Benny Lava

Lag en tråd om bilen din eller prosjektet ditt.
User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Benny 41

Postby Jokke900 » 21 Jan 2014, 23:06

kanonjon wrote:Fin front!!
Enig! Er veldig svak for den 96-fronten! Kortnos er også fin, men den stiller i egen kategori :lol:

Benny blir bare kjekkere og kjekkere han! :mrgreen:
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: Benny 41

Postby 96GT » 22 Jan 2014, 07:46

Ja veldig flott front. Skjønner for øvrig ikke hvordan H klarer å holde tre prosjekttråder gåendes samtidlig... Men veldig hyggelig lesing...
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Benny 41

Postby kanonjon » 22 Jan 2014, 15:11

Henning er ikke et menneske, men en maskin med sjel! Alt det han gjør blir til gull med nanopresisjon!

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Benny 41

Postby Henning » 22 Jan 2014, 20:17

Fronten er fin den, enig med dere alle, og Peter og Kanonjon - har bare et lite snev av ADHD eller kanskje jeg rett og slett er lei av å se triste nyheter på TV en eller gulrotbrune ungdommer som drekker seg fulle på tv. Det er rett og slett bedre å være i garasjen etter at unga har lagt seg.

3 prosjekter.... skulle vært 4 men den siste er for ny - ble noen punkter som måtte utbedres etter sist ukes EU kontroll - så nå er racet igang - V4 må ut slik at 9-3 kan kjøres inn.... SÅ KAN VI FORTSETTE PÅ DET SOM VIRKELIG BRENNER! - 92X :D

Så ikvbeld fikk jeg montert ekspansjonstank, plukka ut en fra en Ford på Høggern. Så ble grill og lykter etc... ferdig montert. Mangler en slange til å kunne testkjøre..... Håper på at det skjer imorgen.
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
99turbo
Posts: 230
Joined: 18 Nov 2012, 18:27
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Benny 41

Postby 99turbo » 22 Jan 2014, 20:54

Et snev av ADHD kan være fin av og til det, burde prøve å finne igjen det selv jeg :oops: Er 9-3`n for ny her???? Og jeg som lurte på å skrive litt om min her......... Sammen med den andre galskapen da. Apropo 9-3: jeg så du funderte på DAB i Kanonjons tråd. Å bytte ut hovedenheten kan du glemme, det er for mye arbeid og blir ikke bra, pluss at du mister funksjoner på display og lyder på f.eks blinklys. Det er noe dritt å oppgradere stereo i de bilene ettersom kablingen er optisk. Så skal du ha DAB så er det en sånn tilleggsenhet som gjelder ;) Har ikke prøvd selv, men tenker mer og mer på det. All respekt og en del til for det du får gjort i garasjen :)
78 99 turbo (skal restaureres)
78 99 EMS (under restaurering)
85 900 I (rustfri og hissig......)
03 9-3 SS (små sint og klegg på vegen.......)
07 VW Transporter 4motion

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Benny 41

Postby kanonjon » 22 Jan 2014, 23:45

Helt enig, Henning, ingen vits å sitte på ræva og se på tv! Tv'en nå til dags er full av oksemøkk!
Forresten, et snev av ADHD er sunt, viktig med aktivitet :)

99turbo, enig der, ikke at jeg har hatt en 9-3, men så bildet av interiøret, det trengs store modifikasjoner til for å få det til å passe. Men om man har viljen og nervene, så er det fullt mulig ;)

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Benny 41

Postby Henning » 23 Jan 2014, 20:48

Ja da har vi vært litt i garasjen igjen....

Da var ekspansjontanken montert - satt den helt opp ved vifta da jeg trengte høyden.

Image

Masse plass til større radiator :D Men ikke gjør som meg, syntes det ble veldig mye knot med akkurat denne, den er rett og slett 4 centimeter for bred, men ellers har det gått fint.

Image

Så til noe snodig.... var det annen utløser mekanisme på disse 65-68 frontene?? fant nemilig ingen arm til å huke på utløser mekanismen til panseret - måtte borre ut den andre og neste den på den "nye" - greit nok å gjøre det men lurer på hvorfor....? Noen som vet - Morten...? :lol: :lol:

Image

Men siden jeg ikke vet hvor bra denne 900 radiatoren er - har jeg kjøpt inn en 12 tommer el-vifte også - har ikke montert den enda da jeg ville prøve først - dessuten kan den komme til nytte på X´en dersom jeg ikke trenger den her. Har allikevel gjort klar bryter til den dersom den må monteres.

Image

SÅ VAR DET TEST DA!!!!!

Image

OK - først og fremst ser det ut som at ny radiator gjorde trikset. Måtte lufte litt i systemet, etterfylle litt væske, deretter tok jeg en tur, deretter litt lengre tur, så til slutt kjøre jeg som f%#$ oppover laaaange Nesoddbakker - strålende - akkurat der jeg hadde håpet - midt på visern 8-) Tror jeg avventer med El vifte - mye kan hende når gradestokken flytter seg oppover med en 20-30 grader....... :shock: NÅ begynte jeg jaggu å tenke på sommeren nå :( forbanna snø......

Ellers så ser bilen finere ut med mindre brunt på kroppen, og senket har jeg ikke hatt tid til... mulig jeg tester ut litt på lørdag, må nemlig sette på støtfanger samt noe småtteri som gjenstår.

DA kom vi til CLUTCHEN! syntes egentlig at det funker - dvs den kjører, clutcher og skifter gir uten lyder. Men fikk inntrykk av at den HOGGER litt når jeg kjører igang sakte. Er dette et dårlig tegn?? evnt. er det noen som kan forklare hvorfor? må jeg ut med denne motoren IGJEN! så kjøper jeg full pakke fra butikk, men ville prøve den billigiere metoden først - er ikke rikmann heller....

Clutch synspunkter??

Takk.
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Benny 41

Postby kanonjon » 23 Jan 2014, 21:23

forbanna snø......
BLASFEMI! :evil:

terryandre
Posts: 72
Joined: 01 Nov 2012, 17:45
Location: Helleland, rogaland
Contact:

Re: Benny 41

Postby terryandre » 23 Jan 2014, 22:32

Hvis clutchen hugger ved myk igangsetting men ikke nødvendigvis slurer, kan det hende det er pga. oljelekkasje fra motoren, dvs. tetningsringen bak svinghjulet. var slik på 17m´n min

Vidarhs
Posts: 265
Joined: 11 Dec 2013, 19:48
Location: Eidsfoss,vestfold
Contact:

Re: Benny 41

Postby Vidarhs » 23 Jan 2014, 22:56

Hei henning! Sikkert nok kjøling nå :D terry andre er inne på noe,kanskje urenheter på delene,hvis du mener alt vart tørt og fint før montering.burde kanskje vært rengjort før montering? går seg sikkert til!Kommer 65-68 fronten til å utkonkurere USA-fronten?


Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 1 guest