Morten S. wrote:Dette blir topp, Kjetil!
Godt det er noen som holder liv i prosjekttrådene her.
Har selv ingen prosjekt lengre. Bare daglig vedlikehold og smårep. de de bilene jeg har rullende.
Jeg har 3 prosjekter, og ingen som ruller, så egentlig burde jeg ha mye mer å skrive om
GT750 wrote:Hei Kjetil
Liker veldig godt denne tråden.
Du er utrolig flink og seriøs bilbygger.
Skulle ønske jeg hadde sveiseferdigheter som du.
Stå på.
Takk for det, får bare håpe jeg får avsluttet prosjektene en gang.
Når det gjelder sveising er jeg bare en amatør. Mye øvelse og litt teori hjelper. Jeg begynte med å lese denne:
Etter å ha hatt et Luna Minimig 120A i mange år kjøpte jeg et 3-fas Migatronic 180A for et par år siden. Samtidig gikk jeg opp fra 0,6 tråd til 0,8. Forhandleren sa at det var "ingen" som brukte 0,6 tråd lenger. Fikk inntrykk av at det var litt sært
Uansett, syntes det ble enklere å sveise med nytt apparat (og tykkere tråd).
Jeg synes den største utfordringen med tynnplatesveising er å ta det rolig nok der hvor det er viktig at platene ikke slår seg. Skulle gjerne kunnet noe om retting, strekking og krymping av plater. Det hadde kommet godt med
Siden påskeferieplanene ble endret, og det ikke ble noen fjelltur, som planlagt, ble det en liten tur i garasjen i kveld. Fortsatte i motorrommet, og demonterte varmeapparat, clutchpumpe, bremseservo og noe annet småtteri. Kan ikke skjønne hvordan det er mulig å bytte noen av disse delene her med motoren i.
Tar mange bilder underveis, så jeg forhåpentligvis får riktige skruer og bolter på rett plass når greiene skal monteres igjen.