Trionic konvertering for dummies

For alle diskusjoner vedrørende motortrimming, bremse-oppgradering, osv.
User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Trionic konvertering for dummies

Postby kanonjon » 08 Feb 2015, 22:17

Enig der, Kjetil, svinghjulsmetoden er den beste løsninga! Hvor kjøpte du svinghjulet fra? Eeuroparts?

User avatar
Sigge
Posts: 275
Joined: 18 Oct 2014, 09:27
Location: Emmerød
Contact:

Re: Trionic konvertering for dummies

Postby Sigge » 09 Feb 2015, 12:03

Står mye nytting informasjon i denne : http://www.saabsforum.com/download/Inst ... to_900.pdf

Jeg har for øvrig denne løsningen på min

Image
Sommersaaben - M91 900 Convertible T16
Morfars sølvgrå Saab - M90 900 S

User avatar
Kjetil
Posts: 562
Joined: 29 Oct 2012, 12:20
Location: Vinterbro
Contact:

Re: Trionic konvertering for dummies

Postby Kjetil » 10 Feb 2015, 11:07

kanonjon wrote:Enig der, Kjetil, svinghjulsmetoden er den beste løsninga! Hvor kjøpte du svinghjulet fra? Eeuroparts?
Ja, ble SAAB Trionic 5 (T5) Conversion Performance Flywheel Trigger Kit (w/ Lightened Flywheel) fra eEuroparts.
http://www.eeuroparts.com/Parts/52162/T ... 101K10039/
Ikke billig, men kan få igjen 220 USD hvis jeg sender tilbake det gamle svinghjulet. Har ikke gjort det ennå, vinninga år litt opp i spinninga når frakten skal betales :roll: . Kanskje det er noen som skal en tur til Ammrka og vil ta med seg en bunke svinghjul :?:
Sigge wrote:Står mye nytting informasjon i denne : http://www.saabsforum.com/download/Inst ... to_900.pdf
Trodde jeg hadde funnet det meste som var mulig å finne om Trionicconvertering, men denne var ny. Må leses :)
Ser det er fine løsninger på remhjulsiden også. Siden jeg alt har kjøpt får det bli tips til andre ;)
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998

User avatar
Sigge
Posts: 275
Joined: 18 Oct 2014, 09:27
Location: Emmerød
Contact:

Re: Trionic konvertering for dummies

Postby Sigge » 10 Feb 2015, 15:04

Jeg kjøpte CAN/USB og strømadapter herfra --> http://www.saab-tuners.com/saab-tuning-kit

Ser de også selger tilsvarede kombiadapter som JohnC på http://ecuproject.com/index.html
Sommersaaben - M91 900 Convertible T16
Morfars sølvgrå Saab - M90 900 S

Kenroger
Posts: 1
Joined: 03 Jan 2018, 18:46
Contact:

Re: Trionic konvertering for dummies

Postby Kenroger » 03 Jan 2018, 18:58

hei
litt gammel tråd men prøver her siden mitt spørsmål også gjelder trionic.
har en 93 mod 9000 med LH2.4 DI/APC(mener jeg) denne skal få ny motor til våren å den motor jeg har er fra en 97mod med trionic5.5
tenker da å sette inn motor med el nett å funderer litt på hvor mye kobling kan det være? er det mye som må kobles om? må vel inrømme at jeg har nå ikke begynt og studere dette enda så det kan jo hende jeg ser dette lett når tegninger begynner og ses på.
har tidligere montert trionic i min 99 med 16v (med LH2.2 trodde jeg) er det samme jobb lednings messig? slipper jo trigger hjul jobben det har jeg jo skjønt.
er det noen som har noen tips som er greie å ta med på veien?

User avatar
Sigge
Posts: 275
Joined: 18 Oct 2014, 09:27
Location: Emmerød
Contact:

Re: Trionic konvertering for dummies

Postby Sigge » 04 Jul 2019, 13:11

Vil tipse om denne siden. Her kan man få kjøpt diverse til t5-konvertering

https://www.modernclassicsaab.com/
Sommersaaben - M91 900 Convertible T16
Morfars sølvgrå Saab - M90 900 S


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest