DEN BLÅ!

Lag en tråd om bilen din eller prosjektet ditt.
User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: DEN BLÅ!

Postby Yngve Knutsen » 21 Oct 2015, 11:55

Jeg sier ja det har jeg selv om Saab'n bare er 39 og Kawa'n er 40
Teller svaret mitt?
Mobil 90191238

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: DEN BLÅ!

Postby Henning » 21 Oct 2015, 12:22

Yngve Knutsen wrote:Jeg sier ja det har jeg selv om Saab'n bare er 39 og Kawa'n er 40
Teller svaret mitt?

Svaret ditt røyk allerede ved "ja" Yngve. Men når jeg tenker etter, aldri hatt noe lys problem på noen av motorsyklene mine som jeg kan huske.....
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: DEN BLÅ!

Postby Yngve Knutsen » 21 Oct 2015, 13:57

Henning wrote:
Yngve Knutsen wrote:Jeg sier ja det har jeg selv om Saab'n bare er 39 og Kawa'n er 40
Teller svaret mitt?

Svaret ditt røyk allerede ved "ja" Yngve. Men når jeg tenker etter, aldri hatt noe lys problem på noen av motorsyklene mine som jeg kan huske.....
Men du er jo kjent for ikke ha lys i dash'n hvis vi skal holde oss til Saab :D
Hos meg var det vri bryteren som var gåen + ei pære eller to
Det artige med den feilen der er arbeids stilingen man ender opp(ned) med :)
Mobil 90191238

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: DEN BLÅ!

Postby Henning » 22 Oct 2015, 08:51

Ja opp ned arbeidstillingen er min favoritt.

Igår kveld ble frontlys justert (igjen) - hvem vet om det er riktig, jeg baserer meg på en teknikk fra syttitallet, men å tegne streker på vegg, rygge tilbake 10 meter - måle seg inn osv..... Tror jeg må bli med neste gang når jeg skal vise den - med skrutrekker i lomma.

Bremser bak og håndbrekk justert med en 1/16 dels omdreining på justeringskruer, igjen, trur jeg må værra med neste gang med en 8mm fastnøkkel i lomma.

Og så fikk jeg sjekket tilhengerfeste kabler - og alle virka fint de!!!!!! (bortsett fra at jeg hadde glemt å feste jordingsledningen.......) Så da det greit :D

Da var det 1 jobb igjen før neste visning, forbanna dashbordlamper, så ja Yngve, skal kjøpe meg sånn sæle ting som Tom (gale) Cruise hadde i mission impossible - da kan jeg jo henge i lufta, vri meg rundt 180 grader og jobbe mye mere behagelig.

Snart se på Xen igjen da tenker jeg :twisted:
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: DEN BLÅ!

Postby Jokke900 » 22 Oct 2015, 14:51

Da var jo hengerfestejobben fort gjort da! Kanuun!
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: DEN BLÅ!

Postby Henning » 22 Oct 2015, 15:03

Jokke900 wrote:Da var jo hengerfestejobben fort gjort da! Kanuun!
Ja..... Men hater at det var min feil..... Kobla bare likt slik det var - og det hadde nok ikke vært jord den gang heller men burde være såpass at jeg sjekke disse tingene litt mere grundigere


Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: DEN BLÅ!

Postby Henning » 26 Oct 2015, 09:17

Må sprite opp litt i den kjedelige bilhverdagen, det beste av alt er at jeg nå kjørte med reparert tilhengerfeste kontakt - det føltes sååå godt det!

Image
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: DEN BLÅ!

Postby Henning » 01 Nov 2015, 15:53

I dag har vært den STORE bytte dekk dagen i garasjen, deilige 12 grader har bidratt til fin dag utendørs. Så etter at drittbilen fikk nye sko(NYE dekk til og med!!) og fikk bytta på bilen til morra mi - som hun sier er dette tilbakebetaling for all kranglinga jeg pådro undeer oppveksten :lol:

Så måtte jeg jo klargjøre DEN BLÅ! også. Har jo bare ett sett med piggdekk, de er fortsatt i samme farge som da jeg kjøpte de, og gidder ikke gjøre noe mere med de, får sitte på i vinter, så får jeg nok lakkere de før neste vinter, da blir det nok nye dekk også. Holder kanskje en sesong til med lokal kjøring.

MEN morro å få servo styring med på kjøpet!

Image
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: DEN BLÅ!

Postby Henning » 26 Nov 2015, 23:12

Har hat dårlig samvittighet, fikk feil på bakbremsene, på eu en som var for hauger av tid siden, fikk løsna et stempel bak, og vips var det kurert, EU nye 2 år idag. på piggdekk:)

......... Men har nesten mista bilen til kona.......... hu kalte den sin bil idag.... :?
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: DEN BLÅ!

Postby Morten S. » 27 Nov 2015, 06:52

Da blir det vel en 95 kortfront på deg da :lol:

Henning wrote:....

......... Men har nesten mista bilen til kona.......... hu kalte den sin bil idag.... :?


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest