1964 96

Lag en tråd om bilen din eller prosjektet ditt.
User avatar
GT750
Posts: 363
Joined: 30 Sep 2012, 20:02
Contact:

Re: 1964 96

Postby GT750 » 20 Jan 2013, 08:49

Ja den andre er en norsksolgt og ekte Sport.

Denne her en standard 96, men mere gøy en den andre!

Image

Nei på med stillongs og arbeidstøy idag skal gammel motor og girkasse ut.
Skal også konvertere en Spec1 girkasse fra V4 til 2T og koble dette med nye motoren.
En Porsche frelst Saab entusiast.
-53 92b, -58 GT750, -59 93b, -64 Sport, -75 96 og -77 911S ;-)

User avatar
Eirik
Posts: 469
Joined: 26 Aug 2012, 15:32
Location: Sandnes
Contact:

Re: 1964 96

Postby Eirik » 20 Jan 2013, 11:31

Lykke til med dagens arbeidsøkt! :-)
Sikkert kjekt å ha en slik som "busbil" som man ikke trenger å være så redd for, den andre kjøres vel med andakt :mrgreen:
90 -86 | 99 T16 prosjekt | 95 V4 prosjekt

User avatar
GT750
Posts: 363
Joined: 30 Sep 2012, 20:02
Contact:

Re: 1964 96

Postby GT750 » 20 Jan 2013, 13:07

Måtte bare prøve isdekkene på de smale Sport felgene - mye råere en 900 felger.
Image

Motor ute
Image

Girkassen var stemplet med dette nummeret - noen som kjenner til hva det er?
Image
Image
Image

"Flidens lampe lyser i garasjen idag"
En Porsche frelst Saab entusiast.
-53 92b, -58 GT750, -59 93b, -64 Sport, -75 96 og -77 911S ;-)

User avatar
GT750
Posts: 363
Joined: 30 Sep 2012, 20:02
Contact:

Re: 1964 96

Postby GT750 » 21 Jan 2013, 14:15

Nei tror jeg setter inn "Go motoren" istedet, den med hårføner.

Image
:o
En Porsche frelst Saab entusiast.
-53 92b, -58 GT750, -59 93b, -64 Sport, -75 96 og -77 911S ;-)

User avatar
GT750
Posts: 363
Joined: 30 Sep 2012, 20:02
Contact:

Re: 1964 96

Postby GT750 » 21 Jan 2013, 14:19

Image

Image

Image

Legger ikke ut "alt" på Facebook, noe er forbeholdt "The hardcore" :-)
En Porsche frelst Saab entusiast.
-53 92b, -58 GT750, -59 93b, -64 Sport, -75 96 og -77 911S ;-)

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: 1964 96

Postby Henning » 21 Jan 2013, 16:24

GT750 wrote:Nei tror jeg setter inn "Go motoren" istedet, den med hårføner.

Image
:o
MAKAN til motor!! kan ikke bare legge ut dette bildet uten mer forklaring :shock:

Kakene i boksen bak ser gode ut de og :D

H
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
GT750
Posts: 363
Joined: 30 Sep 2012, 20:02
Contact:

Re: 1964 96

Postby GT750 » 21 Jan 2013, 22:03

He he
Fant et bilde på nettet og jeg falt for fristelsen til å legge det ut.

Nei blir nok en lettere portet std. 850 motor i bilen.
Men interessant med 2T og turbo da.

Idag har det ikke vært mye fysisk jobbing med bilen, men har besluttet å bygge om et 2T 4-trinns clutchus til å montere en Rolftorps diff på.
Ja jeg vet at de ikke er de beste, men det er nå den jeg har.

Hans Fredrik
En Porsche frelst Saab entusiast.
-53 92b, -58 GT750, -59 93b, -64 Sport, -75 96 og -77 911S ;-)

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: 1964 96

Postby Henning » 22 Jan 2013, 06:50

GT750 wrote:He he
Fant et bilde på nettet og jeg falt for fristelsen til å legge det ut.
Lurte jaggu meg der! :D hadde vel hørt rykter om en slik motor dersom du hadde den stående i garasjen...

Men fett hadde det vært - vet du hvem motoren er sin? og om det fungerer???

H
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
Eirik
Posts: 469
Joined: 26 Aug 2012, 15:32
Location: Sandnes
Contact:

Re: 1964 96

Postby Eirik » 22 Jan 2013, 09:23

GT750 wrote:Fant et bilde på nettet og jeg falt for fristelsen til å legge det ut.

Nei blir nok en lettere portet std. 850 motor i bilen.

Sikkert like greit, så ut til å bli litt turbo-lag med den motoren der! :mrgreen:
90 -86 | 99 T16 prosjekt | 95 V4 prosjekt

User avatar
GT750
Posts: 363
Joined: 30 Sep 2012, 20:02
Contact:

Re: 1964 96

Postby GT750 » 22 Jan 2013, 18:25

Nei den motoren fant jeg på et random søk på Google.
Har hørt at det ikke funker med Turbo på en 2T men har sett et par eksempler på turbo konverteringer.
Denne ser ut som et kompressor som blir mattet via en tannrem på veivaksel??

Mvh
Hans Fredrik
En Porsche frelst Saab entusiast.
-53 92b, -58 GT750, -59 93b, -64 Sport, -75 96 og -77 911S ;-)


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest