Re: 95 Varebil
Posted: 22 Jul 2016, 19:27
Forskjell er levetid. Blå=2 år Grønn = 3år Rød = 5år. kan fint bruke rød på gammel bil, men da må den være tom for blå/grønn. Fordi rød og blå/grønn ikke er blandbare. blå og grønn kan mixses.
Ja det kan påvirke negativt.Stein Are wrote:.. Det er noe rust rundt jordingspunktet på karosseriet. Kan det ha noen innvirkning?
Ikke glem de to korte som sitter i bakkant av blokka. For noen (mange ) år siden sprakk den ene på min 95 da jeg kjørte opp Ekebergtunellen i Oslo Tror det var noen rundt meg som fikk seg litt av en støkk.Stein Are wrote: If it ain't broke, don't fix it-filosofien får vike litt. Om jeg får bilen til å funke normalt noen gang skal ikke en morken slange sprekke etter veien.
Dette blir bra! Regner med at det kommer en kjørerapport og mer detaljert trimningsbeskrivelse etterhvertStein Are wrote: For å oppsummere litt det som er gjort i motoravdelingen: "nye" topper med hardere fjærer og nyslipte ventiler, letta løftere, trimkam, ny toports weber, nye pakninger, nye slanger, nye pluggledninger. Fikk på nytt oljefilter i dag, og skal se om jeg får kjøpt en ny coil.
Utsikten er grei da
Ny 95? Glaciarblå?Gustav wrote:Flott Stein Are, gleder meg til å se denne bilen! To stykk 95 her i gården nå
Det er riktig Morten. Ikke akkurat ny, har jo kjørt 49' km siden 1964Morten S. wrote:Ny 95? Glaciarblå?Gustav wrote:Flott Stein Are, gleder meg til å se denne bilen! To stykk 95 her i gården nå
Alle slanger er nye jaKjetil wrote:Ikke glem de to korte som sitter i bakkant av blokka. For noen (mange ) år siden sprakk den ene på min 95 da jeg kjørte opp Ekebergtunellen i Oslo Tror det var noen rundt meg som fikk seg litt av en støkk.Stein Are wrote: If it ain't broke, don't fix it-filosofien får vike litt. Om jeg får bilen til å funke normalt noen gang skal ikke en morken slange sprekke etter veien.
Dette blir bra! Regner med at det kommer en kjørerapport og mer detaljert trimningsbeskrivelse etterhvertStein Are wrote: For å oppsummere litt det som er gjort i motoravdelingen: "nye" topper med hardere fjærer og nyslipte ventiler, letta løftere, trimkam, ny toports weber, nye pakninger, nye slanger, nye pluggledninger. Fikk på nytt oljefilter i dag, og skal se om jeg får kjøpt en ny coil.
Utsikten er grei da