Re: 1979 99 turbo
Posted: 08 Oct 2014, 07:58
Ja, balanseringen er viktig i turboen, men så lenge akslingen og skovlene ikke endres håper jeg dette går bra.Jensabo wrote:Dette ser utrolig bra ut Johnny! Du overlater ingenting til tilfeldighetene ser jeg
Jeg gjorde samme overhalingen av min turbo og wastegate, den var ikke så kokset som din. Fikk mange advarsler mot å gjøre det pga balanseringen, men den funker bra den en del mil etterpå. Pass bare på at du ikke trykker til med en gang før du får sjekket turbotrykket. Det gjorde jeg og blåste toppakningen Trykket var for høyt selv om strammingen av ventilen sto på samme stillet som tidligere.
(Jeg tror det er større ubalanse når lagrene er så slitt at akslingen kan bevege seg både aksialt og radialt..)
Jeg har stilt fjæren på wastegaten på 18mm slik som det er anbefalt i verkstedshåndboken. Når jeg demonterte den sto den på ca. 16,5mm.
Jeg skal måle og justere dette før jeg trykker gassen i bånn