Trur det her blir jævig bra ja.
Og 96GT, det beste er at jeg har papirer på det også, hahaha
Da blei det denne her.
- Yngve Knutsen
- Posts: 1145
- Joined: 30 Aug 2014, 19:36
- Location: Berlevåg
- Contact:
Re: Da blei det denne her.
Mobil 90191238
- Yngve Knutsen
- Posts: 1145
- Joined: 30 Aug 2014, 19:36
- Location: Berlevåg
- Contact:
Re: Sv: Da blei det denne her.
Skjønner ikke hvorfor jeg bekymret meg for turen? Pina dø sol hele veien til kirkenes flyplass.
Ok det går litt trått i oppover bakkene da men jøss, rakk det med god margin
Mobil 90191238
- Stein Are
- Posts: 916
- Joined: 07 Nov 2012, 09:05
- Contact:
- knut
- Posts: 271
- Joined: 12 Nov 2012, 20:34
- Location: Valdres
- Contact:
Re: Da blei det denne her.
Heldig onkelunge som fekk køyre gammalsaab!
-72 96V4 -57 Ferguson FE35 -11 DS3
- Tore T
- Posts: 728
- Joined: 04 Nov 2013, 11:28
- Location: Kristiansund
- Contact:
Re: Da blei det denne her.
Topp, Yngve! Tipper turen ble mer kos enn den hadde blitt med moderne bil også...
Det er jo det som er så fint med å kjøre gammelsaab, alle utretninger blir en tur/ opplevelse i seg selv
Det er jo det som er så fint med å kjøre gammelsaab, alle utretninger blir en tur/ opplevelse i seg selv
mvh Tore T
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo
- Yngve Knutsen
- Posts: 1145
- Joined: 30 Aug 2014, 19:36
- Location: Berlevåg
- Contact:
Re: Sv: Da blei det denne her.
Det var godt å kjøre med onkel sin bil Knut
Det ble en jævlig fin tur Tore T. Jeg overnattet hos en kompis som bor 4 mil før flyplassen og Finnmarka viste seg fra sin beste side og det var knall sol begge dagene.
Da jeg startet videre hjemover dagen etter kom jeg ikke mange mil før jeg traff på denne som stod med panseret oppe. Så her var det bare og stoppe.
En Volga 1967 modell som egentlig var på tur til Båtsfjord og treff for russiske veteranbiler.
Jada, klart jeg havnet under panseret for feilsøking og feilen fant jeg.
Først sjekket jeg om coilen ga gnist, alt ok.
Så hentet jeg en tennplugg som jeg hadde i hanske rommet, satt den på en plugg ledningen i Volga'n og eier vrei på nøklen, null gnist.
Av med fordelerlokket for å sjekke om stifta hadde klappet sammen. Men der var ingen stift, det var elektronisk tenning og etter 5 min var det bare å konstatere at det hadde tatt kvelden.
Så da slo jeg fast ett slepetau og dro han til en rasteplass 300m lengere frem.
Det blei bestille bil berging vi blei sittende og småprate litt.
Han ga meg adressen sin i Kirkenes og ba meg å stikke innom neste gang jeg var der borte.
Så var det bare å si hade og jeg dundre videre til Berlevåg uten flere hendelser
Det ble en jævlig fin tur Tore T. Jeg overnattet hos en kompis som bor 4 mil før flyplassen og Finnmarka viste seg fra sin beste side og det var knall sol begge dagene.
Da jeg startet videre hjemover dagen etter kom jeg ikke mange mil før jeg traff på denne som stod med panseret oppe. Så her var det bare og stoppe.
En Volga 1967 modell som egentlig var på tur til Båtsfjord og treff for russiske veteranbiler.
Jada, klart jeg havnet under panseret for feilsøking og feilen fant jeg.
Først sjekket jeg om coilen ga gnist, alt ok.
Så hentet jeg en tennplugg som jeg hadde i hanske rommet, satt den på en plugg ledningen i Volga'n og eier vrei på nøklen, null gnist.
Av med fordelerlokket for å sjekke om stifta hadde klappet sammen. Men der var ingen stift, det var elektronisk tenning og etter 5 min var det bare å konstatere at det hadde tatt kvelden.
Så da slo jeg fast ett slepetau og dro han til en rasteplass 300m lengere frem.
Det blei bestille bil berging vi blei sittende og småprate litt.
Han ga meg adressen sin i Kirkenes og ba meg å stikke innom neste gang jeg var der borte.
Så var det bare å si hade og jeg dundre videre til Berlevåg uten flere hendelser
Mobil 90191238
- Yngve Knutsen
- Posts: 1145
- Joined: 30 Aug 2014, 19:36
- Location: Berlevåg
- Contact:
Re: Sv: Da blei det denne her.
Hei alle sammen og velkommen skal dere være.
Savnet meg, hahaha.
Fant feilen og spjången.
Da blir det kanskje enklere å forklare meg feilen og jobben
Litt av ei fjær men hva gjør den nedi dær, hihi
Savnet meg, hahaha.
Fant feilen og spjången.
Da blir det kanskje enklere å forklare meg feilen og jobben
Litt av ei fjær men hva gjør den nedi dær, hihi
Mobil 90191238
-
- Posts: 294
- Joined: 11 Oct 2012, 11:31
- Location: Sandnes
- Contact:
Re: Da blei det denne her.
Skyv den plastikk dingsen ned mot torpedoveggen. Skal sikres med en saksepinne gjennom girstanga. Fjæra gjør at girhendel ikke slarker seg ut av gir?
Mvh
Eimund Lunde
Eimund Lunde
- Yngve Knutsen
- Posts: 1145
- Joined: 30 Aug 2014, 19:36
- Location: Berlevåg
- Contact:
- Yngve Knutsen
- Posts: 1145
- Joined: 30 Aug 2014, 19:36
- Location: Berlevåg
- Contact:
Re: Sv: Da blei det denne her.
Æhhhh dette vakke så lett. Nå har jeg kjent og leita på hele stanga uten å finne hull til saksepinne. Med beina i taket og hode på gulvet ( dere kjenner til den arbeid stillingen. ) og studert hele skjiten.Eimund wrote:Skyv den plastikk dingsen ned mot torpedoveggen. Skal sikres med en saksepinne gjennom girstanga. Fjæra gjør at girhendel ikke slarker seg ut av gir?
Er det noen som har mulighet til å ta ett bilde fra sin V4 så jeg kan se hvor den pinnen til å låse fjæra skal stå?
Pm, mms, fb what ever. Hæsjli å kjøre med sånn de er nå
Mobil 90191238
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot] and 1 guest