1974 96 V4

Lag en tråd om bilen din eller prosjektet ditt.
TiaZzz
Posts: 63
Joined: 07 Jun 2013, 07:21
Contact:

Re: 1974 96 V4

Postby TiaZzz » 10 Oct 2014, 22:08

Sorte felger med whitewalls vil bli stilig, tror jeg. Så kan du legge på kapsel om du vil endre litt på stilen.

User avatar
super'n
Posts: 1199
Joined: 30 Oct 2012, 20:37
Location: Holter, Akershus
Contact:

Re: 1974 96 V4

Postby super'n » 10 Oct 2014, 22:20

Er litt skeptisk til whiteside på denne. Den skal ha mer rally stuk. Står jo egentlig med et luksusproblem: ronal, jp, dreide fotball felger eller skal jeg gjøre ferdig breddisene? Jeg restaurerte egentlig et sett dreide fotball til den bilen, men de havna på '73'n i stedet. ;)
Last edited by super'n on 11 Oct 2014, 09:58, edited 1 time in total.
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!

User avatar
super'n
Posts: 1199
Joined: 30 Oct 2012, 20:37
Location: Holter, Akershus
Contact:

Re: 1974 96 V4

Postby super'n » 11 Oct 2014, 10:02

ynknutse wrote:
super`n wrote:Image

I dag ble det mer rustsveising på en baksjerm. Så ble det finsparkling med kontrast og langkloss av døra. Har et mål om når karosseriet skal være ferdig, men litt redd for å si det høyt... hint: tjukk mann med rød drakt og skjegg.
Skulle jo egentlig prioritere motor nå, men har møtt et lite skjær i sjøen. Må tilvirke noen egne deler... kommer tilbake til det når produksjon er i gang.
Når han tjukke mannen i rød drakt og skjegget fullt av postkasser kommer, skal karosseri være klart til lakkering eller skal det være lakkert?
Når jeg ser de kunnskapene du, Henning og 96GT har er jeg ikke i tvil om at du klarer det. Men er det nødvendig at den skal være ferdig til da? Eller går det greit til Februar. Uten at jeg har peiling så er det kanskje nødvendig at man setter seg tidsrammer når man holder på med sånne store prosjekter?

Hvis bilen skal være hvit så har du ikke så mange alternativer vel?
Sølv - Kjedelig og ordinært men sikkert valg
Rødt- Da syns jeg røde originale felger og blanke org.kapsler.
Svart- Tøft men kan slå begge veier, vil det bryte ufordelaktig med chrom
og hvit lakket bil. Du kan jo ta 2 rustene org.felger, male de svarte og så gå 5-10 meter unna og se hva du syns.
Du vil jo få en bitte liten pekepinne.
Den skal være ferdig retta, og klar med ep og filler. Topp strøk får den når motor og mekanikk er i orden. Må være så jævlig forsiktig når det er nymalt. Lakk blir det siste jeg gjør. Intsaab 2015 er jo målet. Er avhengig av litt brukstid/ innkjøring før det. Tross alt mer eller midre overhalt/ skifta det meste gjennomgått alt i drivlinja med ny bygd motor og det meste utskifta i chassis må jeg regne med å måtte luke ut noen barnesjukdommer...
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!

User avatar
super'n
Posts: 1199
Joined: 30 Oct 2012, 20:37
Location: Holter, Akershus
Contact:

Re: 1974 96 V4

Postby super'n » 14 Oct 2014, 14:11

Da var søknad om effekt-økning sendt til biltilsynet... :? :? :? :?
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!

User avatar
super'n
Posts: 1199
Joined: 30 Oct 2012, 20:37
Location: Holter, Akershus
Contact:

Re: 1974 96 V4

Postby super'n » 23 Oct 2014, 17:15

Tid for å kjøpe dempere snart. AVO, Spax, Koni eller Bilstein??? Ser ut som et er vansklig å få bilstein foran omdagen. Innput folkens.. Heller egentlig mest mot AVO...Veldig interessert i å høre med noen som har kjørt på de sjøl. Har vært på gasolin.no, kan ikke se at de selger AVO som det hevdes flere steder her på forumet. Hvem selger AVO her tillands?
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: 1974 96 V4

Postby Yngve Knutsen » 23 Oct 2014, 17:24

Bilstein
Sikkert ett dårlig sammelignins grunnlag men jeg skrota en 2.3L 1992 Honda Prelude i sommer og den hadde fullt Bilstein understell da jeg kjøpte den. Det er det råeste jeg noen gang har vært bort i av kjøre egenskaper i svinger.
Derfor er jeg nok litt påvirket i meninga mi men jeg sier Bilstein
Mobil 90191238

User avatar
super'n
Posts: 1199
Joined: 30 Oct 2012, 20:37
Location: Holter, Akershus
Contact:

Re: 1974 96 V4

Postby super'n » 24 Oct 2014, 15:44

i dag kom svaret fra biltilsynet. De kunne godkjenne effekt økning intil 100hk, men original motor/ ikke eldre enn bilen
Last edited by super'n on 24 Oct 2014, 17:12, edited 1 time in total.
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: 1974 96 V4

Postby Henning » 24 Oct 2014, 15:55

Høres jo helt galt ut Supern! Hør med de andre som har Trimma motor - eimund har vel mer enn 100hk - og Peter sitter vel på papirer som tilsier at bilen skal kunne ha opptil 160hk.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
super'n
Posts: 1199
Joined: 30 Oct 2012, 20:37
Location: Holter, Akershus
Contact:

Re: 1974 96 V4

Postby super'n » 24 Oct 2014, 15:59

Henning wrote:Høres jo helt galt ut Supern! Hør med de andre som har Trimma motor - eimund har vel mer enn 100hk - og Peter sitter vel på papirer som tilsier at bilen skal kunne ha opptil 160hk.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dersom du gearer den ned kan den godkjennes intil 150hk står det i samma papiret...
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!

User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: 1974 96 V4

Postby 96GT » 24 Oct 2014, 16:01

Hvis dere leser i tråden med papirer så er en bil godkjent på disse papirene. Godkjenningspapirene har jeg fått av Saab før de gikk i konkurs. Dette må vare en missforståelse.
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest