Fikk til noen korte økter mellom regnskurene i dag
Har snakket med Saab-professorn`, og fått noen gode tips.
1Tips: Vanlig feil er at mekanismen-overføringene på bakdørene går tregt, smøring og litt større sikring løser problemet.
Stemmer også på min bil, så dørtrekkene ble demontert, og overføringene smurt med WD-40. Byttet fra 15A sikring til 25A, burde kanskje holdt med 20A, men det hadde jeg ikke. Nå funker ihvertfall sentrallåsen

(-høyre fordør

) Før jeg monterer dørtrekket skal jeg smøre med noe litt mer varig smøremiddel enn WD-40.
2Tips: I dørlåsen sitter en liten magnet som fungerer som giver til microbryteren, den faller ofte ut av holderen. Microbryteren er det sjelden feil på.

Ikke lett å se noe, men for meg ser det ut som om magneten sitter på plass, så problemet er uløst. Microbryteren er den blå med to sorte ledninger, magneten sitter i den hvite plastdingsen, delvis skjult bak gummibelgen på sentrallåsmotoren. Kan kanskje være ledningsbrudd eller dårlig kontakt i koblingene, men hvor begynner jeg
6EDU-display viser lav spenning. Tips: En vanlig "feil", som ikke er feil. La det være.
Da jeg prøvde radioen i dag virket også den som den skulle, cd-spiller virker også, og jeg måtte selvfølgelig på garasjeloftet for å finne fram en gammel kassett. Status Quo spilte utmerket fra en gammel Saab-kasettspiller