Når vi er inne på 92A så er det jo flere som har 92A i Norge.
Denne går hos Saab entusiasten Øyvind Øyhus på Gjøvik
http://www.oa.no/motor/article1824269.ece?start=1
Han har forøvrig noen andre Saaber også bla. Sonett III, -65 96, -63 96 og en -76 96L alle like fine.
Det var forøvrig her jeg og Mikael hentet Morten Strandmoes Monte Carlo en gang. Den har vel også en historie fra Rimes Auto vil jeg erindre?
Saab 92A Øyhus
- GT750
- Posts: 363
- Joined: 30 Sep 2012, 20:02
- Contact:
Saab 92A Øyhus
En Porsche frelst Saab entusiast.
-53 92b, -58 GT750, -59 93b, -64 Sport, -75 96 og -77 911S ;-)
-53 92b, -58 GT750, -59 93b, -64 Sport, -75 96 og -77 911S ;-)
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: Saab 92A Øyhus
Veeeeldig fin...... sånn vil jeg også ha, men vil helst ha den med en farge utvendig med en annen farge innvendig
H
H
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Torbjørn M
- Posts: 85
- Joined: 13 Nov 2012, 20:52
- Location: Ålesund
- Contact:
Re: Saab 92A Øyhus
Hvordan er det å kjøre en SAAB 92, egentlig???
Bilen har jo en langt svakere motor enn 93/96 og torsionsfjærer både forran og bak...
Har noen ett ærlig og oppriktig svar?
Bilen har jo en langt svakere motor enn 93/96 og torsionsfjærer både forran og bak...
Har noen ett ærlig og oppriktig svar?
Torbjørn M
SAAB 9-5 SportCombi BioPower 2006
SAAB 99 GL 1982 "Baileys-bilen"
SAAB 97 1967 (prosjekt)
SAAB 93B 1959 "Sku-mila"
Tempo Taifun 1961
+ Mykje meir...
SAAB 9-5 SportCombi BioPower 2006
SAAB 99 GL 1982 "Baileys-bilen"
SAAB 97 1967 (prosjekt)
SAAB 93B 1959 "Sku-mila"
Tempo Taifun 1961
+ Mykje meir...
- GT750
- Posts: 363
- Joined: 30 Sep 2012, 20:02
- Contact:
Re: Saab 92A Øyhus
Ja ikke helt ulikt 93.
Man "kjenner" seg jo igjen.
Og ja den er litt svakere motormessig, men hardere gange pga 1 sylinder mindre.
Største forskjellen er torsjonsfjærinen som kan oppleves fast og nesten mot fraværende.
Og så må du jo følge nøye med på temperaturmåleren da disse ikke har vannpumpe.
En 93 kan jo ha kjøleproblemer i bakker en sommerdag, da kan du jo tenke deg deg hvordan disse er.
Men i dag kan man få bukt på slike problemer, les siste Klassiker hvor Julle (Hotrodder) fikser dette.
Han har selv en 92
Man "kjenner" seg jo igjen.
Og ja den er litt svakere motormessig, men hardere gange pga 1 sylinder mindre.
Største forskjellen er torsjonsfjærinen som kan oppleves fast og nesten mot fraværende.
Og så må du jo følge nøye med på temperaturmåleren da disse ikke har vannpumpe.
En 93 kan jo ha kjøleproblemer i bakker en sommerdag, da kan du jo tenke deg deg hvordan disse er.
Men i dag kan man få bukt på slike problemer, les siste Klassiker hvor Julle (Hotrodder) fikser dette.
Han har selv en 92
En Porsche frelst Saab entusiast.
-53 92b, -58 GT750, -59 93b, -64 Sport, -75 96 og -77 911S ;-)
-53 92b, -58 GT750, -59 93b, -64 Sport, -75 96 og -77 911S ;-)
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: Saab 92A Øyhus
Til info så vurderer Lars "Julle" å selge 92n sin.
Snakker om ca 80.000 svenske. Da med ny utveksling i girkassen.
Vedr kjøreegenskaper og fart, Anne og Terje kjørte jo sin Europa rundt.
Han holdt somregel fartsgrensene og jeg har mer enn en gang vært forundret over hvor godt den gikk.
Snakker om ca 80.000 svenske. Da med ny utveksling i girkassen.
Vedr kjøreegenskaper og fart, Anne og Terje kjørte jo sin Europa rundt.
Han holdt somregel fartsgrensene og jeg har mer enn en gang vært forundret over hvor godt den gikk.
- Torbjørn M
- Posts: 85
- Joined: 13 Nov 2012, 20:52
- Location: Ålesund
- Contact:
Re: Saab 92A Øyhus
Den tidligere lotteri-bilen til GSV, en 92B-55/56'mod?, var i mange år på Sunnmøre.
Ble "advart" ifra en høytstående GSV-personlighet om å kjøpe en 92 uprøvd... Han bedyret at den måtte prøves, og føles "rett" før evt investering ble foretatt. Jeg ble noe skeptisk til denne modellen etter dette.
Ble "advart" ifra en høytstående GSV-personlighet om å kjøpe en 92 uprøvd... Han bedyret at den måtte prøves, og føles "rett" før evt investering ble foretatt. Jeg ble noe skeptisk til denne modellen etter dette.
Torbjørn M
SAAB 9-5 SportCombi BioPower 2006
SAAB 99 GL 1982 "Baileys-bilen"
SAAB 97 1967 (prosjekt)
SAAB 93B 1959 "Sku-mila"
Tempo Taifun 1961
+ Mykje meir...
SAAB 9-5 SportCombi BioPower 2006
SAAB 99 GL 1982 "Baileys-bilen"
SAAB 97 1967 (prosjekt)
SAAB 93B 1959 "Sku-mila"
Tempo Taifun 1961
+ Mykje meir...
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest