Vinterprosjekt - 1969 SAAB 96 V4

Lag en tråd om bilen din eller prosjektet ditt.
Marius
Posts: 12
Joined: 07 Aug 2013, 20:00
Location: Mo i Rana
Contact:

Re: Vinterprosjekt - 1969 SAAB 96 V4

Postby Marius » 17 Sep 2013, 09:10

Lite bilder å komme med, men kan i det minste oppdatere i form av tekst.

Begynte å demontere motorrommet i går, og fikk løsnet det meste.
Ble litt plaget når jeg skulle splitte motoren fra girkassen, grunnet dårlig tilgang på elefantjekk i den lille garasjen.
Fant til slutt ut at vinkelen mellom motor og girkasse blir feil så skal inn med noen klosser under girkassen neste gang slik at jeg enkelt får dratt motoren av girkassen.

Planen var å ribbe bilen helt i lillegarasjen, for så å kjøre den til en kompis for sveising, men jeg skjønner fort at jeg burde ha kjørt den dit tidligere da det er tilgang på all slags verktøy der.
Den gang ei, skal fortsatt klare å gjøre meg ferdig i lillegarasjen.

Lakkering er nå i boks og jeg får hjelp av en veteran med grunnarbeidet, før bilen blir sendt til en lokal skole der læreren gjerne ville bruke denne bilen i opplæring for elevene sine. Han er en meget dyktig billakkerer så resultatet blir nok kjempebra. Han ville gjerne ha bilen en stund slik at han kan bruke god tid på å vise elevene hvordan man skal/ikke skal gjør det.
Klarer ikke helt finne den fargen som jeg har vist bilde av tidligere her, så tror jeg ender opp på 'Midnight Blue' til slutt, men det kan jo hende at jeg skifter mening før lakkeringen.
MY08 Saab 9-3 SC Vector 1.9TID (Bruksbil)
MY69 Saab 96 V4 (Restaureringsprosjekt)

User avatar
Eirik
Posts: 469
Joined: 26 Aug 2012, 15:32
Location: Sandnes
Contact:

Re: Vinterprosjekt - 1969 SAAB 96 V4

Postby Eirik » 17 Sep 2013, 10:49

Høres ut til å være en grei lakk-ordning du har ! :) Skal bli spennende å se hvordan resultatet blir.
90 -86 | 99 T16 prosjekt | 95 V4 prosjekt

User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: Vinterprosjekt - 1969 SAAB 96 V4

Postby Morten S. » 06 Dec 2014, 07:48

Heisann.

Hvordan gikk det med dette prosjektet?


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest