SAAB 96 1300S

Lag en tråd om bilen din eller prosjektet ditt.

Er det ok å modifisere en gammelsaab?

Poll ended at 28 Jan 2013, 22:52

Nei, de skal vare 100% original
1
4%
Kanskje, men da kun med tidstypiske SAAB deler
3
11%
Ja, fyr løs ombygging er kult
23
85%
 
Total votes: 27

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: SAAB 96 1300S

Postby Henning » 07 Dec 2012, 13:34

Eirik wrote:Litt lesestoff, den ble brukt til rekordforsøk på Bonneville Salt Flats :)

http://www.saabrally.com/forums/viewtop ... f=7&t=2261

http://www.saabsunited.com/2010/10/more ... dness.html

Makan du er rask Eirik :D
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: SAAB 96 1300S

Postby 96GT » 14 Dec 2012, 17:47

En liten update...

Runde side speil US spec fra 1969. i 1965 var side speil opsjon, så egentligen är det nok renare och mer riktig uten, men med så mye effekt tror jag det er smart med speil. Har ikke lyst å krasje bilen...
Image

Bøjd litt ny plåt til motorrom...
Image

En liten test av ny plåt og en bit plåt som jeg synes kan passe fint som en liten ekstra forsterkning av gulvet...
Image

Sagd ut venster forsterkingstorn. Flyttet på stengene. Klart for å lyfte opp wankel for en første sjekk om det overhoved er plass! Får se hvis jeg rekker før jul...
Image
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: SAAB 96 1300S

Postby Morten S. » 14 Dec 2012, 20:17

Spennende å se hvordan motoren passer!

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: SAAB 96 1300S

Postby Henning » 14 Dec 2012, 21:09

Ja dette er spennende - blir reint svimmel av å prøve å skjønne hvordan dette skal gå - det er jo ingenting igjen av stål i motor rommet :shock:

Veldig amisiøst og og du skal ha mye skryt for å sette igang med dette prosjektet - venter i spenning på fortsettelsen!

H
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
Eirik
Posts: 469
Joined: 26 Aug 2012, 15:32
Location: Sandnes
Contact:

Re: SAAB 96 1300S

Postby Eirik » 14 Dec 2012, 21:26

Ja dette er spennende å følge med på! Jeg fikk hakeslepp da jeg så motorrombildene, for jeg trodde med en gang det var Henning sin prosjekttråd jeg kikket i, og kunne ikke skjønne hva som hadde skjedd med motorrommet hans :mrgreen:

Men jeg stemmer i med de andre, jeg er imponert, og gleder meg til fortsettelsen. Jeg tror jeg hadde mistet nattesøvnen av et så stort prosjekt, tøft noen tør!
90 -86 | 99 T16 prosjekt | 95 V4 prosjekt

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: SAAB 96 1300S

Postby Henning » 14 Dec 2012, 21:43

Eirik wrote:trodde med en gang det var Henning sin prosjekttråd jeg kikket i, og kunne ikke skjønne hva som hadde skjedd med motorrommet hans :mrgreen:
.......Laaangt over mine evner :shock: Tror Peter får ordne dette - ser ihvertfall ut som om du trenger mere stålplater Peter! 8-) skal bestille noen jeg.... var det 1.25 eller 1.5 du ville ha?

H
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: SAAB 96 1300S

Postby 96GT » 16 Dec 2012, 14:54

Alle:
Ser nok litt verre ut enn det er... vi får som jeg får det til... I hvert fall har jeg en idé i hodet mitt på hvordan alt skal sveise sammen i gjen, slik at alle endringer ser ut som de var fra fabrikk...

Når det gjelder plater. Er det noen som vet eksakt tykkelse på golvplåt i motorrum? Virker som det er litt forskjell mellom selve gulvet og forsterknigen under forsterkingstornet.

Noen som vet tykkelse på "hasplåt" som sitter på mange rallybiler?

Henning:
Er inne på plate i 1,5 mm + 1,25 mm. Hva skal du bestille?

// P
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: SAAB 96 1300S

Postby Henning » 16 Dec 2012, 15:45

96GT wrote:
Henning:
Er inne på plate i 1,5 mm + 1,25 mm. Hva skal du bestille?

// P
Bestiller begge deler jeg så kan du maile meg hvilke størrelser du vil ha klippet til :)

H
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: SAAB 96 1300S

Postby 96GT » 05 Jan 2013, 20:12

En liten papir mal for plåt ved/under høyre fjærtorn. Mangler nå plåt og de nye hjulhusene for å komme videre.
Image
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: SAAB 96 1300S

Postby Henning » 05 Jan 2013, 22:01

Fikk dårlig samvittighet nå........ :oops: skal ordne plater til deg fort som mulig... :)

H
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest