1974 96 V4

Lag en tråd om bilen din eller prosjektet ditt.
User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: 1974 96 V4

Postby Henning » 24 Oct 2014, 17:29

Har egentlig på følelsen at du kan ende opp med totalt forskjellig resultat etter hvem du snakker med og hvor du går - litt som NAV egentlig..... Eller veldig som Norge.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: 1974 96 V4

Postby kanonjon » 24 Oct 2014, 17:34

Typisk Norge, er som Henning sier, man forventer å få like svar fra den samme statlige instansen, men tydeligvis så kommer dette ann på person til person man spør, hvilken dag det er, hvordan været er etc etc :/

Men har hørt at Uvesenet i Voss er temmelig greie da :p

TiaZzz
Posts: 63
Joined: 07 Jun 2013, 07:21
Contact:

Re: 1974 96 V4

Postby TiaZzz » 24 Oct 2014, 20:32

Ikke vær så problemorienterte, mine herrer! Ulike svar betyr at man har slingringsmonn. ;) Da kan man leite litt etter noen som er trivelige og hjelpsomme.

User avatar
super'n
Posts: 1199
Joined: 30 Oct 2012, 20:37
Location: Holter, Akershus
Contact:

Re: 1974 96 V4

Postby super'n » 24 Oct 2014, 21:37

TiaZzz wrote:Ikke vær så problemorienterte, mine herrer! Ulike svar betyr at man har slingringsmonn. ;) Da kan man leite litt etter noen som er trivelige og hjelpsomme.
Yepp... Du har rett. Det var et lite tilbakesteg, men etter litt refleksjon er det ikke så ille.... Det løser seg nok... ;)
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!

User avatar
super'n
Posts: 1199
Joined: 30 Oct 2012, 20:37
Location: Holter, Akershus
Contact:

Re: 1974 96 V4

Postby super'n » 24 Oct 2014, 21:52

Men det positive er at jeg skrapa tecthylen på venstre sida i dag... og der var bilen bedre en forventa. :D :D :D
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: 1974 96 V4

Postby Henning » 24 Oct 2014, 21:57

super`n wrote:Men det positive er at jeg skrapa tecthylen på venstre sida i dag... og der var bilen bedre en forventa. :D :D :D
Makan supern - du må være i livs form og humør siden du klarer å skrive "positiv" og "skrape tecthyl" i samme setning..... :D
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
super'n
Posts: 1199
Joined: 30 Oct 2012, 20:37
Location: Holter, Akershus
Contact:

Re: 1974 96 V4

Postby super'n » 24 Oct 2014, 22:01

Henning wrote:
super`n wrote:Men det positive er at jeg skrapa tecthylen på venstre sida i dag... og der var bilen bedre en forventa. :D :D :D
Makan supern - du må være i livs form og humør siden du klarer å skrive "positiv" og "skrape tecthyl" i samme setning..... :D
Fredag, tuborg (..bank ibordet) foran skjema hva angår v4 karosseri...
Man må bare smile litt da. :P :P :P

Image

Image
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!

User avatar
Kjetil
Posts: 562
Joined: 29 Oct 2012, 12:20
Location: Vinterbro
Contact:

Re: 1974 96 V4

Postby Kjetil » 25 Oct 2014, 00:33

super`n wrote:i dag kom svaret fra biltilsynet. De kunne godkjenne effekt økning intil 100hk, men original motor/ ikke eldre enn bilen
Kan ikke skjønne at blir riktig! :x Du tilhører vel samme regionkontor som meg (Region Øst, Lillehammer), og jeg har fått klarsignal for 150 hk :twisted: Vel, effekten er ikke nevnt i svarbrevet, men det står:"....inntil det største motoralternativet kjøretøyet kunne leveres med fra fabrikk eller at det dokumenteres fra produsent eller uavhengig godkjent laboratorium".
Sammen med søknaden la jeg ved dokumentasjon som Peter skaffet http://www.gsv.no/forum/viewtopic.php?f=20&t=570
Når jeg er ferdig må bilen fremstilles for kontroll for "Spesialistgruppen Om- og Oppbygging" ved Risløkka trafikkstasjon, for å få den endelige dommen, om bilen er trafikksikker.
Avslutningsvis i svarbrevet står det: Vi ønsker lykke til ved ombyggingen.
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998

User avatar
super'n
Posts: 1199
Joined: 30 Oct 2012, 20:37
Location: Holter, Akershus
Contact:

Re: 1974 96 V4

Postby super'n » 29 Dec 2014, 21:09

Romjuls shopping.
Image
I tillegg fikk jeg bilde fra en ikke akkurat ukjent forummann som er i full gang med produksjon av distanse klosser, så da er det bare å vente på pakken fra down under.
Image
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!

Vidarhs
Posts: 265
Joined: 11 Dec 2013, 19:48
Location: Eidsfoss,vestfold
Contact:

Re: 1974 96 V4

Postby Vidarhs » 29 Dec 2014, 22:39

Hei super`n. Regner med å ha 2 utgaver klar i morgen.Hulla på aussie innsuget er 38mm.sikkert beregnet utifra innsnevring på innsug,til en gitt motor,for å øke gass-hastigheten(venturi ?)Lager ett med 38mm og ett med 40mm hull,i tillfelle sliping.lager ett i bra finer også,i tillfelle bøke-klossen,slår seg vrang.Så får vi håpe att du ikke passerer 100 hk i motor! :D


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest