trim-innsug from down under

For alle diskusjoner vedrørende motortrimming, bremse-oppgradering, osv.
Vidarhs
Posts: 265
Joined: 11 Dec 2013, 19:48
Location: Eidsfoss,vestfold
Contact:

trim-innsug from down under

Postby Vidarhs » 24 Nov 2014, 14:57

Søkte etter noen forgasser-deler,og kom tilfeldigvis over en spennende innsugs-manifold adapter.
firmaet heter Weber performance carburettors,og holder til i Australia.søker du på adaptors på nettsiden kommer det ett innsug kalt KC190 fra Lynx opp.Dette boltes på v4 to-portinnsug, for å kunne bruke liggende forgasser, type weber 40/45 dcoe eller lignende. både Solex og dellorto har lagd passende gassere. pris ca 1100 nok kr + frakt,men kun 3 eller 4 på lager,skal mest sannsynlig ikke produseres fler.
Tror dette kan være ett veldig fint alt til stående 32/36 dgv,40 dfi,38 dgas osv. Blir på en måte ett halvt kors-innsug til brøkdelen av prisen.
vet ikke hvordan det vil virke,men du får i alle fall nydelig innsugs-lyd.
ligger en you-tube video med en finsk bil (som bremses) med liknende løsning,virker sprek!
En girkasse-guru i Stockholm,har kjørt hjemmebygd plate-innsug og 45 dcoe,på godt trimma 1700ccm,fungert veldig bra for han.
burde prøves av noen! :shock:
Tror det blir ca 1450 .- pluss litt til staten.


User avatar
super'n
Posts: 1199
Joined: 30 Oct 2012, 20:37
Location: Holter, Akershus
Contact:

Re: trim-innsug from down under

Postby super'n » 24 Nov 2014, 18:14

Steike rått... Hmmmm, nå lurer jeg på om ikke et sånt må finne veien til Norge..
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!

Vidarhs
Posts: 265
Joined: 11 Dec 2013, 19:48
Location: Eidsfoss,vestfold
Contact:

Re: trim-innsug from down under

Postby Vidarhs » 24 Nov 2014, 19:42

Ja,den jeg tenkte på Morten!
Mulig den er litt kort (i forhold til ventil-kåpa),men skulle ikke gjøre noe å klosse den opp litt. Det har vel brukt opptil 4cm klosser på stående forgassere.
og rørene på korset er jo lange, den finske bilen har enda lenger innsugsrør.
Har troa på denne.
Moro om du tester ut dette Supern!

User avatar
super'n
Posts: 1199
Joined: 30 Oct 2012, 20:37
Location: Holter, Akershus
Contact:

Re: trim-innsug from down under

Postby super'n » 24 Nov 2014, 19:47

Ja jeg lurer fælt på detta nå. Du har forresten fått en PM av meg Vidar.
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!

User avatar
Stein Are
Posts: 916
Joined: 07 Nov 2012, 09:05
Contact:

Re: trim-innsug from down under

Postby Stein Are » 24 Nov 2014, 20:04

Har jeg sett treklosser, eller har jeg drømt det? Blir ikke det fryktelig varmt?
Saab 96 1962-Saab 900 1990

User avatar
super'n
Posts: 1199
Joined: 30 Oct 2012, 20:37
Location: Holter, Akershus
Contact:

Re: trim-innsug from down under

Postby super'n » 24 Nov 2014, 20:15

Har nok ikke drømt nei. det blir ikke varmere der enn kjølevæska siden den går i innsuget. Inn luft og bensin har jo ikke noe temp utover ute tempen...
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!

User avatar
Stein Are
Posts: 916
Joined: 07 Nov 2012, 09:05
Contact:

Re: trim-innsug from down under

Postby Stein Are » 24 Nov 2014, 21:02

Blir det ikke trekt med bensin da, eller er det knallhard og polert treverk som brukes?
Saab 96 1962-Saab 900 1990

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: trim-innsug from down under

Postby Henning » 24 Nov 2014, 21:22

jeg kan sikkert ordne spacer som ikke er laget i treverk dersom du trenger det Supern :lol:
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

Vidarhs
Posts: 265
Joined: 11 Dec 2013, 19:48
Location: Eidsfoss,vestfold
Contact:

Re: trim-innsug from down under

Postby Vidarhs » 24 Nov 2014, 21:25

Hei Super"n! da så jeg pm,og har svart.
Hei Stein Are! Tror bøk er en fint tresort å bruke.har sett det brukt. Hadeland glassverk bruker det til former,når de blåser glass,men lurer på om den fuktes,evt er rått virke.treet leder vel ikke varme så bra,så bensin-gassene holder seg kjøligere i forgasseren,pluss at du kan finjustere moment og turtalls-villighet ,ved å forandre høyde på klossen.har jeg hørt.Har kjørt en såkalt lille gruppe a motor tidligere,denne hadde bøke-kloss,2-2,5 cm høy.målte aldri nøyaktig.gikk fint,og tok ikke fyr,mens jeg hadde den.


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest