
H
Henning skrev:Tverrstilt eller rett frem??? kommet noen vei? har du fårr skjært istykker innerskjermene enda??![]()
H
96GT skrev:
Henning,
Da, har jeg etter mye tenking og nøling bestemt meg for å prøve tverstilt. Ikke en lett beslutnig og risikosport av de grader når jeg ikke har girkassen enda. "All in" for Volvo S80 kasse. Vi får håpe å at dette ikke er en blindvei. Wankel er ikke konstruert for å monteres tverstilt og en girkasse for lengsmontert som passer det korte motorrommet har jeg ikke funnet enda. Morsomste/beste tips er nok warburg-kasse som jeg fikk tips om på SSKs forum, denne har jo også frihjul og girstang ved rattet. Skal vare ca 15 cm lengre enn en 96 kasse, men den er jo også lagd fo ca 40 HK i utgansgpunkten. Veldig usikker på: 1. Håller den. 2 går å den å få godkjent. Papier er nok ikke å få tak i. Nå har jo warburg kassen vart i både sport og rallybiler. Men nå går jeg for tverstilt...
96GT skrev:OBS! dette er ikke gjort med Henning tempoHer er det bilder fra et par økter i verkstedet...
Henning skrev:96GT skrev:
Henning,
Da, har jeg etter mye tenking og nøling bestemt meg for å prøve tverstilt. Ikke en lett beslutnig og risikosport av de grader når jeg ikke har girkassen enda. "All in" for Volvo S80 kasse. Vi får håpe å at dette ikke er en blindvei. Wankel er ikke konstruert for å monteres tverstilt og en girkasse for lengsmontert som passer det korte motorrommet har jeg ikke funnet enda. Morsomste/beste tips er nok warburg-kasse som jeg fikk tips om på SSKs forum, denne har jo også frihjul og girstang ved rattet. Skal vare ca 15 cm lengre enn en 96 kasse, men den er jo også lagd fo ca 40 HK i utgansgpunkten. Veldig usikker på: 1. Håller den. 2 går å den å få godkjent. Papier er nok ikke å få tak i. Nå har jo warburg kassen vart i både sport og rallybiler. Men nå går jeg for tverstilt...
Stemmer med deg å la Wartburg kassa holde seg i Wartburgen.... hadde også satset på noe mer robust enn det. Men hadde det ikke vært lettere å bygge om til bakhjulstrekk og girkasse i bilens retning? kunne jo gnagd deg bra innover i kupeen. Men det er kanskje vanskeligere å få dette godkjent??? Eller er det forhjulsdrift som teller??
Når det gjelder forhjulsdrift er jeg nok veldig sta. Synes det blir mye mere SAABish. Å bygge om til bakhjuldrift ved å sage opp hele kupéen er jeg rimlig sikker på at jeg må sende inn søknad på nytt, ettersom dette har jeg ikke spurt BT om. I følge de svenske reglerne er dette ihvert fall å klassifisere som "amatörbyggt fordon" med en del andre krav. Noe som jeg har mer tro på er mittmotor og bakhjulstrekk... Oendlige muligheter ift valg av drivverk... Men her får noen andre prøve seg
96GT skrev:OBS! dette er ikke gjort med Henning tempoHer er det bilder fra et par økter i verkstedet...
Syntes forøvrig tempoet ditt er upåklagelig, men trives med tråden din og kommer å fortsette masinga![]()
Imponerende jobb med innerskjermene, dette er custom bygg jeg aldri hadde turt å begynne på! Selv om man blir inspirert må jeg si..... Bør egentlig ta meg en tur opp en dag å se selv, men da må det f... meg bli varmere, og 9-3 må bli frisk.
Eirik skrev:Imponerende arbeid med de framskjermene!
Prosjektet virker dristig, men så har du jo tydelig den nødvendige kompetansen til å få det til også!
Gå tilbake til «Biler og prosjekter»
Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest