Dette er en 1978 modell 99 Turbo som har levd det meste av livet sitt i Finnmark. Etter hva jeg har hørt gikk den først som demobil hos en forhandler i Moss (Den har mista Mosselukta så det vet jeg ikke for sikkert) før den tok veien nordover. Han jeg kjøpte den av hadde hatt bilen siden 2006 og hadde det ikke vært for han hadde nok bilen vært et trist skue i dag.
Den har fått omfattende rustutbedringer, overhalt motor, bytte diverse understell og interiøret er heller ikke originalt. Den lider av små rustangrep som vil bli utbedret etterhvert, små skjønnhetsfeil i lakken og nå også en sprukket frontrute samt lekkasje fra bakpotta, men den er tight og fin og skal få masse kjærlighet og omsorg fremover. Det er den bilen jeg er mest stolt av i "samlinga" mi og går under "Den skal jeg aldri selge"-kategorien (Selv om jeg har blitt voksen nok til å vite at ting kan skje)
Ville bare gi en kort introduksjon av kjærra så får det bli mer omfattende med flere bilder, historikk og ting som skjer etterhvert.
Det har vært stille herifra ei lita stund nå, men ettersom jeg ikke lever av verken bilene mine eller andres så må det av og til brukes litt tid på andre deler av livet også

For de som er på STCN forumet var forrige eier skilpaddaN287 som har en tråd liggende på den her:
http://forum.saabturboclub.net/viewtopic.php?f=25&t=11795&hilit=skilpadda
Bildet er tatt rett sør for Namsskogan på vei hjem den dagen jeg hentet bilen fullasta med reservedeler, incafelger og diverse ekstra som jeg fikk med. Baksetene var lagt ned og jeg fikk ikke setet lenger bak enn at jeg akkurat fikk plass. Turbotrykket var stilt ned til et minimum også, men jeg har aldri hatt en morsommere tur i en bil!