Øystein's 77' Saab 99 - "Rally Edition" (SOLGT)

Lag en tråd om bilen din eller prosjektet ditt.
User avatar
OLea1992
Posts: 76
Joined: 25 Nov 2014, 11:51
Location: Haugesund
Contact:

Re: Øystein's 77' Saab 99

Postby OLea1992 » 15 Jun 2016, 21:13

Grattis med en flott 99!
Saab OG900 GL 79
Saab 9-5 Aero 04 T5/T7
Solgt! Citroeng C1
Solgt! Renault Zoe EV 2015 (pendlerbil)
Solgt! Saab NG9-3 08 1.8t Biopower SportCombi
Vraket! Vw Caddy 1.9
Solgt! Audi a4 B5

User avatar
Øystein Røed
Posts: 62
Joined: 12 Nov 2015, 20:32
Contact:

Re: Øystein's 77' Saab 99

Postby Øystein Røed » 16 Jun 2016, 22:09

OLea1992 wrote:Grattis med en flott 99!
Takker! Liker den veldig godt selv. Fargen spesielt :)

Han fikk seg et bad idag. Noe han sårt trengte etter 15år stillstand, og helt sikkert ikke vaska :)
Image

Fant ut at det lekker vann inn i reservehjulsbrønna, via både antenna og skjøten til gummipakninga til bakluka. Litt Tec7 fikser vel biffen. Plast og speilkapper fikk Owatrol Polytrol samtidig, så nå er den hakket mer presentabel til en EU-kontroll. Viktig at den ikke ser ut som ei røys. Teppe og midtkonsoll har jeg også på hånd, så det blir hentet. Så bruker jeg bare de setene jeg har til jeg får tak på et interiør :)
Image

Har planer om å ta en vask av felger imorra, og hjulkapsler er snart på vei i posten. Felger er planen å pulverlakkere de jeg har :)
Image

Så nå mangler egentlig bare å få lappet sammen gulvet, tectylere det og få inn interiør før EU-kontroll :)
Image
Mvh. Øystein
Huskeregel nr.1: Gamle, blanke veteranbiler er alltid best. -"Jo gamlere og blankere, jo bedre."

77' Saab 99L
(Solgt) 88' Saab 900i aut
(Solgt) 98' Saab 9-3

VIP medlem av Detailers Club of Norway :wink:

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Øystein's 77' Saab 99

Postby Jokke900 » 16 Jun 2016, 22:46

Fantastisk fin farge på bilen. Herlig blanding av behagelig og knæsj på en gang egentlig.
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

User avatar
Øystein Røed
Posts: 62
Joined: 12 Nov 2015, 20:32
Contact:

Re: Øystein's 77' Saab 99

Postby Øystein Røed » 20 Jun 2016, 15:39

Jokke900 wrote:Fantastisk fin farge på bilen. Herlig blanding av behagelig og knæsj på en gang egentlig.
Takk! Liker den veldig, veldig godt selv! Skal den omlakkeres så blir det nok samme farge :)


Fikk dette bildet tilsendt av eieren den står på nå og som er behjelpelig med salgsmld. :)
Image
Blir nok fotballfelger på den, når jeg ser dette bildet :)

Kjørte 40mil totalt på søndag for å hente deler, midtkonsoll og teppe :D Hadde heldigvis 5 andre ærend på turen, så det var ikke bare på grunn av dette :) Sykkelen i forgrunnen er en av mange gamle sykler jeg har og har hatt :)
Image

Det har høljeregna de dagene jeg har hatt mulighet til å skru, så det har det ikke blitt noe særlig av. Men tid har jeg nok av :)
Mvh. Øystein
Huskeregel nr.1: Gamle, blanke veteranbiler er alltid best. -"Jo gamlere og blankere, jo bedre."

77' Saab 99L
(Solgt) 88' Saab 900i aut
(Solgt) 98' Saab 9-3

VIP medlem av Detailers Club of Norway :wink:

User avatar
Øystein Røed
Posts: 62
Joined: 12 Nov 2015, 20:32
Contact:

Re: Øystein's 77' Saab 99

Postby Øystein Røed » 22 Jun 2016, 21:59

Ble litt småpusling idag, og med litt hjelp av broren min her og der. Fått kappa hull i gulvet og lagd til plat for å poppe fast under, blir quick-fix i og med at jeg ikke har sveiseapparat tilgjengelig nå. Blir nok sveist fast til høsten når jeg kommer opp på skoleverkstedet med den :)

Fikk tak i ny lysbryter, da den som sto der var knekt og lodda til, montert og fungerer. Men litt løen, så må nok skaffe en reserve :)
Image

Har trukket opp ledninger til basskasse ferdig, så det kommer under teppet, måtte legge strøm over på førerside og inn ved døra der. Ble lagt svart strømpe utenpå for å lage det litt mer nøytralt :)
Image
Image
Image

Kupelys fungerte ikke, og konkluderte fort med at bryterne i dørene var defekt. Byttet de ut med noen fra Biltema, vipps, lys!
Image
Image

Kappet ut rusthullet i gulvet og fikk skaret ut en ny plat, bøyer den til, borer og popper imorgen. Masse tectyl så blir det nok bra :)
Image

1stk nyvasket ng9-3 og en 99 :)
Image

Han har godt selskap også, to gamle og tidsriktige sykler ;) Hadde forrige uke 4stk, men måtte se meg nødt til å skjære ned på antallet, ble litt trangt i gårdsplassen :)
Image
Mvh. Øystein
Huskeregel nr.1: Gamle, blanke veteranbiler er alltid best. -"Jo gamlere og blankere, jo bedre."

