57 Saab 93 A som skal bli litt sintere...

Lag en tråd om bilen din eller prosjektet ditt.
GLO
Posts: 47
Joined: 10 May 2014, 14:41
Contact:

Re: 57 Saab 93 A som skal bli litt sintere...

Postby GLO » 28 Aug 2014, 21:47

Skal sende sms til NIklas og høre om han har det jeg trenger,for avhenting der. Jeg betaler forskudd på nettbank isåfall. Dersom du Henning kan hente er det helt topp. :P
Gisle Lian Olsen. Kongsvinger/Trondheim
Saab 93A 57 / VW Karmann cab 63 / VW T2 buss 68/ Widerøe Lillebror combicamp 63.

GLO
Posts: 47
Joined: 10 May 2014, 14:41
Contact:

Re: 57 Saab 93 A som skal bli litt sintere...

Postby GLO » 29 Aug 2014, 06:21

Fikk svar med engang på sms. Niklas skal dit og kan ta med saker :)
Gisle Lian Olsen. Kongsvinger/Trondheim
Saab 93A 57 / VW Karmann cab 63 / VW T2 buss 68/ Widerøe Lillebror combicamp 63.

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: 57 Saab 93 A som skal bli litt sintere...

Postby Henning » 29 Aug 2014, 07:44

Wow! Han har brukt noen måneder på å ikke svare meg på Mail..... Kan du sende meg nummeret på PM? Eller står det på websiden?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

GLO
Posts: 47
Joined: 10 May 2014, 14:41
Contact:

Re: 57 Saab 93 A som skal bli litt sintere...

Postby GLO » 08 Sep 2014, 17:14

Da fikk jeg tak i div deler fra XP-takket være Bjørn Brannmann :) Tusen takk.

Enkelt å bestille når man bestiller XP ting gjennom Fredrik T. på fredrik@classicsaabracing.com tlf 0047707666990
Ikke bestill fra Niklas. Han svarer neppe :P

Da mangler Reed ventiler fortsatt. Men i følge XP er disse i salg fra våren 2015....Får sanke alt det andre i mellomtiden. :P
Gisle Lian Olsen. Kongsvinger/Trondheim
Saab 93A 57 / VW Karmann cab 63 / VW T2 buss 68/ Widerøe Lillebror combicamp 63.

User avatar
bluesmoke
Posts: 78
Joined: 28 Oct 2012, 21:36
Location: Fredrikstad
Contact:

Re: 57 Saab 93 A som skal bli litt sintere...

Postby bluesmoke » 17 Oct 2014, 20:34

Hei, hvordan går det med sinnataggen 93,begynt å trimme? 8-)
96 - 1961 - 93 - 2006

GLO
Posts: 47
Joined: 10 May 2014, 14:41
Contact:

Re: 57 Saab 93 A som skal bli litt sintere...

Postby GLO » 21 Oct 2014, 00:16

Ble litt endringer i maskinistplanene....en short cut. Har byttet bort litt deler mot fiks ferdig motor fra Steinar Øxseth.... Den Hans Fredrik lånte på Dagali. Bra bunndrag sies det i den.

Det jeg startet på ble for ekstremt. Blokk var bla portet så mye at det var hull i blokka,som var sveiset igjen. Porting var heller ikke bra utført av XP i følge Steinar.

Så da droppes jakten på reedventiler. og man nøyer seg med ca 65-70 hk istedet for 90. og bilen kan brukes på tur også :D Kanskje fra Bergen 1.8.15.... innmontering starter snart.

Til overs har jeg da 3 stk nye dellorto flatside 38 forgassere...om noen vil prøve :P den ekstra GT veiva legges på lager til neste motorbygge.

XP clutch er påmontert. Red top bensinpumpe med regulator,manometer er skrudd fast i motorrom. Blir fine vinterstunder i nytt verksted som holder 20 grader hele året :P :P
Gisle Lian Olsen. Kongsvinger/Trondheim
Saab 93A 57 / VW Karmann cab 63 / VW T2 buss 68/ Widerøe Lillebror combicamp 63.

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: 57 Saab 93 A som skal bli litt sintere...

Postby Henning » 21 Oct 2014, 05:40

GLO wrote:Ble litt endringer i maskinistplanene....en short cut. Har byttet bort litt deler mot fiks ferdig motor fra Steinar Øxseth.... Den Hans Fredrik lånte på Dagali. Bra bunndrag sies det i den.

Det jeg startet på ble for ekstremt. Blokk var bla portet så mye at det var hull i blokka,som var sveiset igjen. Porting var heller ikke bra utført av XP i følge Steinar.

Så da droppes jakten på reedventiler. og man nøyer seg med ca 65-70 hk istedet for 90. og bilen kan brukes på tur også :D Kanskje fra Bergen 1.8.15.... innmontering starter snart.

Til overs har jeg da 3 stk nye dellorto flatside 38 forgassere...om noen vil prøve :P den ekstra GT veiva legges på lager til neste motorbygge.

XP clutch er påmontert. Red top bensinpumpe med regulator,manometer er skrudd fast i motorrom. Blir fine vinterstunder i nytt verksted som holder 20 grader hele året :P :P
Hørtes slettes ikke dumt ut - klarer du 65-70HK ut av motoreren er det veeeldig bra bare det. Se om jeg kan prøve å følge deg med med mine 28........ :oops: Eller kanskje jeg rett og slett må kjøre den røde bare for å prøve å holde følge med deg :D

Bra med litt aktivitet på tråden igjen! Gleder oss til bilder også vi da - i og med at vi har en fotograf på forumet ;)
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest