Re: Miss Sweden
Posted: 04 Nov 2014, 09:09
4" er overkill på en svensk bil så der støtter jeg deg absolutt!
Vel, det finnes jo større......Jokke900 wrote:4" er overkill på en svensk bil så der støtter jeg deg absolutt!
Joda, men de som ser på dette som billig bruksbil, hadde vel nøyd seg med å fikse magnetventil, endeledd, bremseskiver og håndbrekk tenker jeg.. Og det er jo ikke så galt på tre år for en 20 år gammel bruksbil...96GT wrote:#Tore T... enig med deg i det meste... men at det er en billig bruksbil har jeg ikke merkt... hun liker seg på SPA (Flotte damer er ikke på verksted)...
Så langt er følgende gjort de siste 3 årene...
Innkjøp av:
Viking Aero + dekk
Ferrita 2.5 fra katalysator
Avtagbart hengerfeste (greit å ha hvis man skal frakta Saaber)
Nye dører
Ny bakluke
Nye bakskjermer
Blinklys front
Blinklys skjermer hvite
Grill
Hovedlys
Emblem (original)
Pyntelister støtfanger (original)
Reparasjoner:
Klima
Magnetventil
Endeledd
Bremseskiver
Håndbrekk
Se der ja.. Også på en Honda.. Tidlig Prelude?Henning wrote:Vel, det finnes jo større......Jokke900 wrote:4" er overkill på en svensk bil så der støtter jeg deg absolutt!
Ok, jeg gir etter... den var kanske ganske "billig" likevel... (Har byttet en del mer, tennkassett, hjullager foran, dempere foran, men likvel...)... en av grunnene til at det ble "kose-bil" i stedet var at jeg følgte at valget var å kjøre slutt på bilen på 1-2 år saltet vlll nok ødelagt den... (Og det er nok en hel del som må byttes om den fått go 30-40.000 til) eller å bevare for fremtiden... disse bilen begynner å bli i grenselandet for å ha som bruksbiler... Saab har ca halvparten av det man spør etter...Tore T wrote:Joda, men de som ser på dette som billig bruksbil, hadde vel nøyd seg med å fikse magnetventil, endeledd, bremseskiver og håndbrekk tenker jeg.. Og det er jo ikke så galt på tre år for en 20 år gammel bruksbil...96GT wrote:#Tore T... enig med deg i det meste... men at det er en billig bruksbil har jeg ikke merkt... hun liker seg på SPA (Flotte damer er ikke på verksted)...
Så langt er følgende gjort de siste 3 årene...
Innkjøp av:
Viking Aero + dekk
Ferrita 2.5 fra katalysator
Avtagbart hengerfeste (greit å ha hvis man skal frakta Saaber)
Nye dører
Ny bakluke
Nye bakskjermer
Blinklys front
Blinklys skjermer hvite
Grill
Hovedlys
Emblem (original)
Pyntelister støtfanger (original)
Reparasjoner:
Klima
Magnetventil
Endeledd
Bremseskiver
Håndbrekk
Men jeg er glad at det finnes noen som tar såpass vare på disse som du gjør !
Har jo selv en 1999 9-3 5D turbo med steg 3 hjerne som bruksbil... Rimelig driftsikker, komfortabel og grei ! Litt smårep er det jo innimellom, men det er bare kos. Foretrekker denne framfor "familiebilen" (2012 Volvo V60), selv på langtur
Hadde tidligere en '94 900S, den hadde gått 230K når jeg kjøpte den, og 385K når jeg solgte den videre... Fortsatt tight og fin, men utløserlageret begynte å synge på siste verset, og hadde funnet meg en fin 9000... hehe !
Men totalt sett tror jeg dette var den bilen jeg har hatt med minst trøbbel pr kjørte km.
Civic fra begynnelsen på 90 talletJokke900 wrote:Henning wrote:Se der ja.. Også på en Honda.. Tidlig Prelude?Jokke900 wrote:
Aha! (Gjør saken absolutt ikke bedre.. hehe)99turbo wrote:Civic fra begynnelsen på 90 tallet