Nå er det på tide å komme i gang med 95an igjen!
Har blitt inspirert av alle dere andre som har lagt ut bilder og prosjekttråder. Flotte biler og for en fremdrift og pågangssmot mange har!
Her er et bilde fra 2008 rett før den ble kjørt i garasjen for litt "småfix".
Jeg har eid bilen i ca 15 år, de første årene som daglig bruksbil. Etterhvert ble det famileforøkelse x3 og Sienna måtte vike for moderne bil. Den ble til og med satt bort under presenning i 6 år! I -06 ble den tatt fram igjen og brukt som sommerbil. Høsten -08 tok jeg en drastisk avgjørelse. Kraftigere motor måtte inn! Motor og gir ble tatt ut, når det først var ute måtte jeg jo sveise igjen noen rusthull...og noen til...og, ja dere forstår kanskje hvordan det gikk. Bilen er fortsatt uten motor.
Nå har prosjektet stått stille leeenge - 10, ti måneder Bilen har ikke vært rørt siden mai 2012.
Dårlig prioritering, alt annet enn bil har blitt prioritert, i tillegg til dårlige armer som delvis ikke har vært brukendes til bilmekking får ta skylda.
Men nå prøver jeg å fortsette.
Må bare rydde litt i garasjen først.
Saab 95 (Fra Sienna til Kamikasino)
- Kjetil
- Posts: 562
- Joined: 29 Oct 2012, 12:20
- Location: Vinterbro
- Contact:
Saab 95 (Fra Sienna til Kamikasino)
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: Saab 95 (Fra Sienna til Kamikasino)
Artig, blir bra å følge. Har du en annen 95 i den relativt ryddige garasjen ??
Henning.
Henning.
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: Saab 95 (Fra Sienna til Kamikasino)
Stå på Kjetil!
Du får god oppbacking her på forumet
Du får god oppbacking her på forumet
-
- Posts: 55
- Joined: 10 Nov 2012, 21:20
- Contact:
Re: Saab 95 (Fra Sienna til Kamikasino)
Hei Kjetil! Det blir bra med med 95 prosjekt-tråd! Mange Saab-huer som har en soft spot for korte og lange 95er.Litt trim og custom gjør det ikke værre! Bra at man blir med bilen,og ikke selger ,så snart det butter litt!
hilsen vidar!
hilsen vidar!
- Eirik
- Posts: 469
- Joined: 26 Aug 2012, 15:32
- Location: Sandnes
- Contact:
Re: Saab 95 (Fra Sienna til Kamikasino)
Denne bilen husker jeg å ha sett på SSK sitt forum for et par år siden! Den ser jo bra ut, og enda bedre skal det vel bli
Om du synes det er ille med 10mnd stillstand, tør jeg ikke si hvor lenge min 95 har stoppet opp Kanskje jeg lar meg inspirere selv!
Om du synes det er ille med 10mnd stillstand, tør jeg ikke si hvor lenge min 95 har stoppet opp Kanskje jeg lar meg inspirere selv!
90 -86 | 99 T16 prosjekt | 95 V4 prosjekt
- Stein Are
- Posts: 916
- Joined: 07 Nov 2012, 09:05
- Contact:
Re: Saab 95 (Fra Sienna til Kamikasino)
Blir inspirert til å lage prsojekttråd til min 95 også nå!
Slett ikke for å vise hvor driftig og drivende dyktig jeg er, men heller for at klubbmedlemmene
kan bruke gulrot og pisk slik at jeg kanskje kommer i mål engang.
Og utveksle erfaringer selvsagt.
Stein Are
Slett ikke for å vise hvor driftig og drivende dyktig jeg er, men heller for at klubbmedlemmene
kan bruke gulrot og pisk slik at jeg kanskje kommer i mål engang.
Og utveksle erfaringer selvsagt.
Stein Are
Saab 96 1962-Saab 900 1990
- Kjetil
- Posts: 562
- Joined: 29 Oct 2012, 12:20
- Location: Vinterbro
- Contact:
Re: Saab 95 (Fra Sienna til Kamikasino)
Takk for oppmuntrende ord
Stemmer det Eirik, var på det gamle forumet.
Tror jeg kommer til å trenge litt hjelp når alle skruer og deler skal tilbake på den plassen de var
Nei Henning, samme bil, fra Siennabrun til Hagmansgul!Henning wrote:Har du en annen 95 i den relativt ryddige garasjen ??
Eirik wrote:Denne bilen husker jeg å ha sett på SSK sitt forum for et par år siden!
Stemmer det Eirik, var på det gamle forumet.
Kom igjen, trå tilEirik wrote:
Om du synes det er ille med 10mnd stillstand, tør jeg ikke si hvor lenge min 95 har stoppet opp Kanskje jeg lar meg inspirere selv!
Det samme tenkte jeg, blir fint med flere 95 prosjekttråder så kom igjen!Stein Are wrote:Blir inspirert til å lage prsojekttråd til min 95 også nå!
Slett ikke for å vise hvor driftig og drivende dyktig jeg er, men heller for at klubbmedlemmene
kan bruke gulrot og pisk slik at jeg kanskje kommer i mål engang.
Og utveksle erfaringer selvsagt.
Tror jeg kommer til å trenge litt hjelp når alle skruer og deler skal tilbake på den plassen de var
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
- Kjetil
- Posts: 562
- Joined: 29 Oct 2012, 12:20
- Location: Vinterbro
- Contact:
Re: Saab 95 (Fra Sienna til Kamikasino)
For å ta et lite tilbakeblikk på hva som har blitt gjort er det vel greit med litt bilder?
Den var egentlig ikke så ille, hadde i utgangspunktet bare tenkt å bytte motor og pusse opp motorrommet.
Litt gørr på motorromsgulvet er vel helt normalt!
Her har jeg tydeligvis tatt en runde med høytrykksspyleren.
De to siste bildene er tatt 22. desember 2008.
Den var egentlig ikke så ille, hadde i utgangspunktet bare tenkt å bytte motor og pusse opp motorrommet.
Litt gørr på motorromsgulvet er vel helt normalt!
Her har jeg tydeligvis tatt en runde med høytrykksspyleren.
De to siste bildene er tatt 22. desember 2008.
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
- Kjetil
- Posts: 562
- Joined: 29 Oct 2012, 12:20
- Location: Vinterbro
- Contact:
Re: Saab 95 (Fra Sienna til Kamikasino)
Fortsetter med litt historiske bilder.
Begynte medmottorrommet og hadde egentlig tenkt å la det være med det.
Velkjent sted hvor rusta trives. Forsterkningsplate har jeg ikke sveiet på ennå på siste bildet. Brukte sveiseprimer mellom platene slik at rusten ikke kommer igjen med det første.
Høyre støtdemperfestet hadde tydeligvis blitt reparert en gang, ikke så pent sveisa så jeg tok det av og gjorde jobben på nytt. Har sett flere V4 med samme problem så støtdemperfestene ble forsterket slik Saab gjorde på rallybilene (i hvertfall nesten).
Etter at sveising i mottorrom, innerskjermer og gulv/torpedovegg var unnagjort tok jeg en runde med sandblåsing, før det ble tre runder med epoxyprimer. Imellom der ble det også litt sparkling og pussing, men alltid epoxyprimer på bart metall!
Begynte medmottorrommet og hadde egentlig tenkt å la det være med det.
Velkjent sted hvor rusta trives. Forsterkningsplate har jeg ikke sveiet på ennå på siste bildet. Brukte sveiseprimer mellom platene slik at rusten ikke kommer igjen med det første.
Høyre støtdemperfestet hadde tydeligvis blitt reparert en gang, ikke så pent sveisa så jeg tok det av og gjorde jobben på nytt. Har sett flere V4 med samme problem så støtdemperfestene ble forsterket slik Saab gjorde på rallybilene (i hvertfall nesten).
Etter at sveising i mottorrom, innerskjermer og gulv/torpedovegg var unnagjort tok jeg en runde med sandblåsing, før det ble tre runder med epoxyprimer. Imellom der ble det også litt sparkling og pussing, men alltid epoxyprimer på bart metall!
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
- Kjetil
- Posts: 562
- Joined: 29 Oct 2012, 12:20
- Location: Vinterbro
- Contact:
Re: Saab 95 (Fra Sienna til Kamikasino)
Opprinnelig plan holdt ikke! Måtte fortsette med resten av bilen da jeg var så godt i gang.
Skraping og vasking av understellsmasse tok sin tid. Hull i alle hjørner måtte sveises, og jeg lagde meg litt ekstraarbeid også.
En fin høstdag i slutten av september 2010 ble bilen trillet ut for sandblåsing i hjulhus, kanaler, under gulv og ellers der det trengtes.
Etterhvert ble også alle 4 jekkerfestene reparert, eller rettere sagt gulvet/kanalene der de var festet. Jekkerfestene blir ikke sveiset på igjen, rustfeller prøver jeg å unngå. To av jekkefestene reparerte jeg rett etter at jeg kjøpte bilen i 2007 også. Tok de på nytt igjen nå, siden tidligere jobb bar preg av at det var gjort utendørs noen sene kvelder i november.
"Nyrestaurert" eksosfeste.
Retting, sparkling, pussing= evighetsarbeid! Her er det blitt sommer og 2011.
Skraping og vasking av understellsmasse tok sin tid. Hull i alle hjørner måtte sveises, og jeg lagde meg litt ekstraarbeid også.
En fin høstdag i slutten av september 2010 ble bilen trillet ut for sandblåsing i hjulhus, kanaler, under gulv og ellers der det trengtes.
Etterhvert ble også alle 4 jekkerfestene reparert, eller rettere sagt gulvet/kanalene der de var festet. Jekkerfestene blir ikke sveiset på igjen, rustfeller prøver jeg å unngå. To av jekkefestene reparerte jeg rett etter at jeg kjøpte bilen i 2007 også. Tok de på nytt igjen nå, siden tidligere jobb bar preg av at det var gjort utendørs noen sene kvelder i november.
"Nyrestaurert" eksosfeste.
Retting, sparkling, pussing= evighetsarbeid! Her er det blitt sommer og 2011.
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest