1967 Copper Coral 96 V4

Lag en tråd om bilen din eller prosjektet ditt.
Brukeravatar
Simon Øien
Innlegg: 29
Registrert: 07 jan 2014, 14:11
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: 1967 Copper Coral 96 V4

Legg innav Simon Øien » 14 jan 2014, 17:19

Forresten, litt røff photoshopping for å vise hva jeg vurderer å gjøre med de originale felgene og whitewalls.. :)

Bilde
1967 Saab 96 V4 1700

Brukeravatar
Morten S.
Innlegg: 2430
Registrert: 28 okt 2012, 15:21
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: 1967 Copper Coral 96 V4

Legg innav Morten S. » 14 jan 2014, 17:59

Den gikk nå noen vintre her i Sandefjord - og her saltes det :roll:

..Den har vært brukt endel på vinteren ja, men ifølge selgeren kun på snødekte, usaltede Telemarkveier....


Girkassen er overhalt av en SAAB-guru her i distriktet, som kan disse kassene inn og ut.
Regner med at bilen ikke har blitt hardkjørt heller.

Brukeravatar
Henning
Innlegg: 2989
Registrert: 28 okt 2012, 17:51
Sted: Nesodden
Kontakt:

Re: 1967 Copper Coral 96 V4

Legg innav Henning » 14 jan 2014, 18:07

White walls er kult - kliner du til med nye dekk som har white walls eller kjøper du de hvite ringene man klemmer imellom dekk og felg :?:

H
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

Brukeravatar
super'n
Innlegg: 1199
Registrert: 30 okt 2012, 20:37
Sted: Holter, Akershus
Kontakt:

Re: 1967 Copper Coral 96 V4

Legg innav super'n » 14 jan 2014, 21:21

Luftfilter av "amerikansk" type til v4 kan du bruke fra "tuning" type til vw boble. Du får de bla på hot shop i Trøgstad. .
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!

Brukeravatar
Simon Øien
Innlegg: 29
Registrert: 07 jan 2014, 14:11
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: 1967 Copper Coral 96 V4

Legg innav Simon Øien » 15 jan 2014, 01:22

Morten, takk for info! Hadde vært interessant å se bilens tilstand da den ble omlakkert for å vite hva som var dårlig i utgangspunktet, og hva som har skjedd siden (men til syvende og sist er det bare å sørge for at den holder seg rustfri fremover :roll:). Flott at det var en seriøs overhaling, det bærer den også preg av!

Super'n, takk for tips! Skal sjekkes ut. :)

Henning, har lest om så mange dårlige erfaringer med de white wall ringene at jeg tror jeg dropper det. Er mer aktuelt med hvit dekkmaling da, i såfall. Tilsynelatende mindre jobb også, og om det går skeis får jeg kassere dekkene og investere i ekte vare.. :) Jeg tok av vifta og "prøveplasserte" den nye radiatoren i kveld, og det var igrunn som ventet. Den er litt høy og litt smal, så man må improvisere fester i bunn litt under de originale, og utløpet under går rett inn i hjulet til balanseakselen. Grillen min er til sandblåsing, så det ble ikke helt realistisk i toppen. Den kan antakelig vippes lenger forover (fra motoren) enn i bildene, så man får greit med plass til en smal, elektrisk vifte. Så - jeg kan ikke sveise aluminium, men jeg tenkte å ta den med til Radiatorservice på Ensjø imorgen og høre om de kan flytte utløpet til den andre siden for en grei penge. Hvis ikke er den til salgs! :P Her er noen bilder:

Bilde Bilde Bilde


Simon
1967 Saab 96 V4 1700

Brukeravatar
Morten S.
Innlegg: 2430
Registrert: 28 okt 2012, 15:21
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: 1967 Copper Coral 96 V4

Legg innav Morten S. » 15 jan 2014, 07:37

Hvorfor gå over bekken etter vann?
Det har vært vanlig i mange år å bruke radiator fra og900.
Da flyttes festene litt utover.

Det er bl.a. derfor mange av rallybilene enten har US-front eller den gamle gitterfronten.

Brukeravatar
Simon Øien
Innlegg: 29
Registrert: 07 jan 2014, 14:11
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: 1967 Copper Coral 96 V4

Legg innav Simon Øien » 15 jan 2014, 10:31

Ja, jeg hadde håpet at Civic-radiatoren skulle passe rett i, men nå som den ikke gjør det tenkte jeg det enkleste/rimeligste ville være å tilpasse den. Men, en 900-radiator kan selvfølgelig være løsningen. Kan Biltema sin gjøre susen? (http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Kjolesystem--ventilasjon/Radiator/RADIATOR-SAAB-61329/ Men da må jeg også montere ekspansjonstank. Noen tips til ekspansjonstank som passer, og hvor den bør monteres? :)

Simon
1967 Saab 96 V4 1700

Brukeravatar
Tore T
Innlegg: 728
Registrert: 04 nov 2013, 11:28
Sted: Kristiansund
Kontakt:

Re: 1967 Copper Coral 96 V4

Legg innav Tore T » 15 jan 2014, 13:24

Hei Simon !

Nyere V4'r har jo ekspansjonstank.... Så det skulle vel være enkelt å finne / tilpasse !

Her er et par bilder fra mitt motorrom (Desverre et noe trist syn i øyeblikket, men viser ekspansjonstank / plassering i alle fall)

Bilde

Bilde
mvh Tore T
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo

Brukeravatar
Morten S.
Innlegg: 2430
Registrert: 28 okt 2012, 15:21
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: 1967 Copper Coral 96 V4

Legg innav Morten S. » 20 jan 2014, 14:39

Fant dette bildet av bilen din.
Det ble tatt på Sandefjord lufthavn for noen år siden.

Bilde

Brukeravatar
Simon Øien
Innlegg: 29
Registrert: 07 jan 2014, 14:11
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: 1967 Copper Coral 96 V4

Legg innav Simon Øien » 21 jan 2014, 15:59

Se der ja, takk for det! Var penere i lakken den gang ja.. :roll:
1967 Saab 96 V4 1700


Gå tilbake til «Biler og prosjekter»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest