1979 99 turbo
- kanonjon
- Posts: 1055
- Joined: 03 Nov 2012, 20:35
- Location: Arendal
- Contact:
Re: 1979 99 turbo
Mye godis her ja! LEKKERT!
Saab OG900 Turbo!
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
- Johnny Tveiterås
- Posts: 68
- Joined: 02 Nov 2012, 11:43
- Location: Bergen
- Contact:
Re: 1979 99 turbo
Takker for hyggelige tilbakemeldinger - det gjør det (om mulig) enda kjekkere å tilbringe tid i garasjen
Men jeg kan jo ikke bare være i garasjen - må jo bidra litt på kjøkkenet også:
Men jeg kan jo ikke bare være i garasjen - må jo bidra litt på kjøkkenet også:
1979 99 GL - 1979 99 turbo - 1983 99 - 1992 900 2,1cab - 2008 9-5 biopower
- Stein Are
- Posts: 916
- Joined: 07 Nov 2012, 09:05
- Contact:
- Jensabo
- Posts: 112
- Joined: 11 Dec 2012, 22:54
- Location: Sykkylven
- Contact:
Re: 1979 99 turbo
Dette ser strålende ut
Byttet du pakningene i oljepumpen (o-ring og den harde ringen)? Hvor fikk du evt tak i disse?
Et spm til, kan du se hva som er Bosch nr på styretrykksventilen din. Min har nr Bosch 04381400020, men mistenker at det skal være Bosch 0438140051. Mulig det er grunnen til litt startproblemer
Byttet du pakningene i oljepumpen (o-ring og den harde ringen)? Hvor fikk du evt tak i disse?
Et spm til, kan du se hva som er Bosch nr på styretrykksventilen din. Min har nr Bosch 04381400020, men mistenker at det skal være Bosch 0438140051. Mulig det er grunnen til litt startproblemer
-78 Saab 99 turbo
- Eirik
- Posts: 469
- Joined: 26 Aug 2012, 15:32
- Location: Sandnes
- Contact:
- Johnny Tveiterås
- Posts: 68
- Joined: 02 Nov 2012, 11:43
- Location: Bergen
- Contact:
Re: 1979 99 turbo
O-ringen kjøpte jeg hos Svenska Saabklubben (delenr 836210) men den mellom oljepumpen og huset fant jeg ikke noe sted. Her brukte jeg den den gamle, men smurte forsiktig med Hylomar i tillegg.Jensabo wrote:Dette ser strålende ut
Byttet du pakningene i oljepumpen (o-ring og den harde ringen)? Hvor fikk du evt tak i disse?
Et spm til, kan du se hva som er Bosch nr på styretrykksventilen din. Min har nr Bosch 04381400020, men mistenker at det skal være Bosch 0438140051. Mulig det er grunnen til litt startproblemer
Jeg har samme styretrykksventil som deg:
1979 99 GL - 1979 99 turbo - 1983 99 - 1992 900 2,1cab - 2008 9-5 biopower
- Johnny Tveiterås
- Posts: 68
- Joined: 02 Nov 2012, 11:43
- Location: Bergen
- Contact:
Re: 1979 99 turbo
Mer kjøkkenarbeid:
Herding av lakk
Det var litt vanskelig å finne kjernetemperaturen , men målet var minst 210 grader på overflaten. Det var litt vanskelig å se pga blårøyken, og lukten minnet IKKE om nysteikte boller..
Herding av lakk
Det var litt vanskelig å finne kjernetemperaturen , men målet var minst 210 grader på overflaten. Det var litt vanskelig å se pga blårøyken, og lukten minnet IKKE om nysteikte boller..
1979 99 GL - 1979 99 turbo - 1983 99 - 1992 900 2,1cab - 2008 9-5 biopower
- Jensabo
- Posts: 112
- Joined: 11 Dec 2012, 22:54
- Location: Sykkylven
- Contact:
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: 1979 99 turbo
Genial herding!!! Veit det også er mange som har satt opp komfyr i garasjen for å drive med pulver lakk sjøl på smådeler:) var dette spray som skulle herde ved varme?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Johnny Tveiterås
- Posts: 68
- Joined: 02 Nov 2012, 11:43
- Location: Bergen
- Contact:
Re: 1979 99 turbo
Ja, dette er manifoldlakk som er penslet på, den tåler litt høyere temperatur enn spraylakk. Den herder ved temperatur over ca 200 grader. Jeg lot den stå en time på 225 grader og det ser heldigvis ut som om både kjøkken og komfyr fortsatt kan brukes til matlaging..
1979 99 GL - 1979 99 turbo - 1983 99 - 1992 900 2,1cab - 2008 9-5 biopower
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest