Pers 1965 Saab 96

Lag en tråd om bilen din eller prosjektet ditt.
User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Pers 1965 Saab 96

Postby Henning » 14 Nov 2014, 07:59

Yngve Knutsen wrote: Å HUSK DETTE GUTTER!
DET ER IKKE LENGER LOV Å SLEPE BIL MED TAU I NORGE.
Det koster deg endel tusenlapper og en drøss med prikker i/på lappen!
Idiotisk regel. Sikker Naf og Viking som har stukket noen store sedler under bordet til de som kom opp med det forslagt. Jævla idiotisk regel - hvor mange regler trenger vi egentlig.....

Makan...
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: Pers 1965 Saab 96

Postby Yngve Knutsen » 14 Nov 2014, 08:01

Helt klart H. (svar på smørenippler)
Idiotisk regel. Sikker Naf og Viking som har stukket noen store sedler under bordet til de som kom opp med det forslagt. Jævla idiotisk regel - hvor mange regler trenger vi egentlig.....

Makan...
Går på avstands reglen. Husker du ikke tråden min ang sleping i utlandet.
I sverige er det lov max 30 km/t men i norge må man ha stag.
Jeg forstår det intill en hviss grense.
Sleper jeg deg feks med tau, vel det går/gikk i hva fartgrense skiltet sa.
Så joda men de kunne heller ha satt en max fart i stedet for stag
Mobil 90191238

User avatar
Ståle B
Posts: 24
Joined: 29 Oct 2012, 08:37
Contact:

Re: Pers 1965 Saab 96

Postby Ståle B » 14 Nov 2014, 09:18

Dette høres ut som en flott tur. Jeg har kjøpt gammel bil usett både i Lakselv og Bodø og kjørt hjem til Oslo. Det jeg har lært er at det lønner seg å tegne en full pakke på forsikringa, med berging og alt man kan få med. Dette er jo som regel altfor dyrt pr år, men hvis alt går greit og man kommer helskinnet frem så kan man jo nedgradere til en billigere forsikring, slik at man bare betaler for full pakke et par dager.

Lykke til!

TiaZzz
Posts: 63
Joined: 07 Jun 2013, 07:21
Contact:

Re: Pers 1965 Saab 96

Postby TiaZzz » 14 Nov 2014, 09:33

Yngve Knutsen wrote: Går på avstands reglen. Husker du ikke tråden min ang sleping i utlandet.
I sverige er det lov max 30 km/t men i norge må man ha stag.
Jeg forstår det intill en hviss grense.
Sleper jeg deg feks med tau, vel det går/gikk i hva fartgrense skiltet sa.
Så joda men de kunne heller ha satt en max fart i stedet for stag
Stag, sier du? Det er da ikke noen stor kunst å lage. Endene kan jo være stropper eller løkker for hengerfester og denslags. Bare å finne frem nysveisen! :mrgreen:

User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: Pers 1965 Saab 96

Postby Morten S. » 14 Nov 2014, 10:05

God tur!

Venter i spenning på bilder og rapport!

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: Sv: Pers 1965 Saab 96

Postby Yngve Knutsen » 14 Nov 2014, 10:28

Ståle B wrote:Dette høres ut som en flott tur. Jeg har kjøpt gammel bil usett både i Lakselv og Bodø og kjørt hjem til Oslo. Det jeg har lært er at det lønner seg å tegne en full pakke på forsikringa, med berging og alt man kan få med. Dette er jo som regel altfor dyrt pr år, men hvis alt går greit og man kommer helskinnet frem så kan man jo nedgradere til en billigere forsikring, slik at man bare betaler for full pakke et par dager.

Lykke til!
Det der gjør jeg å hvis jeg kjøper en bil med skilt.
Full kasko, greit hvis du får ett steinsprang, rådyr og elg feks
Og når jeg kommer hjem da forandrer man det til ansvarsforsikring
Mobil 90191238

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Pers 1965 Saab 96

Postby Jokke900 » 14 Nov 2014, 12:21

Da er dekk på plass!

Nå skal jeg spise litt, så tar jeg turen innom BT og henter prøveskilter til i mårra før jeg stikker til Trondheim og henter plugger!
Deretter bærer det hjem for å hente i barnehagen og være med ungene til frua kommer hjem så bærer det ut for å gjøre ferdig ting før jeg pakker både i garasjen og inne til tur i mårra!

Jeg kommer nok til å ta med meg ganske mye forskjellig. Pakker alltid kjeledress og varme klær til langtur. Det blir fort kaldt om det blir stopp. En viss trygghet har vi også i at vi har to biler og er to personer. Jeg får med meg partner in crime så turen blir av typen årets roadtrip for oss.

99 Turbo og 96 Totakt!

Blir nok godt med oppdateringer underveis og enda mer i etterkant. Spørs om ikke denne historien egner seg i 9Posten også :lol:

Dårlig tid her, så mer kommer senere!
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

User avatar
Stein Are
Posts: 916
Joined: 07 Nov 2012, 09:05
Contact:

Re: Pers 1965 Saab 96

Postby Stein Are » 14 Nov 2014, 20:22

Her skjer det ting, gleder meg til å følge turen sørover :D
Saab 96 1962-Saab 900 1990

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Pers 1965 Saab 96

Postby Jokke900 » 14 Nov 2014, 20:36

Etter en helt pyton tur til byen kom jeg meg hjem med mer eller mindre det jeg skulle ha. Pluggene iallefall! Men det tok dobbelt så lang tid som det skulle...

Men nå er pluggene på! Og ledninger (foruten den til coilen for den sitter som støpt enn så lenge..). Festa eksosanlegget (som hang løst bak) og har bytta bremsekontakt, så Houston! Vi har bremselys!!

Eneste nedturen i dag var at jeg oppdaga et kraftig, lokalt rustangrep i kanalen foran på passasjersida da jeg tok meg av dekk tidligere i dag. La inn ei plate for å fordele vekta men da jeg tok dem ned så jeg at på ett punkt var det ganske mye. Men det går nok helt font for turen sin del iallefall.

Testfyra nettopp og doningen har gassrespons som aldri før!!!

Nå skal det fikses med lykteglass og diverse så skal det pakkes verktøy for turen. Deretter bærer det inn for å lade GoPro, kamera og alt som er ellers for dokumentering, varme og sikkerhet!!
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Pers 1965 Saab 96

Postby Jokke900 » 14 Nov 2014, 20:46

For dem som forresten måtte lure (Per) så har bilen også fin ladespenning!
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest