Da ble det litt tid, begynner å ligne en bil nå.. Spørsmål: ligger vakuumplata riktig? Den horisontale til bremsekraft og den vertikale til veivhusvent? Og brukes de samme støtstengene sammen med letta løftere? Synes de plutselig virker litt "korte", at det blir litt slakke om dere skjønner. Skal nevnes at jeg ikke har justert ventilene, mulig dette bedrer seg da..
95 Varebil
- Stein Are
- Posts: 916
- Joined: 07 Nov 2012, 09:05
- Contact:
Re: 95 Varebil
Saab 96 1962-Saab 900 1990
-
- Posts: 28
- Joined: 02 Nov 2012, 01:44
- Contact:
Re: 95 Varebil
Vakuumplata ligger riktig, er sånn på min bil og har ikke noen problemer. Har lest om noen som har byttet om på slangene og det merket de fort!Stein Are wrote:Da ble det litt tid, begynner å ligne en bil nå.. Spørsmål: ligger vakuumplata riktig? Den horisontale til bremsekraft og den vertikale til veivhusvent? Og brukes de samme støtstengene sammen med letta løftere? Synes de plutselig virker litt "korte", at det blir litt slakke om dere skjønner. Skal nevnes at jeg ikke har justert ventilene, mulig dette bedrer seg da..
- Stein Are
- Posts: 916
- Joined: 07 Nov 2012, 09:05
- Contact:
Re: 95 Varebil
"I kveld skal jeg bli ferdig" tenkte jeg. "Kanskje prøve på oppstart i helga." Men det dukker stadig opp problemer. Har justert ventilene, og tenkte å montere ferdig forgasseren. Her gidder jeg ikke å finne opp kruttet på nytt, hvordan skal dette tilpasses gasstaget da? Og må jeg virkelig ha lang fordeler for at det skal være plass?!
"Jaja, er nok av andre ting som skal monteres, slanger for eksempel." Her er det et rør på originale innsug som sender vann til varmeapparatet. Hvor skal det vannet komme fra nå??
"Jaja, er nok av andre ting som skal monteres, slanger for eksempel." Her er det et rør på originale innsug som sender vann til varmeapparatet. Hvor skal det vannet komme fra nå??
Saab 96 1962-Saab 900 1990
- Stein Are
- Posts: 916
- Joined: 07 Nov 2012, 09:05
- Contact:
Re: 95 Varebil
Her skal det gå en slange, under termostathuset. Forbanna forumbilder!
Kan alle dere som har gjort dette før meg ta ballen
Saab 96 1962-Saab 900 1990
- Stein Are
- Posts: 916
- Joined: 07 Nov 2012, 09:05
- Contact:
Re: 95 Varebil
Fundert litt på slangen som skal gå til varmeapparatet. Ser i Haynes at 69 mod har et slikt "t-rør" som leverer vannet til varmeapparatet. Det må være en mulighet? Hva tror folket? På 69 ser det ut til at det går et rør fra under termostathuset til autochoke, men jeg kan ikke se at det gjør noe at jeg ikke har noe uttak der.
Saab 96 1962-Saab 900 1990
- Stein Are
- Posts: 916
- Joined: 07 Nov 2012, 09:05
- Contact:
Re: 95 Varebil
Litt lunken respons på tråden i det siste, så ting jeg har grublet på har jeg bare fulgt magefølelsen
Fikk verkstedgutta på jobben til å fabrikkere vannrør etter 69mod prinsippet, funka det!
Veivhusvent på luftfilteret var ikke optimalt plasser, plugga igjen og laga nytt:
Ble ok visuelt, litt justeringer må til. Litt høy tomgang, og sikkert feil blanding. Går jamnt og fint, og rapp i de første girene, men sliter med aks i motbakker.
Prøveturen ble ikke problemfri. Kjørte 15 km uten problemer, tok en sving i bygatene. Ble noe kaklelyder under bilen på tomgang, forsvant med en gang jeg rørte gassen eller bremsen. Stoppet for å se om det var eksosen som kakket oppi, vips så sto hvitrøyken ut av grillen. Det fossa kjølevann under radiatoren.. Litt feilsøking avslørte at U-slangen hadde sprukket. Hadde på meg arbeidsbukse med kniv og skrujern. Skar av slangen det ødelagte og satte den på, funka bra og kunne kjøre hjem. Oljelekkasje i front, brukte flytende pakning der , så det må fikses. Alt i alt en ok test, med litt barnesykdommer!
Fikk verkstedgutta på jobben til å fabrikkere vannrør etter 69mod prinsippet, funka det!
Veivhusvent på luftfilteret var ikke optimalt plasser, plugga igjen og laga nytt:
Ble ok visuelt, litt justeringer må til. Litt høy tomgang, og sikkert feil blanding. Går jamnt og fint, og rapp i de første girene, men sliter med aks i motbakker.
Prøveturen ble ikke problemfri. Kjørte 15 km uten problemer, tok en sving i bygatene. Ble noe kaklelyder under bilen på tomgang, forsvant med en gang jeg rørte gassen eller bremsen. Stoppet for å se om det var eksosen som kakket oppi, vips så sto hvitrøyken ut av grillen. Det fossa kjølevann under radiatoren.. Litt feilsøking avslørte at U-slangen hadde sprukket. Hadde på meg arbeidsbukse med kniv og skrujern. Skar av slangen det ødelagte og satte den på, funka bra og kunne kjøre hjem. Oljelekkasje i front, brukte flytende pakning der , så det må fikses. Alt i alt en ok test, med litt barnesykdommer!
Saab 96 1962-Saab 900 1990
- kanonjon
- Posts: 1055
- Joined: 03 Nov 2012, 20:35
- Location: Arendal
- Contact:
Re: 95 Varebil
Problemfritt er det aldri, hehe. Men du nærmer deg fint mot "slutten" nå. Bare litt småfiks igjen
Men FY FAEN for en lekker vogn! Håper jeg kan se denne vogna i person i nærmeste framtid!!!
Men FY FAEN for en lekker vogn! Håper jeg kan se denne vogna i person i nærmeste framtid!!!
Saab OG900 Turbo!
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: 95 Varebil
Makan de felgene går fint til bilen.....
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- 96GT
- Posts: 1436
- Joined: 30 Oct 2012, 22:26
- Location: Oslo
- Contact:
Re: 95 Varebil
Lunken tråd... skjønner hva du mener... leser denne tråden innimellom men skriver nok litt sjelden... synes du fått til en veldig flott 95... med eget stuk.. [THUMBS UP SIGN]
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"
- Tore T
- Posts: 728
- Joined: 04 Nov 2013, 11:28
- Location: Kristiansund
- Contact:
Re: 95 Varebil
Henger meg på alle heiaropene ! Håper å se denne i levende live snart
mvh Tore T
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot] and 1 guest