95 Varebil

Lag en tråd om bilen din eller prosjektet ditt.
User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: 95 Varebil

Postby 96GT » 07 Oct 2015, 17:27

Koster å bo utenfor EU i verdens mest EU-tillpassede land... litt av en paradoks...
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
Kjetil
Posts: 562
Joined: 29 Oct 2012, 12:20
Location: Vinterbro
Contact:

Re: 95 Varebil

Postby Kjetil » 07 Oct 2015, 20:34

Stein Are wrote:I dag kom jo pakken fra Peja, kosta 445 sek, altså over grensa for toll og moms. Den var på 250 norske oppå det igjen, håper det blir et reelt bidrag til velferdssamfunnet da, og ikke forsvinner i byråkratiet ;) Håper iallefall det betyr slutten på oljelekk motor :lol:
Det er nok bare en drøy hundrelapp av disse 250 som er moms. Momssatsen i Norge og Sverige er lik så akkurat det regnskapet skal gå opp i opp når den svenske momsen blir trukket fra. Det er imidlertid "fortollingsgebyret" til TNT, UPS,DHL, Posten eller hvem det nå er som er befrakter, som gjør at varer med lav verdi blir uforholdsmessig dyre. Siden jeg bor ganske sentralt, og jobber ennå mer sentralt i Oslo, har jeg reservert meg mot at enkelte skal fortolle for meg. Bruker heller 20 minutter av lunsjen hos Tollvesenet og får fortollet selv, da er jeg også sikker på at det blir riktig. De firmaene jeg nevner over har nemlig en tendens til å gjøre jobben fort og gæli :evil:
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: 95 Varebil

Postby Yngve Knutsen » 14 Oct 2015, 23:21

Hmm en liten brainstorm.
Fordeler 180 grader feil
Fordeler en tanne eller to feil begge veier.
Kondensatoren får dårlig jord
Mobil 90191238

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: 95 Varebil

Postby Jokke900 » 15 Oct 2015, 10:06

Ja, nå må vi ha dugnad både på ideer og motivasjon her! Vi må jo få til treff snart når begge har skilt!!
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

User avatar
Stein Are
Posts: 916
Joined: 07 Nov 2012, 09:05
Contact:

Re: 95 Varebil

Postby Stein Are » 15 Oct 2015, 10:17

Tror det er mest motivasjon det går på nå altså. Men saken er (som jeg tidligere har skrevet) muligens jording!? Bilen starter greit kald. Kinner litt, men tenner. Når bilen er varm kan jeg kinne leeenge, helt til det høres ut som batteriet er på grensa til tomt. DA kan den plutselig tenne igjen. Når den først gikk virket ting greit etter at jeg renset tanken, men nå er det igjen et problem at den ikke får drivstoff som den skal. Så ja, motivasjonen er borte. Selv om vi skulle møttes på StorSteinkjer en dag Joakim. Yngve: bombesikkert at det ikke er det du nevner, har vært oppe som tema flere ganger tidligere.
Saab 96 1962-Saab 900 1990

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: 95 Varebil

Postby Henning » 15 Oct 2015, 10:25

Og bensinpumpa er ok? er det mulig å ta en 190 kroners biltema sugepumpe og stappe en slange i en reservedunk og se om det forandrer saken...? gir jo kanskje ikke mye mening i og med at du sier det skjer når bilen er varm.... er dette hver eneste gang?
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: 95 Varebil

Postby Yngve Knutsen » 15 Oct 2015, 10:41

Dagens brainstorm :)
Ok, hva med en test. Ta en startkabel fra minus på batteriet til chassis. Så tar du en startkabel til fra motoren til chassis/- på batteri.Da har du god jord

Dårlig kontakt fra styrestrøm til starter.

Dårlig kontakt på + kabel/skp eller - kabel/sko på batteriet

Dårlig kontakt på + kabel/sko på starter

Dårlig kontakt på - kabel/sko motor/chassis

Dårlig start amper på batteriet (ikke samme som vanlig amper i batteriet)

Mye drit innvendig i starter? Det hadde jeg på Fj1200'n. Startet lett kald. Varm så var det så vidt starteren orket å dra rundt, batteriet virket tomt og plutselig tente den. Dette var hver eneste gang. Gjorde reint innvendig og bak på kobber punktet til børstene. Skrudde sammen alle problemer løst

Børste/er innvendig i starter som ikke ligger nedpå kobber punktet på ankeret pga svak/ødelagt fjær/er = svak starter
Mobil 90191238

User avatar
Stein Are
Posts: 916
Joined: 07 Nov 2012, 09:05
Contact:

Re: 95 Varebil

Postby Stein Are » 15 Oct 2015, 12:03

Hvorfor har du ikke delt startererfaringene dine tidligere da mann? Nå har jeg flere idéer til hvor jeg skal begynne ;)
Saab 96 1962-Saab 900 1990

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: 95 Varebil

Postby Yngve Knutsen » 15 Oct 2015, 12:22

Ja det kan du si men svaret er ett sammensurium uten like.
Børster som ikke ligger nedpå er fra båten jeg hadde 75mod Viksund 35 + en Opel 1960 mod og mc relatert. Så det med startere som funker når det er kaldt motor men ikke ved varm motor er ett stort gjennomgående problem på mc fra 1980-90.
Siden det var så mange forskjellige kjøretøy, var jeg redd for å bli kastet ut av GSV og over til Volvo forumet for all tid :(
Mobil 90191238

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: 95 Varebil

Postby Yngve Knutsen » 15 Oct 2015, 12:30

Hei hei hei. Sier IKKE at du har noen sv disse feilene og benekter ethvert erstatnings ansvar og evt straffskyld.
Jeg bare pøser på med forslag :)
Mobil 90191238


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest