900 Turbo 2d sedan 1986
- Sigge
- Posts: 275
- Joined: 18 Oct 2014, 09:27
- Location: Emmerød
- Contact:
Re: 900 Turbo 2d sedan 1986
Bygd om fronten i en håndvending også ser jeg
Sommersaaben - M91 900 Convertible T16
Morfars sølvgrå Saab - M90 900 S
Morfars sølvgrå Saab - M90 900 S
- endeligsaab
- Posts: 34
- Joined: 19 Aug 2015, 17:38
- Location: Horten
- Contact:
Re: 900 Turbo 2d sedan 1986
Ja ombyggingen av front, bytte av airflow kit og nye felger, er fort gjort det
Flott bil da , motivasjonen øker med 10 hakk når man ser slikt
Flott bil da , motivasjonen øker med 10 hakk når man ser slikt
Saab 96 1964 / OG900 Turbo 1986/ OG900GLS 1983/OG9-3 cab 1998/ Intruder 700 '86
-
- Posts: 47
- Joined: 09 Nov 2012, 02:18
- Location: Drammen
- Contact:
Re: 900 Turbo 2d sedan 1986
Vet ikke om jeg tolker riktig, men er det et mellomlegg du trenger mellom karosseri og bærearm? I så fall har jeg spesialverktøyet Saab bruker til dette. Du kan sikkert låne det av meg hvis du trenger. Bor i Drammen og prater gjerne litt Saab og sparker litt dekk hvis du er i distriktet. Det står i hvert fall en gammal 900 turbo her som ofte blir ensom...knoter litt nå for å finne en måte å låse av øvre bærearm slik at jeg kan få ut drivakselen. Fjærklemmene mine har for lang aksel, så de går oppi innerskjermen
Saab 900 Aero '88
Saab V4 '69
Saab 9-5 '03
Saab 900s '95
Saab V4 '69
Saab 9-5 '03
Saab 900s '95
- endeligsaab
- Posts: 34
- Joined: 19 Aug 2015, 17:38
- Location: Horten
- Contact:
Re: 900 Turbo 2d sedan 1986
Det var mellomlegget mellom karosseri og bærearm jeg trengte, men nå har jeg ordnet det , bærearmen var så rustet at den bøyde seg da .Jorgen wrote:Vet ikke om jeg tolker riktig, men er det et mellomlegg du trenger mellom karosseri og bærearm? I så fall har jeg spesialverktøyet Saab bruker til dette. Du kan sikkert låne det av meg hvis du trenger. Bor i Drammen og prater gjerne litt Saab og sparker litt dekk hvis du er i distriktet. Det står i hvert fall en gammal 900 turbo her som ofte blir ensom...knoter litt nå for å finne en måte å låse av øvre bærearm slik at jeg kan få ut drivakselen. Fjærklemmene mine har for lang aksel, så de går oppi innerskjermen
Kan hende jeg tar en tur for å prate litt Saab
Saab 96 1964 / OG900 Turbo 1986/ OG900GLS 1983/OG9-3 cab 1998/ Intruder 700 '86
- endeligsaab
- Posts: 34
- Joined: 19 Aug 2015, 17:38
- Location: Horten
- Contact:
Re: 900 Turbo 2d sedan 1986
Har ikke fått gjort så mye på "Turboneger'n" I det siste, men har ihvertfall fått kammeraten min til å melde seg inn I GSV og så kjøpte han seg 900i på søndag
Innimellom slagene så har jeg fått demontert slik at motor kan tas ut
Så på lørdag fikk jeg den ut av bilen
Lekasje I ventilstyringen på Cyl 3, så nå tar jeg av hele toppen. Mest sannsynlig at det blir full renovering av toppen da
Innimellom slagene så har jeg fått demontert slik at motor kan tas ut
Så på lørdag fikk jeg den ut av bilen
Lekasje I ventilstyringen på Cyl 3, så nå tar jeg av hele toppen. Mest sannsynlig at det blir full renovering av toppen da
Saab 96 1964 / OG900 Turbo 1986/ OG900GLS 1983/OG9-3 cab 1998/ Intruder 700 '86
- endeligsaab
- Posts: 34
- Joined: 19 Aug 2015, 17:38
- Location: Horten
- Contact:
Re: 900 Turbo 2d sedan 1986
Har nå fått demontert toppen, og det har nok lekkt I ventilene.
Tenkte da å sette på en overhalt topp som jeg kjøpte med en delemotor, men den hadde sprukket
Så da blir det full overhaling av den originale toppen
Når jeg skulle rotere veiva, for å finne "0" merket på svinghjulet, syntes jeg at jeg hørte lekasje av komp inn I veivhuset. Så jeg bestemte meg for å sjekke stempler og stempelringer.
Har vell vært endel lekasje med noko attåt her
Med veiva demontert så sjekket jeg råde- og veivlager.
Så nå blir det ikke bare ovehaling av top, men hele motoren .
Med motoren I deler og alle butikker og verksteder stengt I påsken, bestemte jeg meg for å prøve å få en oversikt over rust som må sveises.
Innerskjerm, venstre forran
Tunell venstre
Nedre bærearmsfeste venstre
Øvre bærearm høyre
tunell høyre
Venstre innerkjerm bak.
Knekkt fjær bak, høyre
Så nå gleder jeg meg til butikkene og verkstedene åpner I morgen, så jeg kan få bestillt noen deler
Tenkte da å sette på en overhalt topp som jeg kjøpte med en delemotor, men den hadde sprukket
Så da blir det full overhaling av den originale toppen
Når jeg skulle rotere veiva, for å finne "0" merket på svinghjulet, syntes jeg at jeg hørte lekasje av komp inn I veivhuset. Så jeg bestemte meg for å sjekke stempler og stempelringer.
Har vell vært endel lekasje med noko attåt her
Med veiva demontert så sjekket jeg råde- og veivlager.
Så nå blir det ikke bare ovehaling av top, men hele motoren .
Med motoren I deler og alle butikker og verksteder stengt I påsken, bestemte jeg meg for å prøve å få en oversikt over rust som må sveises.
Innerskjerm, venstre forran
Tunell venstre
Nedre bærearmsfeste venstre
Øvre bærearm høyre
tunell høyre
Venstre innerkjerm bak.
Knekkt fjær bak, høyre
Så nå gleder jeg meg til butikkene og verkstedene åpner I morgen, så jeg kan få bestillt noen deler
Saab 96 1964 / OG900 Turbo 1986/ OG900GLS 1983/OG9-3 cab 1998/ Intruder 700 '86
- kanonjon
- Posts: 1055
- Joined: 03 Nov 2012, 20:35
- Location: Arendal
- Contact:
Re: 900 Turbo 2d sedan 1986
Å herregud, her er det mye rust. Men dette ordner du! Hadde også samme problem med den aluminiumstæringa, jeg kan ikke skjønne hvordan sånt kan skje, stusset noe voldsomt når jeg skrudde ifra bilen min.
Etter min mening, såklart, dette er helt opp til deg selv, men jeg ville bare parkert motoren inntil videre og bare fått satt igang med rustsveisinga, er det som er drittjobben med en bil. Motor og andre tekniske ting er bare kos, men ikke rustarbeid!
STÅ PÅ!
Etter min mening, såklart, dette er helt opp til deg selv, men jeg ville bare parkert motoren inntil videre og bare fått satt igang med rustsveisinga, er det som er drittjobben med en bil. Motor og andre tekniske ting er bare kos, men ikke rustarbeid!
STÅ PÅ!
Saab OG900 Turbo!
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
- Sigge
- Posts: 275
- Joined: 18 Oct 2014, 09:27
- Location: Emmerød
- Contact:
Re: 900 Turbo 2d sedan 1986
Takk for kaffen og dekksparkingen Skikkelig tøft prosjekt dette. Ser frem til å se den på veien. Stå på
Sommersaaben - M91 900 Convertible T16
Morfars sølvgrå Saab - M90 900 S
Morfars sølvgrå Saab - M90 900 S
- endeligsaab
- Posts: 34
- Joined: 19 Aug 2015, 17:38
- Location: Horten
- Contact:
Re: 900 Turbo 2d sedan 1986
Jo, I lige måde . Jeg er stort sett I garasjen alle ettermiddager og helger, og kaffe er alltid med, så håper du tar turen flere ganger .
Jeg har mange kopper så hvis andre også har lyst til på en kopp kaffe I garasjen hos meg, er dere hjertelig velkommen
Jeg har mange kopper så hvis andre også har lyst til på en kopp kaffe I garasjen hos meg, er dere hjertelig velkommen
Saab 96 1964 / OG900 Turbo 1986/ OG900GLS 1983/OG9-3 cab 1998/ Intruder 700 '86
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest