Prosjekt "X"

Postby 96GT » 08 Nov 2013, 11:03

At du har mange idéer på tøffe SAAB-prosjekt forundrer meg ikke :)

Det som kan være lurt å tenke på ift spacere og større hjul er at de har innvirkning på akseleration. Dette er det mange som ikke er bevist på...
Last edited by 96GT on 08 Nov 2013, 11:29, edited 1 time in total.
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Prosjekt "X"

Postby Henning » 08 Nov 2013, 11:19

96GT wrote:At du har mange idéer på tøfte SAAB-prosjekt forundrer meg ikke :)

Det som kan være lurt å tenke på ift spacere og større hjul er at de har innvirkning på akseleration. Dette er det mange som ikke er bevist på...
Nå er det jo slik at det skal fortsatt være 15 tommere og dekkdimensjonen jeg skal ha ikke forandrer mange prosenter slik at spedometer skal vise nogelunde greit resultat, at bilen går trgere med bredere dekk samt tyngre på rattet ser jeg også. Spacerne er jeg mer usikker på hva utsalg vil gi. Klart at den ikke vil være like rask med bredere dekk - men denne var jo aldri noe racer fra starten av :D

Gjerne informer mer når du får tid Peter, man kan alltid lære litt mer :)

H
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest