Latsaab 900 Turbo

Lag en tråd om bilen din eller prosjektet ditt.
User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Latsaab 900 Turbo

Postby kanonjon » 26 Mar 2013, 18:24

Fikk gjort litt med bilen idag og!

Fått lagd meg noen fester til sjalusiet, nå sitter det ordnetlig på plass.

Image
Lista rundt soltaket er på plass! Var litt jobb, men fikk det til! Lista er forøvrig en fenderlist til båt ;)

Image
Ikke noe mer blafring i turbotrykkmeteret lengre, takket være en liten kobberørstump i luftslangen!

Image
Fått vekk 7år gammel inngrodd dritt fra Turbo15 felgene, ble bare en grov-vask i denne omgang, men det hjalp skikkelig!

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Latsaab 900 Turbo

Postby kanonjon » 05 Apr 2013, 10:35

Da har jeg fått fiksa cruisecontrollen! Feilen var dritt og smuss på polene i pedalkontaktene, så det var morro å fikse, veldig rart å farte rundt med CC nå, hehe.

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Latsaab 900 Turbo

Postby kanonjon » 21 Apr 2013, 21:11

Dette fikk jeg gjort i helga sammen med en kompis! :)

Image
Image

Satt på sommerfelgene og dekka og fått installert Lesjöfors fjører!

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Latsaab 900 Turbo

Postby kanonjon » 30 Apr 2013, 22:50

Update :

Byttet avlastningsventilen idag, den gamle ulte og bidro med vakuumlekkasje (Orginal Bosch ventil i plast), så da var å ta turen til Bil(Tvil)tema og kjøpe en ny resirkulernede ventil. Denne er i metall og kostet meg 399, veldig fin å se på og det fulgte med 3 fjører med, slik at man kan justere trykkområdet på den.
Etter jeg byttet den, så gikk bilen er smule bedre og ble mer responsiv. Men mesteparten av det ligger i at vakuumlekkasjen er borte nå, heh.

Ellers så blir det våtsliping og polering av lakken på bilen snart. Jeg skal ikke legger altfor mye tid i det, men jeg skal ta et godt tak iallefall. Jeg vil ikke bruke for mye tid på det heller, mest mtp at dette er en bruksbil og en helårsbil.

Jeg synes de nye fjørene på bilen er temmelig bra, kanskje en smule harde, men bilen gynger langt mindre nå, i sin helhet, så er bilen mer komfortabel å kjøre. Bilen ligger veldig flatt igjennom svingene og det er grep hele tiden. Så jeg tok feil og var altfor skeptisk, men bytte til Lesjöfors fjører var ikke så dumt alikavel! Forøvrig så er lavprofilsdekk er et no-no.

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Latsaab 900 Turbo

Postby kanonjon » 17 May 2013, 16:52


User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: Latsaab 900 Turbo

Postby 96GT » 18 May 2013, 11:56

Ble tøft med senkesettet...
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Latsaab 900 Turbo

Postby kanonjon » 19 May 2013, 23:10

Takk, det var verdt det! :)

Har noen par nye videoer, innebærer masse lyd :)
http://www.youtube.com/watch?v=5qENLXgwdSg
http://www.youtube.com/watch?v=lUT6Yd6lf-E

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Latsaab 900 Turbo

Postby kanonjon » 28 May 2013, 10:15


User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Latsaab 900 Turbo

Postby kanonjon » 30 May 2013, 17:55

Update :

På tirsdag tok jeg en drivstoffsystemrens (Omega 992) på bilen, det resulterte i bedre tomgang på bilen.

Idag flushet jeg motoren med Omega 907 og gikk fra Biltema del-syntetisk olje til Castrol Magnatec full-syntetisk olje. Dette resulterte at vakuumet gikk fra -0.6 til -0.7 bar på tomgang. Jeg fikk heller ingen trykkfall på olja :)

Så jeg er veldig fornøyd ja :)

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Latsaab 900 Turbo

Postby kanonjon » 01 Jun 2013, 22:37

Nye dempere til bakstillinga...

Image

Forskjellen var som natt og dag. De gamle LipTec demperne var altfor seige og treige for bilen, samt at jeg slet også med subbing.
Men de nye Monroe Reflex demperne er faste og fine, bilen ble en helt annen og man kunne lissom føle hva som skjer når man kjører. Og det beste med alt, nå subber ikke dekket inntil hjulbuelista noe mer! :)

Har forøvrig Monroe Original dempere foran.


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest