1953 Saab 92B
Posted: 10 Oct 2015, 08:21
Lager en liten tråd om min nyinnkjøpte 92 fra 1953.
Bilen har siden 2002 bodd på Skudneshavn på Karmøy.
Bilen kommer opprinnelig fra Sverige og Uppsala.
Slik den ble "funnet"
Bakenden med de små baklysene i ekte "glass". Ryktene sier at disse satt som markeringslys på flyvingene på B-?? opprinnelig????
Interiør (mrk. hvit tutknapp)
Mye reservedeler inkl. ekstra motor med nye stempel. Kasse med original verktøy for 92.
Slik den så ut i ca. 12 timer
Slik den ser ut nå.
Tanken er å veksle mellom original stuk og bølle stuk ved kun å bytte ut original hjulene og rattet med 5,5 felger og Sportratt - thats it!
Løvefoten - den teite greia på eksosen er forøvrig kastet langt fa… ivoll.
Akkurat nå så er det full gjennomgang av bremser.
Ingen som har bremsepumper bak vel?
Må se litt på jordingen også. Jordingskabelen til torpedoveggen blir fort varm = dårlig jording.
Skal etter hvert trimme den med å montere Saab Sport forgasser!
Bilen har siden 2002 bodd på Skudneshavn på Karmøy.
Bilen kommer opprinnelig fra Sverige og Uppsala.
Slik den ble "funnet"
Bakenden med de små baklysene i ekte "glass". Ryktene sier at disse satt som markeringslys på flyvingene på B-?? opprinnelig????
Interiør (mrk. hvit tutknapp)
Mye reservedeler inkl. ekstra motor med nye stempel. Kasse med original verktøy for 92.
Slik den så ut i ca. 12 timer
Slik den ser ut nå.
Tanken er å veksle mellom original stuk og bølle stuk ved kun å bytte ut original hjulene og rattet med 5,5 felger og Sportratt - thats it!
Løvefoten - den teite greia på eksosen er forøvrig kastet langt fa… ivoll.
Akkurat nå så er det full gjennomgang av bremser.
Ingen som har bremsepumper bak vel?
Må se litt på jordingen også. Jordingskabelen til torpedoveggen blir fort varm = dårlig jording.
Skal etter hvert trimme den med å montere Saab Sport forgasser!