900 Turbo 2d sedan 1986
Posted: 24 Feb 2016, 16:12
Da har Shorty fått selskap I garasjen
Etter å ha vært på Dagali uten Saab å kjøre med, og mitt første prosjekt ikke blir ferdig på en god stund, så begynte søket etter en bil som kunne bli kjørbar på kortere tid.
Ønsket var en OG900 Turbo, men de var de jo ikke mange til salgs av .
Men så kom denne!!
Nerver I helspenn, og hjernen på høygir for å finne argumenter for å få overtalt "finansministeren". Ringte selger ( og var en av de få heldige som fikk kontakt med han den dagen ). Rett før jeg la meg den dagen fikk jeg sms om at bilen var min .
Hentet bilen dagen etter, men det var mer med den en det selger hadde opplyst om, men har man funnet en OG900 Turbo så lar man ikke litt arbeid stoppe kjøp. Men var glad jeg hadde med henger, den var ikke kjørbar ( var vel ikke noe annet å forvente etter 340.000 og lagret I de 9 siste årene )
Følgende er på arbeidslisten nå:
1. Radiator lekker som en sil, og vifta starter ikke
2. Dynamo virker ikke ( skal sjekke børstene I dag )
3. Tror den henger litt på en eksos ventil
4. Gå over ventil styringer/tettninger, da den ryker litt ( nå liker jeg totaktsrøyk, men ikke fra en 4 takter )
5. Eksos anlegg er mer eller mindre fraværende
6. Turbo'n bør nok overhales ( 9 år uten å snurre )
7. Hull I innerskjerm bak inn I bagasjen ( prøvd "reparert" med papp og stålplast )
8. Servo pumpe lekker
9. Div svetting fra forskjellige steder på motoren og gearkassa
10. Kanaler må sveises opp.
Og det kommer sikkert mer etter hvert
Fikk fikset dårlig jordforbindelser I går, slik at når jeg bremser, blinker eller slår på en bryter så blir det riktig indikasjon I dashen samt at det lyser der det skal
Etter å ha vært på Dagali uten Saab å kjøre med, og mitt første prosjekt ikke blir ferdig på en god stund, så begynte søket etter en bil som kunne bli kjørbar på kortere tid.
Ønsket var en OG900 Turbo, men de var de jo ikke mange til salgs av .
Men så kom denne!!
Nerver I helspenn, og hjernen på høygir for å finne argumenter for å få overtalt "finansministeren". Ringte selger ( og var en av de få heldige som fikk kontakt med han den dagen ). Rett før jeg la meg den dagen fikk jeg sms om at bilen var min .
Hentet bilen dagen etter, men det var mer med den en det selger hadde opplyst om, men har man funnet en OG900 Turbo så lar man ikke litt arbeid stoppe kjøp. Men var glad jeg hadde med henger, den var ikke kjørbar ( var vel ikke noe annet å forvente etter 340.000 og lagret I de 9 siste årene )
Følgende er på arbeidslisten nå:
1. Radiator lekker som en sil, og vifta starter ikke
2. Dynamo virker ikke ( skal sjekke børstene I dag )
3. Tror den henger litt på en eksos ventil
4. Gå over ventil styringer/tettninger, da den ryker litt ( nå liker jeg totaktsrøyk, men ikke fra en 4 takter )
5. Eksos anlegg er mer eller mindre fraværende
6. Turbo'n bør nok overhales ( 9 år uten å snurre )
7. Hull I innerskjerm bak inn I bagasjen ( prøvd "reparert" med papp og stålplast )
8. Servo pumpe lekker
9. Div svetting fra forskjellige steder på motoren og gearkassa
10. Kanaler må sveises opp.
Og det kommer sikkert mer etter hvert
Fikk fikset dårlig jordforbindelser I går, slik at når jeg bremser, blinker eller slår på en bryter så blir det riktig indikasjon I dashen samt at det lyser der det skal