77' Saab 99L
(Solgt) 88' Saab 900i aut
(Solgt) 98' Saab 9-3

VIP medlem av Detailers Club of Norway :wink:

User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: Øystein's 77' Saab 99

Postby Morten S. » 23 Jun 2016, 05:43

Artig å se at det går forover, og at du får tak i deler og utstyr til 99n.
Fotballsfelger vil gjøre seg :D I Sverige får du, fremdeles, disse for en lav pris. Eneste er at dersom muttere ikke følger med, så koster de fort en god del kroner.

Hadde selv slik DBS combi i barndommen. Hatet den... Tråkke meg ihel :shock:
Last edited by Morten S. on 27 Feb 2017, 15:35, edited 1 time in total.

User avatar
Øystein Røed
Posts: 62
Joined: 12 Nov 2015, 20:32
Contact:

Re: Øystein's 77' Saab 99

Postby Øystein Røed » 25 Jun 2016, 11:27

Morten S. wrote:Artig å se at det går forover, og at du får tak i deler og utstyr til 99n.
Fotballsfelger vil gjøre seg :D I Sverige for du, fremdeles, disse for en lav pris. Eneste er at dersom muttere ikke følger med, så koster de for en del kroner.

Hadde selv slik DBS combi i barndommen. Hatet den... Tråkke meg ihel :shock:
Går sakte men sikkert fremover, ja! Akkurat nå står jeg fast uten store nok popnagler, så jeg må til by'n å kjøpe noen større. Kjekt da å bo 6mil unna nærmeste "sivilisasjon", by, kall det hva du vil ;) Får nok hive meg på bussen til uka :) Tror det blir fotballfelger på meg, satser på å få tak i uten å bli svindla. Strøkne trenger jeg heller ikke, da bilen er litt røff i kantene fra før når man studerer litt. Fått med meg at fotballfelger har andre muttere ja, så får sørge for at det følger med :)

Hehe, Kombi er nok ikke noe for langdistanseturer. Jeg bruker de bare til-fra butikken, ca. 1000m, så jeg overlever :)
Mvh. Øystein
Huskeregel nr.1: Gamle, blanke veteranbiler er alltid best. -"Jo gamlere og blankere, jo bedre."

77' Saab 99L
(Solgt) 88' Saab 900i aut
(Solgt) 98' Saab 9-3

VIP medlem av Detailers Club of Norway :wink:

User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: Øystein's 77' Saab 99

Postby Morten S. » 26 Jun 2016, 21:14

Jeg var på GSV lageret i dag. Det ligger ett sett med fotballsfelger til 99 der. Vet ikke om det var med muttere.

User avatar
99turbo
Posts: 230
Joined: 18 Nov 2012, 18:27
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Øystein's 77' Saab 99

Postby 99turbo » 27 Jun 2016, 00:33

Kontorpult (Øystein) wrote: Fikk tak i ny lysbryter, da den som sto der var knekt og lodda til, montert og fungerer. Men litt løen, så må nok skaffe en reserve :)
Lysbryter finnes som sagt på Gjøvik, og her tror jeg det er overskudd på fotballfelger som trenger litt omsorg...... :)
78 99 turbo (skal restaureres)
78 99 EMS (under restaurering)
85 900 I (rustfri og hissig......)
03 9-3 SS (små sint og klegg på vegen.......)
07 VW Transporter 4motion

User avatar
Øystein Røed
Posts: 62
Joined: 12 Nov 2015, 20:32
Contact:

Re: Øystein's 77' Saab 99

Postby Øystein Røed » 27 Jun 2016, 01:00

99turbo wrote:
Kontorpult (Øystein) wrote: Fikk tak i ny lysbryter, da den som sto der var knekt og lodda til, montert og fungerer. Men litt løen, så må nok skaffe en reserve :)
Lysbryter finnes som sagt på Gjøvik, og her tror jeg det er overskudd på fotballfelger som trenger litt omsorg...... :)
Hørtes interessant ut! Har du noen bilder av fotballfelgene? Evt pris? Skal til Raufoss neste helg og kan evt da stikke ovenom om ikke prisen er så halvgæli :)
Mvh. Øystein
Huskeregel nr.1: Gamle, blanke veteranbiler er alltid best. -"Jo gamlere og blankere, jo bedre."

77' Saab 99L
(Solgt) 88' Saab 900i aut
(Solgt) 98' Saab 9-3

VIP medlem av Detailers Club of Norway :wink:


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest