Page 5 of 6

Re: trim-innsug from down under

Posted: 22 Dec 2014, 22:26
by Vidarhs
Blir bra super`n! Ferrari-gasserne er jo litt snobbete, vet ikke hvor rå de er,men med riktig innsug osv fungerer de jo veldig bra,pluss at de korte innsugs-kanalene gjør motoren ekstremt turtalls villig.
Leste at niklas enander hadde testet flowen i forskjellige gassere,2stk dcnf var ikke veldig mye bedre enn en 40 dfi,har ikke sett data på 45 dcoe,men tror den er råere. flere muligeheter, mange forskjellige halsringer,dyser osv,og enkel å bestykke sier expertene.

Re: trim-innsug from down under

Posted: 22 Dec 2014, 22:38
by Henning
Super misunnelig og leser med stor entusiasme!! Skulle ønske jeg kunne like mye som dere på dette feltet...... Men har nå funnet ut at dersom jeg jeg legger ut ytterligere 995 bilder for Vidar skylder han meg hjelp med neste prosjekt:) og det skal jaggu bli v4 !!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: trim-innsug from down under

Posted: 22 Dec 2014, 23:36
by Vidarhs
Hei Henning! Skal prøve å bistå med neste prosjekt jeg,har ikke supererfaring på alt,jeg heller, men ønsker å lære,blir mer nysgjerrig for hvert år som går.Har en eldre fetter som begynte å porte/trimme saab v4 som 16-17 åring,med støtte av faren,han fikk veldig innsikt og erfaring tidlig,han gikk over til vw for ca 30 år siden,og kan bygge en sprek bilcrossmotor for vekslepenger i dag. han lærte gjennom å gjøre,spørre og prøve. han fortalte meg for 20+ år siden,at han hadde vært hos en kar som veide inn alle delene(balanserte) og tillpassa alt mot hverandre(bluprint)og at det virka ekstremt mye bedre! Sånn tror jeg han som bygde motor i 92en og 96 62 mod din tenker også.Vi får lære!
Har overhalt trim-topper tidligere hos en arkitekt(kanskje beste v4 motorbyggeren i Sverige.Var nevnt på svenske forumet,en veldig dyktig to-takt motorbygger,fra Stockholm.Han var komponist?Så.er vel håp oss og,he he :D
Spennende er det uansett!

Re: trim-innsug from down under

Posted: 23 Dec 2014, 10:34
by Lars Bergersen
Hmm - dette innsugspåbygningsrøret så snasent ut. Bestilte ett jeg. Har ikke kjøpt mange julegaver til meg selv i år, så dette er jeg sikker på at er helt innafor.Kan sikkert komme til nytte ved en anledning :)

Re: trim-innsug from down under

Posted: 23 Dec 2014, 11:25
by Vidarhs
Det har du garantert fortjent Lars!
Sender en distansekloss til deg og super`n på nyåret,så monteringa går greit.
Tror nesten du blir førstemann til å teste opplegget.

Re: trim-innsug from down under

Posted: 26 Dec 2014, 16:24
by Alex B
Vidarhs wrote:Ferrari-gasserne er jo litt snobbete
DCNFs er brukt av Ferrari, men for å sette ting i riktig perspektiv, også av bla Ford, Simca, VW og Austin i modeller som Fiesta, Boble og Metro; ikke særlig snobbete biler ;) .

Alex

Re: trim-innsug from down under

Posted: 26 Dec 2014, 16:37
by Vidarhs
Enig der,Alex! Gasserne mine var ettermontert på trimma MGB GT,var jo den store folke-sportsbilen.veldig mye brukt til trim på små Fiater også.
Men må kline til litt,av og til! :)

Re: trim-innsug from down under

Posted: 26 Dec 2014, 22:29
by Vidarhs
Hei! når vi først er i gang,hvilke biler hadde dcnf forgassere orginal-montert?

Re: trim-innsug from down under

Posted: 27 Dec 2014, 13:45
by Vidarhs
Her er start på liste,utfra tillgjengelig info:
Ferrari 246 gt dino
308 gt4
3000
citroen SM (Maserati utviklet motor)
Aston Martin DBS v8
Fiat Dino (samme motor som 246 gt)
Talbot/Simca 1100 spesial (en kort periode,med 1 stk 36 dcnf)
Tror de har vært brukt på Lamborghini også,men da med benevnelse dcnl.
Der stopper det på orginal-montering i mitt søk. :)

Re: trim-innsug from down under

Posted: 27 Dec 2014, 14:21
by Vidarhs
Legger til Maserati Merak SS 3000.
Ferrari 3000 har jeg ikke hørt om.