Side 7 av 7

Re: 1967 Copper Coral 96 V4

Lagt inn: 25 mai 2015, 22:29
av Simon Øien
I dag har jeg hatt et par fine timer med bilen. Rykkingen ved gasspådrag forsvant med en flaske kondensfjerner, så nå går den som en kule! :D Temperaturmåleren rett opp til tross for entusiastisk kjøring. Etter litt analysering av motstand i bremsene på bakhjulene (venstre trommel tok ujevnt) kjørte jeg en halvtimes tur med endel kraftige nedbremsinger, kjørte litt med brekket på og fikk tromlene gode og varme. Låste til og med hjulene for første gang, på tørr asfalt. Kjekt å vite at systemet tåler en trøkk. Sakte men sikkert forsvant pulseringen i pedalen litt, så omsider er den jevn og fin i bremsen igjen. Ingen reparasjoner påkrevd! :D Nå skal det ikke være noen EU-feil på den, så da bestiller jeg time i morgen. Ser frem til å få kjørt litt denne sommeren! 8-)

Som sagt vil jeg vurdere å selge bilen (til rett person og rett pris), men aller helst vil jeg jo beholde den (den får meg jo til å smile fra øre til øre!). Jeg beholder den forutsatt at jeg kommer i kontakt med noen som kan ta seg av børsting/sandblåsing av rust her og der i karosseriet, og påfølgende omlakkering eller evt. flikking i samme farge. Noen her som kan anbefale noen som er dyktige og sånn passe rimelige? Kan jo selvfølgelig være én som er god på rust og en annen som er god på lakk.. :) Dette må i såfall gjøres kommende vinter. Send gjerne en PM om du ikke vil svare i denne tråden. ;)

Re: 1967 Copper Coral 96 V4

Lagt inn: 27 mai 2015, 23:07
av Simon Øien
Da var bilen EU-godkjent for to nye år! Ingen anmerkninger. Hurra! :D

Re: 1967 Copper Coral 96 V4

Lagt inn: 28 mai 2015, 14:02
av 96GT
Gratulerer med det. Og så håper jeg at Saaben får bli litt til i din eie...

Re: 1967 Copper Coral 96 V4

Lagt inn: 27 sep 2015, 07:05
av Morten S.

Re: 1967 Copper Coral 96 V4

Lagt inn: 28 sep 2015, 03:24
av Yngve Knutsen
Fin bil det der