Page 12 of 13
Re: Sommersaaben M91 c900 T16 kabriolet
Posted: 04 Apr 2016, 10:26
by Sigge
Morten S. wrote:Helt enig i at det er kjempegode seter! Hadde det selv i en og900.
Har du bygget vippefunksjon? Eller får passasjerer hoppe inn baksetet?
Forresten alle skikkelige sportbiler er to-setere
Har tenkt tanken på å bygge om, men tror jeg dropper det i første omgang. Ettersom det er memoryseter så kan jeg bare trykke på innstillingen som er lagret som "stig inn i baksetet". Er god plass med mindre man er veldig svær
Re: Sommersaaben M91 c900 T16 kabriolet
Posted: 07 Apr 2016, 13:19
by Sigge
Da ble det montering av sommerdekk på 9000 ( 2stk) og plastdeksel til taket på 900en - Klar for sommeren
Har ellers begynt å få en lyd som bare blir verre og verre. Mistenker at det er uttrampingslageret som er synderen. Lyden minner om en reimlyd som forsvinner ved lett trykk på kløtsjen. Kommer både i gir under kjøring og i fri. Må få sett nærmere på problemet.
Re: Sommersaaben M91 c900 T16 kabriolet
Posted: 21 Apr 2016, 08:45
by Sigge
Re: Sommersaaben M91 c900 T16 kabriolet
Posted: 21 Apr 2016, 20:56
by kanonjon
Blir tipp topp dette, Sigurd! Gleder meg til høre haglebørsa
Re: Sommersaaben M91 c900 T16 kabriolet
Posted: 13 May 2016, 11:52
by Sigge
Kan vel oppdatere litt her nå. Ettersom jeg skulle på treff ble det litt hastejobbing på bilen. Det som ble gjort i forkant av treffet var følgende:
[*]Monterte sportsfjører fra Kilen foran.
[*]Fikk på plass rett motstand på blinklysene slik at jeg ikke lenger har hyperblink i LED-pærene.
[*]Byttet 2 bremselyspærer bak.
[*]Monterte den spesiallagde "haglebössen" fra Ferrita (spesialbestilt av Magnus Höglund). Den sitter nå litt lengere inn da den subbet ved første montering.
[*]Byttet en defekt HID-pære (står nå 6000K i den ene og 5000K i den andre) .Den andre skal også byttes da den slutter å virke etter en stund. Har feilsøkt og kommet frem til at det må være feil på pæra (nye er bestilt).
[*]Vasket innvendig og utvending, samt en rask runde med voks og påfølgende polering.
Planen videre:
[*]Bytte utløserlager og simring
[*]Montere aerokit
[*] Litt trim
[*] Bytte generatorforing
[*]Drømmer også om å få lakkert den opp på sikt
Takk for hyggelig dekksparking til alle som var på treffet i Stavern. Kjekt å få satt noen ansikter på forumprofilene
Legger ved noe statusbilder
6000K vs. 5000K
Stemningsbilder fra havna
Re: Sommersaaben M91 c900 T16 kabriolet
Posted: 13 May 2016, 21:06
by 96GT
Hagelbössa klær enhver og900...
Re: SommerSaaben M91 c900 T16 kabriolet
Posted: 30 Jun 2016, 09:47
by Sigge
Var uheldig og knakk plastikken som holder tanklokk på plass når jeg skulle fylle. Klønete
Heldigvis hadde JK en liggende. Ny er nå på plass. Justerte hengslene samtidig så den nå sitter mer sentrert enn tidligere. Ellers er jeg veldig i tvil om Airflowfangerene skal på denne eller den med 5-dører ( pr nå nå ingen montert
)
Har ikke blitt så mye tid til pusling med bil nå da mye annet pågår. Har veldig dårlig samvittighet for at jeg ikke har fått 9000'en EU-ok. Trenger bare bytte en pære, to bremseskiver og et hjullager. Har alt liggende. Får se hva jeg rekker til helgen.
Re: SommerSaaben M91 c900 T16 kabriolet
Posted: 13 Jul 2016, 08:25
by Sigge
For den interesserte så spoler jeg nå litt tilbake. Her er dokumentasjonen heg hadde fra Orio ved første kontroll hos SVV og påfølgende avslag.
Re: SommerSaaben M91 c900 T16 kabriolet
Posted: 13 Jul 2016, 08:26
by Sigge
Og så til den siste runden.
Re: SommerSaaben M91 c900 T16 kabriolet
Posted: 14 Oct 2016, 10:08
by Sigge
Da er sesongen over for i år. Grunnet mange pågående prosjekter fant jeg det like greit å sette bort Sommersaaben på lager i vinter. Har mye annet å pusle med i vinter som jeg må prioritere. Tok et raskt søk på finn og fant et passende sted. Prisen var heller ikke så gal. Betaler 3000kr for lagring frem til mai. Lokalet var stort, tørt og nyoppusset. 900-en var den yngste i lokalet og står nå pent ved siden gjeng med biler av typen Ford modell A. Ansvarlig for lageret koser og klapper litt på bilene, samt lader batterier og fyller luft gjennom vinteren. Var nesten som et lite museum. Før jeg satte bort bilen gikk jeg over å rengjorde rund baut, byttet til lagringshjul, renset og smurte inn skinninteriøret og ga understellet en dusj med linolje. Luktet gammel snekke
Anbefaler samtlige 900-eiere til å nøye sjekke drivakseltunnellen. Var mye asfaltpartikkler og annet støv der.
God vinterdvale - Ses til våren