Trimkam

For alle diskusjoner vedrørende motortrimming, bremse-oppgradering, osv.
Brukeravatar
Stein Are
Innlegg: 916
Registrert: 07 nov 2012, 09:05
Kontakt:

Trimkam

Legg innav Stein Are » 21 mai 2015, 08:30

Er det vanlig å bytte lager om man bytter kam, eller er det forsiktighet når man tar ut og setter inn som er tingen?
Saab 96 1962-Saab 900 1990

Brukeravatar
Jokke900
Innlegg: 1215
Registrert: 03 nov 2012, 01:39
Sted: Skogn
Kontakt:

Re: Trimkam

Legg innav Jokke900 » 21 mai 2015, 14:18

OT: ..er du på trim allerede?
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

Brukeravatar
Stein Are
Innlegg: 916
Registrert: 07 nov 2012, 09:05
Kontakt:

Re: Trimkam

Legg innav Stein Are » 21 mai 2015, 14:27

Jokke900 skrev:OT: ..er du på trim allerede?


Har litt trimdeler liggende ja. Planen var å bygge en motor fra scratch, men økonomien i overskuelig fremtid sier nei.
Saab 96 1962-Saab 900 1990

Brukeravatar
Jokke900
Innlegg: 1215
Registrert: 03 nov 2012, 01:39
Sted: Skogn
Kontakt:

Re: Trimkam

Legg innav Jokke900 » 21 mai 2015, 14:33

Sier som Jeremy: POWAAAH!!!
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

Brukeravatar
super'n
Innlegg: 1199
Registrert: 30 okt 2012, 20:37
Sted: Holter, Akershus
Kontakt:

Re: Trimkam

Legg innav super'n » 21 mai 2015, 19:23

Brukt eller ny kam? Har i trange tider bare sjekka lager og kam og satt inn på brukte lagre hvis det ser greit ut.
Har gjort det flere ganger og det har gått bra.
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!

Brukeravatar
Stein Are
Innlegg: 916
Registrert: 07 nov 2012, 09:05
Kontakt:

Re: Trimkam

Legg innav Stein Are » 21 mai 2015, 19:28

super'n skrev:Brukt eller ny kam? Har i trange tider bare sjekka lager og kam og satt inn på brukte lagre hvis det ser greit ut.
Har gjort det flere ganger og det har gått bra.


Brukt kam. Lette løftere kom i en pose for seg, de skal vel egentlig stå der de ble tatt ut? Eller er ikke det heller så nøye alltid? Bensinpumpa må ut?
Saab 96 1962-Saab 900 1990

Brukeravatar
super'n
Innlegg: 1199
Registrert: 30 okt 2012, 20:37
Sted: Holter, Akershus
Kontakt:

Re: Trimkam

Legg innav super'n » 21 mai 2015, 20:08

Pumpe må ut... Fy f@?# jeg kødda første gangen jeg skulle bytte kam og ikke hadde tatt ut pumpa :oops:
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!

Brukeravatar
Stein Are
Innlegg: 916
Registrert: 07 nov 2012, 09:05
Kontakt:

Re: Trimkam

Legg innav Stein Are » 01 jun 2015, 17:14

Har bytta kammen nå, mente det skulle være 7,2. Sjekka litt mer rundt det (Har hatt den liggende i maange år), den er merka NH 44. Etter litt googling ser det ut som den koden tilsier 7,32. Hva sier guruene om justering av ventiler , er det forskjell på 7,2/7,32??
Saab 96 1962-Saab 900 1990

Brukeravatar
Stein Are
Innlegg: 916
Registrert: 07 nov 2012, 09:05
Kontakt:

Re: Trimkam

Legg innav Stein Are » 01 jun 2015, 20:55

Stein Are skrev:Har bytta kammen nå, mente det skulle være 7,2. Sjekka litt mer rundt det (Har hatt den liggende i maange år), den er merka NH 44. Etter litt googling ser det ut som den koden tilsier 7,32. Hva sier guruene om justering av ventiler , er det forskjell på 7,2/7,32??


Ingen? Supern, Eidmund, Lars?
Saab 96 1962-Saab 900 1990

Brukeravatar
Henning
Innlegg: 2989
Registrert: 28 okt 2012, 17:51
Sted: Nesodden
Kontakt:

Re: Trimkam

Legg innav Henning » 01 jun 2015, 21:20

Eller Vidar?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS


Gå tilbake til «Modifisering og oppgradering»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest