Saab 96: AVO dempere, XP-føringer og 95 aksling

For alle diskusjoner vedrørende motortrimming, bremse-oppgradering, osv.
Brukeravatar
96GT
Innlegg: 1436
Registrert: 30 okt 2012, 22:26
Sted: Oslo
Kontakt:

Saab 96: AVO dempere, XP-føringer og 95 aksling

Legg innav 96GT » 22 feb 2013, 13:11

Noewn som har erfaring med eller kunnskap om:

1) AVO justerbare dempere. Evt fordeler ulemper?

2) XP-føringer frem og bakvogn (OBS! er kjent med XPs elemdige kundeservice...)

3) Noen fordel med å bytte fra 96 til 95 aksling?
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

vidar h s
Innlegg: 55
Registrert: 10 nov 2012, 21:20
Kontakt:

Re: Saab 96: AVO dempere, XP-føringer og 95 aksling

Legg innav vidar h s » 23 feb 2013, 08:55

Hei!
Har hørt at noen svensker har pratet varmt om disse,da i kombinasjon med endel hardere fjærer.Bilstein rallydempere gir jo ekstra motstand på nedfjæring.Har spax justerbare,som skal være identiske,på en v4 med finske fjærer,er ikke kjempe-imponert,er vel også sånn at dette er en olje-demper? Synes rally-fjærer og bilstein-dempere gir en mer distinkt kjøreopplevelse.

XP-foringer:Har ikke prøvd poly-foringer på v4,men på andre bilmerker.funker kjempebra! strammer opp bilen,mindre body-roll,mer retnings-stabil og skarpere styre-respons.kanskje bortsett fra i værste regn-tida.Sikkert delte meninger,men har pratet med annerkjente svenske rally-kjørere som sverger til poly-foringer. Du får også kjøpt foringer hos M&M motorsport,Vestervik. http://www.motorsport.nu .de tar 1632.- for komplett sett eks senterforing bak.Har liggende ett sett klare til eget prosjekt,ser bra ut.

95 aksling: grunnen til å bruke akslingen er økt styrke og stivhet.helt klart en fordel! man bør også prøve å gi akslingen en del toe-in,da den gir seg litt under press,blir kalvbeint(skrever) og gjør bilen ustabil.på ford escort mk1 og mkII løpsbiler foretas feks justering av bakaksel ganske ofte pga samme problematikk. Obs! støtdemper-festene på 95 akslingen er rette pga knedemperne,bør tas av,og sveises med lik vinkel som 96 aksel.

Ble mange ord det her. Hilsen Vidar!

Brukeravatar
96GT
Innlegg: 1436
Registrert: 30 okt 2012, 22:26
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Saab 96: AVO dempere, XP-føringer og 95 aksling

Legg innav 96GT » 23 feb 2013, 20:25

Wow Vidar! Dette hadde du peiling på... Tusen takk... Skal bestille poly føringer hos M&M og jakta på en 95 aksling... Rally dempere tror jeg blir for mye hardcore for meg... Må tenke litt....
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

Brukeravatar
96GT
Innlegg: 1436
Registrert: 30 okt 2012, 22:26
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Saab 96: AVO dempere, XP-føringer og 95 aksling

Legg innav 96GT » 20 mai 2013, 14:02

Tror jeg skkal prøve meg på Bilstein rallydempere. Vi snakker da om Bilstein B8 Sprint?
Noen gode forslag på forhandlere som selger disse i Norge?
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

Brukeravatar
Kjetil
Innlegg: 562
Registrert: 29 okt 2012, 12:20
Sted: Vinterbro
Kontakt:

Re: Saab 96: AVO dempere, XP-føringer og 95 aksling

Legg innav Kjetil » 21 sep 2016, 14:27

Tar opp igjen denne støtdempertråden. I går så jeg denne annonsen på Finn:

Bilde

Jeg var dessverre for sent ute, men disse demperne ser uansett fristende ut. Delenummer er:
GT5-2236 (foran)
GT8-2238 (bak)
Noen som har erfaring med Gaz?
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998


Gå tilbake til «Modifisering og oppgradering»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest