Page 13 of 13

Re: SommerSaaben M91 c900 T16 kabriolet

Posted: 22 Nov 2017, 09:05
by Sigge
Da ble bilen satt bort forrige helg. Den ble mindre brukt enn planlagt og EU-kontrollen utsatte jeg til våren. Skiltene ble levert inn slik at årsavgiften som fra neste år skal betales til forsikringsselskapet blir noe lavere. Antakelig spiller det liten rolle da jeg nå uansett må ha prøveskilt for å flytte bilen pga. manglende EU-kontroll. Det som er planen til våren er å ta ut motoren og gå over alle pakninger/tetninger. Jeg har hatt feler lekkasjer siden jeg monterte motoren. Årsaken er nok at svensken jeg kjøpte motoren av ikke helt hadde den kompetansen han utga seg for å ha. Hadde jeg vist bedre hadde jeg ikke montert motoren i bilen uten en grundigere gjengang. Ellers har jeg fått tak i en ekstra APC . Blir spennende å prøve. Jeg må også få justert WG rett. Er litt feiljustert nå ;)

This box has been slightly tweaked, allowing 16 psi on my daily driver. It is in fully functioning, good working order

Image

Re: SommerSaaben M91 c900 T16 kabriolet

Posted: 22 Jan 2018, 15:35
by Jonsjøl
Følger med :D

Re: SommerSaaben M91 c900 T16 kabriolet

Posted: 30 Jan 2018, 10:50
by Sigge
Skjer nok ikke så mye med denne før til våren. Står på "fjernlager" ;)

Re: SommerSaaben M91 c900 T16 kabriolet

Posted: 04 Jul 2019, 12:40
by Sigge
Da kan jeg melde om at har det skjedd store ting i løpet av vinteren/våren.

Jeg har ikke vært så aktiv på forumet, med her kommer en oppdatering. jeg lar bildene tale litt for seg selv :D

Bilen gikk igjennom Eu-kontrollen i dag. Skilter hentes på mandag 8-) Nå tror jeg at jeg skal nyte bilen litt i sommer før jeg går i gang med montering av de resterende aeropanelene. Jeg får tenke litt på om prosjektorlampene skal tilbake i sommer.


Image
B202S fra delebilen som skal inn

Image
Diffcover i stål til girkassen

Image
B202S rengjort og malt

Image
Ny og gammel motor side om side

Image
2.1 innsug og 9000 fuelrail med 3bars BTR

Image
Endret batteriplassering

Image
Nyoverhalt 2.3 topp Toppen ble levert til Sarpsborg motorverksted for plansliping og sliping av ventilseter. Nye ventiltetninger og original veiv og kammer kontrollert og montert

Image
Ny lamell og trykkplate

Image
FMIC og 3" dp fra JT

Image
Garret Trim 60 AR42

Image
Plassering av batteri og luftfilter

Image
Prøvemontering av FMIC

Image
FMIC montert

Image
Lakkering av aeroplast og montering av ny krom

Image
Montering av fremre aeropanel

Image
Eksos og turbo på plass

Image
FMIC og trykkrør

Image
klare blinklys

Image
Interiør - utbedring av slakk i rattstammen

Image
Klar for testkjøring