Latsaab 900 Turbo

Lag en tråd om bilen din eller prosjektet ditt.
78dude
Posts: 166
Joined: 18 May 2013, 23:26
Contact:

Re: Latsaab 900 Turbo

Postby 78dude » 02 Jun 2013, 20:25

Har sansen for disse gamle 900ene! Flott tråd og all cred for og holde en slik bil på veien.

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Latsaab 900 Turbo

Postby kanonjon » 04 Jun 2013, 23:22

78dude wrote:Har sansen for disse gamle 900ene! Flott tråd og all cred for og holde en slik bil på veien.
Tusen takk for det! For meg så er dette den ultimate bilen. Den har absolutt alt jeg trenger i en bil. Konstant kjøreglede, vinterbil deluxe, praktisk, pen, kjapp og unik.
Er mange som snur seg når jeg kjører, sjelden fugl å se på veiene her til lands. :)

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Latsaab 900 Turbo

Postby kanonjon » 07 Jun 2013, 22:47

Prosjekt ekstralys!

Image
Image

Fikk tak i noen Bosch 225 Rallye lykter til bilen min. Min far fikk lagd braketter i 6mm syrefast stål og det ble solide saker.
Vi monterte brakettene på de fangerfestene på bilen (de med 2x 13mm skruer), veldig kjekt, så slipper man å lage nye hull og slikt!

Mer bilder kommer snart!

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Latsaab 900 Turbo

Postby kanonjon » 08 Jun 2013, 17:08

Image
Brakettfestet er skrudd på frontfangerfestet, greit å bruke ekstisterende ting å hukke seg på.

Image
Image
Image
Bare småjusteringer igjen, så alt er ikke helt rett og slikt enda. Men jeg er fornøyd som bare det, fikk jo skikkelig rallypreg på bilen nå :)

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Latsaab 900 Turbo

Postby kanonjon » 10 Jun 2013, 13:13

Image
Ferdig justert og tåkelysa er demontert :)

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Latsaab 900 Turbo

Postby Henning » 11 Jun 2013, 06:32

Kult, men er de tøffest med eller uten plastdekslene....?? :?:
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Latsaab 900 Turbo

Postby kanonjon » 11 Jun 2013, 11:40

Takk, det er jammen et spørsmål jeg lurer på selv! :)

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Latsaab 900 Turbo

Postby Henning » 11 Jun 2013, 12:50

kanonjon wrote:Takk, det er jammen et spørsmål jeg lurer på selv! :)
Lurer på om jeg heller mot at de er tøffest med deksler på..... men mer brukervennlig med dekslene av :D

Har du fått polert bort appelsinskallet enda?
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: Latsaab 900 Turbo

Postby 96GT » 11 Jun 2013, 14:55

Ser "GRYM UT" som jag hadde sagt i Sverige....
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Latsaab 900 Turbo

Postby kanonjon » 11 Jun 2013, 20:32

Henning wrote:
kanonjon wrote:Takk, det er jammen et spørsmål jeg lurer på selv! :)
Lurer på om jeg heller mot at de er tøffest med deksler på..... men mer brukervennlig med dekslene av :D

Har du fått polert bort appelsinskallet enda?
Jeg står i et grenseland om jeg skal polere/rubbe/pusse ELLER pusse ned litt og bruke Plastidip istedet, jeg er sååå usikker! Synes det med Plastidip virker så fascinerende. Men jeg vet ikke hva som er best eller greiest.
Hva mener du/dere?

96GT : Takk for det! :)


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest