Ja da har vi vært litt i garasjen igjen....
Da var ekspansjontanken montert - satt den helt opp ved vifta da jeg trengte høyden.
Masse plass til større radiator
Men ikke gjør som meg, syntes det ble veldig mye knot med akkurat denne, den er rett og slett 4 centimeter for bred, men ellers har det gått fint.
Så til noe snodig.... var det annen utløser mekanisme på disse 65-68 frontene?? fant nemilig ingen arm til å huke på utløser mekanismen til panseret - måtte borre ut den andre og neste den på den "nye" - greit nok å gjøre det men lurer på hvorfor....? Noen som vet - Morten...?
Men siden jeg ikke vet hvor bra denne 900 radiatoren er - har jeg kjøpt inn en 12 tommer el-vifte også - har ikke montert den enda da jeg ville prøve først - dessuten kan den komme til nytte på X´en dersom jeg ikke trenger den her. Har allikevel gjort klar bryter til den dersom den må monteres.
SÅ VAR DET TEST DA!!!!!
OK - først og fremst ser det ut som at ny radiator gjorde trikset. Måtte lufte litt i systemet, etterfylle litt væske, deretter tok jeg en tur, deretter litt lengre tur, så til slutt kjøre jeg som f%#$ oppover laaaange Nesoddbakker - strålende - akkurat der jeg hadde håpet - midt på visern
Tror jeg avventer med El vifte - mye kan hende når gradestokken flytter seg oppover med en 20-30 grader.......
NÅ begynte jeg jaggu å tenke på sommeren nå forbanna snø......
Ellers så ser bilen finere ut med mindre brunt på kroppen, og senket har jeg ikke hatt tid til... mulig jeg tester ut litt på lørdag, må nemlig sette på støtfanger samt noe småtteri som gjenstår.
DA kom vi til
CLUTCHEN! syntes egentlig at det funker - dvs den kjører, clutcher og skifter gir uten lyder. Men fikk inntrykk av at den HOGGER litt når jeg kjører igang sakte. Er dette et dårlig tegn?? evnt. er det noen som kan forklare hvorfor? må jeg ut med denne motoren IGJEN! så kjøper jeg full pakke fra butikk, men ville prøve den billigiere metoden først - er ikke rikmann heller....
Clutch synspunkter??
Takk.
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS