trim-innsug from down under
-
- Posts: 265
- Joined: 11 Dec 2013, 19:48
- Location: Eidsfoss,vestfold
- Contact:
Re: trim-innsug from down under
evt benytte seg av Henning tilbud
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: trim-innsug from down under
Si ikke det Vidar! du er tremann av yrke - sikker på at du hadde laget nye nydelig høypolert trevirke!Vidarhs wrote:evt benytte seg av Henning tilbud
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Stein Are
- Posts: 916
- Joined: 07 Nov 2012, 09:05
- Contact:
Re: trim-innsug from down under
Du må gjerne lager spacer til meg Henning. Har et innsug og en toports solex som burde prøves, men denne blir liggende oppå termostathusetHenning wrote:jeg kan sikkert ordne spacer som ikke er laget i treverk dersom du trenger det Supern
Har lært noe om tresløyd i dag da
Saab 96 1962-Saab 900 1990
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: trim-innsug from down under
Send meg Mail eller PM med mål så kan det ordnes:)
Henning(at)saab96.no
Sent from my iPhone using Tapatalk
Henning(at)saab96.no
Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Stein Are
- Posts: 916
- Joined: 07 Nov 2012, 09:05
- Contact:
Re: trim-innsug from down under
Will do. Har planer om et par timer i garasjen mens jenta sover i morgen, siste innspurt på pappaperm i grunn. Fikk da forresten gjort mye på prosjektet disse månedene…Henning wrote:Send meg Mail eller PM med mål så kan det ordnes:)
Henning(at)saab96.no
Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 96 1962-Saab 900 1990
-
- Posts: 265
- Joined: 11 Dec 2013, 19:48
- Location: Eidsfoss,vestfold
- Contact:
Re: trim-innsug from down under
kan sikkert ta fram en trekloss eller to jeg også.blir forskjellige kanal-diameter,etter hvilken forgassertype man har.blir en utfordring å være presis nok med hulltagning.finne riktg bor i riktig dia,som ikke river til innsugs-kanalene.men skal prøve
-
- Posts: 265
- Joined: 11 Dec 2013, 19:48
- Location: Eidsfoss,vestfold
- Contact:
Re: trim-innsug from down under
da er første distanse-klossen i bøk straks klar. lagde til solex 32/32 først(tilsvarende standard 78-80) i 25mm tykkelse.neste blir weber 40 dfi og 32/36 dgv.disse krever helst litt bearbeiding av fot(vakumplata) og kanskje inngang på innsuget.tror 20mm tykkelse går fin med standard pinnebolter,over dette de byttes til lengre.
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: trim-innsug from down under
Vidarhs wrote:da er første distanse-klossen i bøk straks klar. lagde til solex 32/32 først(tilsvarende standard 78-80) i 25mm tykkelse.neste blir weber 40 dfi og 32/36 dgv.disse krever helst litt bearbeiding av fot(vakumplata) og kanskje inngang på innsuget.tror 20mm tykkelse går fin med standard pinnebolter,over dette de byttes til lengre.
Her er Vidars distansekloss!
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
-
- Posts: 265
- Joined: 11 Dec 2013, 19:48
- Location: Eidsfoss,vestfold
- Contact:
Re: trim-innsug from down under
Takk Henning,og takk Morten!for hjelp med bilder og linker,er ikke lett me data gitt!
-
- Posts: 201
- Joined: 28 Oct 2012, 22:54
- Contact:
Re: trim-innsug from down under
Er grønn på dette her: kvifor brukar de slike klossar?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest